Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как Audi навлезе в клас "премиум"

Моделът 200 е първият, с който марката се противопоставя на Mercedes и BMW

Как Audi навлезе в клас

В автомобилната индустрия има примери на производители, които са постигнали успехи, но им се налага да започнат всичко от начало. Причините са различни - неуспехи на пазара, криза в самата компания, провал в маркетинга или в политиката. При Audi оправданието за подобен развой на събитията е Втората световна война.

Преди нея фирмата се справя добре, но всичко рухва. Част от заводите са унищожени от бомбардировките, а оборудването, което оцелява, е изнесено като репарации в бившия СССР. Едва няколко години по-късно компанията се мести в баварския Инголщад, където възобновява производството си. Първоначално това са мотоциклети и малолитражки, като дори ръководството на Volkswagen след поглъщането на Audi не вижда в нея нищо освен допълнителни мощности за производството на легендарния "Бръмбар".

Audi 200

Всъщност, самото придобиване на Audi от VAG през 60-те години на миналия век има точно такава цел - да се използва фабриката за производство. Техническият персонал на фирмата обаче не е съгласен и за да убеди новите собственици, разработва напълно оригинален автомобил - Audi 100. По това време се появяват още Audi 60, 75, 80, 90, а малко по-късно и Audi 50, което представлява копие на първия VW Polo. 

Всички модели изпомзват платформи, двигатели и оборудване на Volkswagen, но Audi 100, например, е позициониран като "среден клас" и дори има претенции за "бизнес клас", където да се конкурира с модели на Mercedes и BMW. Тези две марки обаче имат двигатели с по-голям обем и по-висока мощност, докато в началото на "кариерата" си Audi разчита максимум на 1,9-литров мотор с 4 цилиндъра. 

Ситуацията обаче се променя при втората генерация, която се появява през 70-те години. Тогава Голямата немска тройка все още не съществува, а най-големият мотор, с който разполага Audi, е 2,1-литров със 136 к.с. Благодарение на главния инженер на компанията по това време - Фердинанд Пиех, обаче на второто поколение на Audi 100 започват да се поставят 5-цилиндрови двигатели. Идеята да се конкурират Mercedes и BMW води и до следващата крачка - увеличаване на мощността на моторите, което е постигнато с поставянето на турбокомпресор. Така се появява Audi 200, което се предлага в два варианта - 5T (с турбомотор) и 5Е (с атмосферен двигател). В първия случай мощността е 170 к.с., а във втория - 136 к.с.

Audi 200

Технически самият модел почти по нищо друго не се отличава от стандартното Audi 100, като изключение правят задните спирачки, които са дискови. Окачването отпред е McPherson, а отзад е на греда, като при топ-версията пружините са по-къси. Като цяло обаче разположението на силовия агрегат и предното предаване са идентични с тези на първото поколение на Audi 100.

Каросерията също не е променяна, но има разлики във външния вид. При Audi 100 двата фара са правоъгълни, докато при 200 са сдвоени и са с по-малък размер. При 200 се появяват различни брони, който са с матово покритие (при 100 са хромирани), както и преден спойлер. Освен това, новият флагман на марката се предлага единствено като седан с 4 врати, докато "стотицата" е купе или лифтбек с името Avant.

Audi 200

Разбира се, има сериозни разлики между двата модели в оборудването на салона. При 200 има много велур, централно заключване и електрчески стъкла, а шофьорската седалка се регулира на височина. В задните врати са вградени пепелници, има и отделни плафони за осветление. Като опция се предлагат климатик, круиз-контрол, подрягаване на седалките, електрическо регулиране на огледалата и кожен салон, което прави от Audi 200 eдин от най-добре оборудваните модели на пазара.

С всичко това автомобилът дава заявка за участие в премиум-сегмента. От този модел за периода 1979-1982 г. са произведени по-малко от 30 000 бройки (срещу 800 000 от Audi 100), като те са продадени по цял свят. Това е първият опит на Audi да се пребори с Mercedes и BMW, чиито модели от този клас по това време - W123 и E12, са оборудвани с 6-цилиндрови двигатели с по-голям работен обем.

През 1983 г. излиза втората генерация на Audi 2000, която е базирана на третото Audi 100. Тя вече се предлага в четири варианта - 200, 200 turbo, 200 quattro и 200 quattro 20V. Версията turbo развива 180 к.с., като е един от най-бързите седани за времето с максимална скорост от 230 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди.

И тук, както и при първата генерация, базовото оборудване отговаря на това на най-скъпия вариант на Audi 100. По-късно се появява Audi 200 Exclusive, при който коженият салон и климатичната система са серийни.

Топ-версията на модела - 200 quattro 20V излиза през 1989 г., като разполага с 220 к.с. и развива максимална скорост от 242 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди. А освен като седан, второто поколение на Audi 200 се предлага и като комби.

Снимки: Auto.droom

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    strikercho ( преди 1 месец )
    Хауди никога не са били, няма и да бъдат в класа на Бенц и БМВ. С изключение на първите десетилетия на компанията, когато е имало надежда. След сливането с ВАГ-ин-ал, всичко става ширпотреба и маскирани Гоуфове. Гоуемио Гоуф, Q7, че и Порше(!?!) на една платформа с 90% общи части, кажи честно какъв примиъм, какви 5лв?!!
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До плювците ( преди 1 месец )
    Колкото и да плюете не можете покриете с плюнки фактът, че от немската техника по-добро няма!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз казах и мога и да покажа какво карам ти обаче покажи какво караш да се посмеем.
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За последните 16г. съм притежавал 3 Аудита, и трите са с автоматици и никога не ми се е разваляла скоростна кутия НИКОГА, както писах, сегашното ми е с 8 степенен ZF и можеш да прочетеш навсякъде, че това е най-добрата скоростна кутия в света. Според инженерите разбира се, ти може други неща да мислиш.
  • #8
    8 rate up comment 9 rate down comment
    qqd ( преди 2 месеца )
    До пича с аудито - я кажи на колко месеца ти сменят скоростната кутия, че един приятел с 3 аудита от магазина все в сервиза им кисне. "Перфектни коли са - не могат да излязат от гаранция. През 2-3 месеца я сменят. Вече са се изучили за по-малко от 30 мин. да го правят." казва той.... :))))
  • #7
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    do 3 Преди 20г. Си купих Пасат 4, 3 годити по късно си купих А6, нямат нищо общо Как да са еднакви като Патас е в класа на А4 бе грамотния?
  • #6
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Я покажи какво караш ти,за да се посмеем всичките. Струвами се че си единствения който кара тоалетна. Разбилам, че Ауди за теб е прекалено далечен блян ама чак толкова завист да си събрал, че да ти киселее високото грозде.
  • #5
    22 rate up comment 27 rate down comment
    Смях ( преди 2 месеца )
    Ауди премиум е най-краткия виц, а оня дето си мисли, че не е ФВ да знае, че е същата тоалетна, само, че никелирана и двойна?
  • #4
    21 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мерцедес вероятно още си скубят косите, че продадоха Ауди на Фолксваген. Истината е че целия завод на Ауди е разглобен и изнесен в Русия след втората световна война. Всички учени и инженери на Германия са закарани в САЩ и Русия, в САЩ те правят ракетната програма на САЩ а в Русия атомната им бомба сакто и стрелковите оръжия, Хюго Шмайзер е истинския изобретател но АК47 руснаците го приписват на Калашников но истината е друга. И който е чел знае. Германците са направили сила САЩ и Русия.
  • #3
    28 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само напълно неграмотен на тема коли може да мисли фолксваген и ауди за едно и също нещо. Преди 20г. Си купих Пасат 4, 3 годити по късно си купих А6, нямат нищо общо нито с окачване, трансмисия, двигатели, задвижване, , каросерия, габарити.. При ВАГ бяха помпа дюза при А6 коман реал, при ВАГ, DSG, при Ауди Типтротик, в сегашното ми Ауди е 8 степенен ZF най-добрата в света същата е и при БМВ, quattro система е коренно различно от 4motion на ВАГ със съединители и т.н.