IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Peugeot разкри новото 208

Електрическата версия ще има пробег от 450 км

Peugeot разкри новото 208

Френският производител Peugeot официално разкри новото поколение на хечбека 208. Заедно със стандартния модел компанията показа и неговата изцяло електрическа версия - e-208. Тя излиза на пазара едновременно с бензиновите и дизелови модификации.

Автомобилът е построен на платформата CMP/e-CMP, което му позволява да свали 50 кг от теглото си в сравнение с предшественика. От компанията допълват, че благодарение на новото шаси са подобрена аеродинамиката и акустиката, намалени са вибрациите и триенето при спирането, и е повишен комфортът в салона.

Peugeot 208

Хечбекът Peugeot e-208  е получил електромотор с мощност 100 кВт (136 к.с.) и 260 нм въртящ момент. Батерията има капацитет от 50 кВт/ч, които стигат за проег от 340 км с едно зареждане по цикъла WLTP или 450 км в цикъл NEDC.

Водачът има на разположение три режима - Eco (максимален пробег с едно зарежда),  Normal (обичайно всекидневно пътуване) и Sport (активиране на пълната динамика, което означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди. Заедно с това хечбекът разполага с две нива на рекуперация на енергията при спиране - Moderate (умерен, както е при автомобилите с двигатели с вътрешно герене) и Augmented (увеличен, при който целият контрол се осъществява само с педала на газта).

Peugeot 208

Интериорът представлява нова версия на интерфейса i-Cockpit, който донякъде е вдъхновен от концепцията  Fractal. При топ-нивата на оборудване има тризмерен приборен цифров панел с холографична форма, който разполага символите и надписите по-близо или по-далеч т шофьора.

Хечбекът на ток работи с MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto. Има още навигация TomTom с 3D-карти, 4 USB-порта и безкабелно зарядно за смартфони. Централният дисплей с 5, 7 или 10 инча диагонал. Батерията е под пода, което позволява да се запази обема на багажника. От стандартна розетка зареждането отнема 16 часа, а при използване на станция Wall Box - 8 или 5 часа в зависимост от нейната мощност. 

При режим на бързо зареждане до 80% от батерията се пълни за 30 минути. Предлага се възможност за стартиране или спиране на зареждането от разстояние, като това става с приложение MyPeugeot на смартфона. Гаранцията на батерията е 160 000 км.

Стандартната версия на новото 208 ще се предлага само с един бензинов двигател - трицилиндровият  PureTech 1.2, но той ще е достъпен в три варианта на мощност -  PureTech 75 (с 5-степенна механична скоростна кутия), PureTech 100 (с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична EAT8) и PureTech 130 (с 8-степенна автоматична). На по-късен етап ще се появи и версия GTi, която също ще е с бензинов мотор.

Peugeot 208

Дизеловият двигател също е само един - 4-цилиндров BlueHDi 1.5 с мощност 100 к.с., като за него е предвидена 6-степенна механична скоростна кутия. Всички мотори на новото 208 са оборудвани със система "старт-стоп", като бензиновите отговарят на стандарт Euro 6D, а дизелите - на Euro 6D Temp. За някои пазари е предвиден 6-степенен автомат, който за замени този с 8 предавки.

Оборудването на хечбека се определя от Peugeot като "най-доброто в сегмента". В него влизат адаптивен круиз-контрол с функция stop&go (при автоматика), активен асистент за поддържане на лентата на движение, асистент за паркиране, система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, система за следене на състоянието на водача, автоматично превключване на светлините, система за разпознаване на знаците с ограничител на скоростта, следене на "слепите" зони и др.

Новото Peugeot 208 излиза на пазара през есента, като ще се предлага в 4 нива на оборудване - Access, Active, Allure, GT Line и GT.

Снимки: Peugeot

0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Немец=тъ.пир ( преди 6 месеца )
    Е че тва е 100 пъти по добро от кендзефа 1-ва серия.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до lordlosh ( преди 6 месеца )
    само да видим цените, да не се окаже, че се конглокират с бмв 1 серия.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 6 месеца )
    Пежо вече не използват Aisin. Официално ги смениха с някакви китайци преди около 2 години. Сега дали са сменили всички кутии или само някой нямам информация ;)
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    brakeit ( преди 6 месеца )
    https://www.youtube.com/watch?v=Mo52Cu496s8 Вътре изглежда като премиум марка. Само да не се о***** с цената и това ще се продава като топъл хляб. Уникална кола. Браво отново на дизайнерите от Пежо. Не мога просто: https://www.youtube.com/watch?v=4SG_nS-_8xM
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    lordlosh ( преди 6 месеца )
    Колата е адски брутална, вижте и представянето в тубата и най-вече интериора и таблото. Абсолютно няма аналог в тоя клас. Качеството на материалите при Пежо в момента е много високо. Двигателите не са така бързи, като при VW, но за сметка на това са здрави и действително харчат малко, а не само по каталог.
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    lordlosh ( преди 6 месеца )
    Автоматиците са им абсолютно железни, за разлика от DSG-тата, които я изкарат 70хил, я не.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тъп ( преди 6 месеца )
    Автоматиците са японсски на Айсин..ма то дето е Китай там и Япония..;)
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Ба'т Гошо ( преди 6 месеца )
    За разлика от предишното поколение, това е супер красиво! Браво!
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 6 месеца )
    Е ти да не мислиш че ще е по-скъпа от Полото и другите недораумения на пазара.
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има дигитално табло. Пасувам