Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Един от най-популярните модели на Mazda също страда проблеми с корозията, като това се отнася най-вече за автомобилите, произвеждани точно преди фейслифта в края на 2006 г. Ръждата се появява по вътрешната страна на калниците, праговете, долната част на вратите, както и по вратата на багажника. Дори изглеждащите отлично на външен вид автомобили от модела не са застраховани от това, като проблемът може да бъде забелязан по дъното им, под багажника, на местата за закрепване на двигателя и по ауспуха.
"Един от основните проблеми при Mazda 3 са бързо гниещите задни калници. Често се налага при ремонт да се отстранява голяма част от метала, за да бъде ограничено действието на ръждата", твърдят от сервиз, на които често им се е налагало да ремонтират този модел.