IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите притесниха сериозно правозащитниците

Amnesty International смята, че производството на някои елементи е опасно за хората и природата

Електромобилите притесниха сериозно правозащитниците

Преходът на автомобилната индустрия към електромобили изглежда неудържим, тъй като всички големи производители влагат огромни суми в тези технологии. Колите на ток нямат вредни емисии, но това не се отнася за производството на батериите за тях.

Международната организация за защита на правата на човека - Amnesty International, официално предупреди за рисковете за околната среда и за човека при производството на литиево-йонни акумулатори. Организацията е открила сериозни нарушени, свързани с добива на полезни изкопаеми, използвани в този тип батерии, особено в някои държави, съобщава Carscoops.

На първо място, това е Демократична Република Конго, на чиято територия се намират половината от световните залежи на кобалт. Разследване от 2016 г. показва, че в мините за работят работят деца, чието здраве заедно с това на възрастните работници е подложено на сериозни рискове.

Друг проблем с производството на литиево-йонни батерии е, че по-голямата част от тях се произвеждат в Китай, Южна Корея и Япония, където електричеството се произвежда от въглища и други материали, замърсяващи въздуха. Това е нужно да се ограничи изхвърлянето на  СО2 в атмосферата още на етапа на производство. 

Растящото търсене на минерали като кобалт, манган и литий е довел до ръст на интереса към дълбоководния им добив, което на свой ред оказва сериозно и често необратимо въздействие на биологическото разнообразие на световните океани.

Проблем има и с неизползваните батерии, като според Amnesty International, огромна част от тях се изхвърлят безконтролно, като замърсяват почвата, водата и въздуха с опасни химически елементи.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    Тва е нова тематика и по нея се пише и коментира наизуст. У нас могат да се захранят 1 млн. електромобила само със зелен ток, който е около 10% от общото производство. Бързи градски зарядни (почти) не са нужни, щото колата е онова странно животно, дето се кара 2 часа и виси 22. Крайни точки за зареждане трябват. И навици като при GSM. За извънградско има петролни, хибриди, и ел. коли с бордови генератор (Ampera, Volt, BMW i3 REX). И към момента текат тестове на батерии с по-малко ценни метали.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ганчо ( преди 5 години )
    А добър ден стрино, вие не знахте ли. Дизелгейт, бензингейт - тинтири минтири. Сега това трябва да се набие в главите на онези в Европа и най вече САЩ, защото те са виновни за 80 % от проблемите в света
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Bati_Zlati ( преди 5 години )
    Ами...човечеството отива на самоунищожение. Максимум 30-40 год. още. Никой няма да се откаже от бълващото си пушек возило.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Suyahoka ( преди 5 години )
    ......ако в един резервоар с въздух,в който налягането е 700 атм.пробиете дупка с диаметър колкото показалеца ви ,то въздушната струя с това налягане ще пробие дупка през вас!!!Та специално за Н2 автомобили съм скептично настроен заради високата им цена,високото налягане и това,че водорода с досег с въздуха образува взривоопасна смес!!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Suyahoka ( преди 5 години )
    По надолу някой коментира за бъдещето на водородните автомобили.Та малко преди да прочета коментара,четох тест между Тойота Мирай и Хюндай Нексо.1)и двата автомобила са с цена над 70000 евро!!!,а Мирай дори 78900евро!!!2)тази цена за кола с мощност около 150-180 к.с.!!!!3)зарядната станция,съответно резервоара за Н2 на автомобила работи с налягане 700 bar(това са 700атм.)!!!!Сега ще ви кажа колко са 700 атм.-това е налягането на водата над вас,ако се гмурнете на 7000м дълбочина в океана ...
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    В световен мащаб тока се произвежда основно от въглища, не е само в изброените азиатски държави. Така че тока не е 0 емисии на СО2 но какви са емисиите за производството на горива и масла? Рафиниране, пренос с кораби и автомобили и после самото горене. Надали добива и производството на традиционните горива е по-чист от това на ток па макар и с основна компонента от ТЕЦове.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Статията е пълна със неверни твърдения. Но предполагам на плебса тук не му дреме. Той иска зрелища и поводи за хейтене....
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Мунчо ( преди 5 години )
    Баце, стария ми дизел стои през седмицата в гаража и замърсява по-малко от електричка, а на работа ходя с тротинетка - електрическа(по-рано с велосипед). Вярно мацките гледат на другата посока като ме видят, но на тях нищо не им дължа(имам две деца). С батерии на това ниво само тротинетки, ел. велосипеди и по-добри хибриди(има накъде да се развиват). Двг все още не може да бъде заменен от гледна точна на автономия и свобода. Просто ги направете по-малко отровни в града и всички ще сме ок.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Истината е във водорода.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Ресурсор ( преди 5 години )
    С тази СО2 обсесия сме се самозабравили - атмосферата далеч не е единственият ресурс на тази планета, а ние с нарастващ темп ги изчерпваме всичките - ландшафт, гори, океани, редки и не-толкова редки руди, та дори пясък.Решението е следнот - отрицателен прираст и регулиране на земните жителите до 2-3 милиарда. Алтернативно - мизерен крепостен живот за всички, със силно ограничен междуградски и международен транспорт. В рамките на града - само обществен транспорт.