Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Това ли е най-готиният германски кабриолет?

Veritas Scorpion се очаква да бъде продаден на търг за около 450 000 долара

Това ли е най-готиният германски кабриолет?

Това красиво и малко класическо съвършенство се нарича Veritas Scorpion. И може да ви бъде простено, ако никога не сте го виждали, защото компанията производител - BMW-Veritas, е изработила едва 78 автомобила от всичките си модели.

Сега обаче този следвоенен германски спортен автомобил ще получи своя момент в светлината на прожекторите - на престижния аукцион на Bonhams на остров Амелия, щата Флорида, на 7 март. Предполага се, че автомобилът ще бъде продаден за 360-450 000 долара и като се има предвид неговата изключителност и красота, това едва ли изглежда много.

BMW-Veritas е основана през март 1947 г. от Ернст Лооф, германски шампион по мотоциклетизъм, пилот от Формула 1 и по-късно мениджър на спортния отдел на BMW, колегата му от BMW Лоренц Дитрих, и Йорг Майер, мотоциклетен ас, победител в International Isle of Man TT през 1939 г. Целта им? Да създадат наследник на BMW 328, и първата им кола - състезателен автомобил, базиран на баварския модел, е готов през 1948 г.

Първите пътнически автомобили под бранда Veritas се появяват на следващата година, когато моделът Komet, двуместен кабриолет, дебютира на автомобилното изложение в Париж през 1949 г. Към този автомобил с мощност 100 к.с. се присъединява Komet S (140 коня), последван от триместно купе, наречено Saturn, и кабриолета Scorpion. Планиран, но така и не създаден, е седанът Jupiter. Мечтата на Veritas умира през 1953 г. и Лооф се присъединява към BMW. Три години по-късно Лооф умира на 48-годишна възраст от тумор в мозъка.

Този конкретен автомобил е кабриолетът Veritas Scorpion от 1950 г., с номер на шасито 5095. При реставрация в началото на 90-те колата е боядисана в синьо, а интериорът оформен с кафява кожа. Наскоро тя се възползва от още едни дейности от страна на BMW Classic, които целяха да запазят колкото се може повече от оригиналните му черти. Каросерията бе пребоядисана, предното стъкло, хромовите елементи и салонът бяха освежени, и автомобилът доби още по-естетически вид и стана напълно функционален. Поработено бе и върху механичните компоненти. Предишен собственик е монтирал електрически вентилатори, модерен радиатор и нов маслен охладител, за да направи автомобила по-добър за всекидневна употреба, и те все още присъстват.

Повече подробности за предишния живот на автомобила не са открити, така че той се продава с актуализирана германска регистрация, фактури, описващи скорошната работа на BMW Classic, и доклад от пътната инспекцията от април миналата година.

0 от 500