Преходът на автомобилната индустрия към електромобили изглежда неудържим, тъй като всички големи производители влагат огромни суми в тези технологии. Колите на ток нямат вредни емисии, но това не се отнася за производството на батериите за тях.
Международната организация за защита на правата на човека - Amnesty International, официално предупреди за рисковете за околната среда и за човека при производството на литиево-йонни акумулатори. Организацията е открила сериозни нарушени, свързани с добива на полезни изкопаеми, използвани в този тип батерии, особено в някои държави, съобщава Carscoops.
На първо място, това е Демократична Република Конго, на чиято територия се намират половината от световните залежи на кобалт. Разследване от 2016 г. показва, че в мините за работят работят деца, чието здраве заедно с това на възрастните работници е подложено на сериозни рискове.
Друг проблем с производството на литиево-йонни батерии е, че по-голямата част от тях се произвеждат в Китай, Южна Корея и Япония, където електричеството се произвежда от въглища и други материали, замърсяващи въздуха. Това е нужно да се ограничи изхвърлянето на СО2 в атмосферата още на етапа на производство.
Растящото търсене на минерали като кобалт, манган и литий е довел до ръст на интереса към дълбоководния им добив, което на свой ред оказва сериозно и често необратимо въздействие на биологическото разнообразие на световните океани.
Проблем има и с неизползваните батерии, като според Amnesty International, огромна част от тях се изхвърлят безконтролно, като замърсяват почвата, водата и въздуха с опасни химически елементи.