IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа стартира "озвучаване" на електромобилите си

От 1 юли 2021 г. колите на ток ще трябва да се чуват от пешеходците

Европа стартира

Производителите на електромобили в Европа трябва бързо да решат още един пробем, за да може техните модели да стъпят на пазара. Според новите стандарти на ЕС, от 1 юли 2021 г. всички превозни средства на ток трябва да издават звук, с който да предупреждават пешеходците за своето приближаване, съобщава Automotive News.

Изискването на властите на Стария континент е издаваният от електромобилите звук да не дезориентира пешеходците, а отчетливо да посказва, че към тях се приближава превозно средство. Самите производители обаче не искат да копират звука на двигател с вътрешно горене и затова сега търсят алтернативи за решаване на проблема.

В Renault, например, оборудват своя електромобил Zoe с акустична система с тонколони, разположени до двигателя. Шофьорът може да избира между три режима на звучене, като създателите на звука са черпили вдъхновение от научно-фантастични филми.

На свой ред, в Citroen са избрали за модела си Ami One комбинация от мъжки и женски вокали, докато в Mercedes-AMG подходиха творчески и повериха създаването на изкуствения звук на музикантите от рок-групата Linkin Park. В Афалтербах имат едно изискване към бандата - дори хибридните и електрическите модели на марката да звучат толкова изискано, колкото и 12-цилиндровите мотори, които компанията произвежда.

Във Volkswagen пък смятат да създадат цяла акустична библиотека, за да може пешеходците да отличават един електромобил на марката от друг само по звука. Това означава, че градските хечбеци, големите седани и всъдеходите на ток ще звучат различно.

На подобно мнение са и в MINI, чийто директор по иновационните технологии Естер Бейн заяви, че след време именно звука ще определя принадлежността на даден електромобил не само към определен клас или сегмент, но и към конкретен бранд.

Снимка: Renault

0 от 500