Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Статистика скара еколозите и автомобилни експерти

Спорът е за въздействието на твърдите частици и озона върху здравето на хората

Статистика скара еколозите и автомобилни експерти

Международният съвет за чистота на транспорта (ICCT) е базиран в Уилмингтън (САЩ) и изледва влиянието на автомобилните технологии върху околната среда. Именно той е сред организациите, които през 2015 г. подадоха сигнал до властите и така се стигна до скандала с манипулираните дизелови двигатели на Volkwagen.

Експертите от IСCT обаче не спират дотук и сега подготвиха ново изследване, в което участват учените от университетите "Джордж Вашингтон" и Боулдър (Колорадо). В него те разглеждат вредите, нанасяни от вредните частици с размер 2,5 микрона и озона. В случая е много важен размерът от 2,5 микрона, тъй като те остават в белите дробове на хората.

Според новото изследване на учените, именно твърдите частици и озона предизвикат 43 000 преждевременни смъртни случая само в Германия, което е много над средния показател за ЕС. Това твърдение веднага беше оспорено от експерти, докато екологичните организации го използват като средство за искане на още по-големи ограничения на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

В отчета на ICCT се твърди, че годишно 3,4 млн. души по света умират от замърсяване на въздуха, тъй като то причинява заболявания като инсулт, инфаркт и диабет. Твърди се, че само през 2015 г. твърдите частици и озона, произвеждани от транспортния сектор е довел до смъртта на 385 000 човека.

Освен автомобилите вреда причиняват селското стопанство, електростанциите, заводите и системите за отопление. При транспорта проблемът не е само в движението на автомобилите, но и от остатъците от автомобилни гуми, които се получават заради тяхното триене в пътя, а също така и от веществата, отделяни от спирачките. 

В изследването не се посочва каква е вредата от озона. Резултатите от него бяха яростно оспорени от експерти в Германия, които се борят за намаляване на ограничения на дизеловите двигатели в големи градове. Те са категорични, че подобни цифри не са реални и са извадени от контекста. Като пример те посочват, че обувките също се търкат в повърхността и отделят вреден прах, която хората после дишат.

Институтът по химия "Макс Планк" в Майнц също не се съгласи с твърденията на американските учени. Негово изследване твърди, че годишно 120 000 души умират само в Германия от негативното въздействие на вредните частици. Около 45% от тях обаче се дължат на селското стопанство, а не на автомобилния транспорт. По вредни от него са също електроцентралите и системите за отопление.

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Апък "бензинджиите" си слагат газ, не защото нямат пари, а защото е по-екологично. И при тях разговора в повечето случаи е за суборбитални полети между галактики, а ако не е, разговора между приятели е следния : "Г-н Иванов, поставих си газова уредба на семейната Тойота, защото сваля со2-то по мои изчисления с 74,244092 %, а разхода при средна скорост 26,108203 км/ч, дори и да преча на движението, е 1,2099823 л на 100км в смесен цикъл, а Лексуса е за уикенда само понеже е 803 к.с. на колелата".
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Sas ( преди 2 месеца )
    Колко дребна злоба има в този форум! Хвърля си фаса през прозореца, ама за гнусните печки тръгнал да говори! Караш ли автомобил, замърсяващи, че дори и електрически!
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ама как ве, нали мошениците от АДАК обявиха, че дизулът е чист. Съвсем скоро я пуснахте тази статия тук в платената к0медиянтска медия.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Смятайте колко са нагли швабите да оправдават замърсяванията на к0чините си с това, че обувките на хората също се триели и отделяли прах. Специалистите от десетки години им казват, че има проблем, но те не та не...
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    .. ( преди 2 месеца )
    Само платен *** може да твърди, че дизела е екологичен. Такива индивиди бих сложил на рибарско столче до екологичния дизелов ауспух. След минута, друга песен ще запеят.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    18344009 ( преди 2 месеца )
    Количеството не означава качество колега. Когато един немец изкара вече над 10 години без да знае какво е сервиз като моя японец ела и ми се обади...
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така е свърчено, че ВАГ номер 1 по продажби а БМВ Мерцедес и Ауди държат премум сегмента, дай боже всекиму такова свършване.
  • #2
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    С немските ко.елета е свършено!
  • #1
    14 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нафтовите печки трябва да се забранят. Но тогава няма да може всеки да се хвали колко малко му харчи- "вчера на магистралата бях с 6.5" ; "леле, много бе, аз свалих до 5"; "вие нормални ли сте, моята на 100 км произвежда 10л нафта". Срещнат ли се двама собственици на печки, винаги разговорът е за това колко харчи, и кой от къде зарежда- това как е колата, удобна ли е, здрава ли е- няма значение