След почти 30 години отсъствие френската марка Peugeot ще се завърне на пазара в САЩ, като това е част от стратегията на PSA за експанзия извън Европа.
Освен това PSA планира да лансира Citroen в Индия, както и да върне Opel в Русия. Целта на този амбициозен план е до 2021 година продажбите на групата извън Европа да нараснат с 50%. Сега европейските пазари носят 80% от глобалните продажби на алианса, а френската компания купи Opel през 2017 година, като германската марка е също предимно ориентирана към Стария континент.
PSA отчете рекордни продажби и приходи за 2018 година, след което повиши очакванията си за печалба в средносрочен план, но в същото време обаче развитието на компанията и печалбата разочароваха някои инвеститори и цената на акциите на компанията спадна.
Под ръководството на Карлош Таварес PSA даде старт на обещаното отдавна завръщане в Щатите и първата крачка беше направена с лансирането на програма за споделяне на автомобили в Сиатъл и Вашингтон.
Но пълноценното завръщане на Peugeot в Щатите, планирано за 2026 година, ще стане с производство на коли, идващи от Европа и Китай, което прави планът уязвим при налагане на нови търговски мита и ограничения. Това призна Таварес, който уточни, че ще изчака края на настоящите преговори на Вашингтон с Китай и Европа, за да получи повече яснота за митата.
Таварес потвърди, че PSA няма намерение да съживява дилърската си мрежа в Щатите, а планира да използва други „креативни начини за дистрибуция” на автомобили, но не уточни какво има предвид.