Като тийнейджър Джорджето Джуджаро мечтае да бъде художник. Уви, това не са случва - само един поглед към акварелите на младия италианец през 1955 г. води до предложение за работа от Fiat. 44-години по-късно той е обявен за автомобилен дизайнер на века, със забележително портфолио, съдържащо едни от най-емблематичните автомобилни форми, създавани някога. От присъединяването му едва на 21 г. към прочутата дизайнерска къща Bertone, през престоя в Ghia и създаването на собственото студио ItalDesign през 1968 г., кариерата на Джуджаро е поредица от върхове в автомобилната индустрия. Избирането на 10-те му най-добри дизайна не е никак лесно - и има някои модели, които не попаднаха в списък (като Lotus Esprit, BMW M1 и DeLorean DMC 12), но все пак всичко на този свят е субективно.
10 от най-великите модели на Джуджаро (ГАЛЕРИЯ):
Със сигурност един от най-сексите GT автомобили от 60-те години, Iso Grifo е ниско съчетание от мускулести извивки и великолепни детайли, типично за Джуджаро, включително и задните светлини, заимствани от дизайна на 105 Alfa GTV. Разчитайки на американска V8 мощ (многобройни варианти на Chevrolet и Ford са използвани през 9-годишния живот на Grifo), представянето на колата е епично, без никаква мелодрама от италианските V12. Теоретично най-бързата кола за обикновените пътища, която може да се купи по това време, обявената максимална скорост от 300 км/ч никога не е била независимо проверена и Grifo вероятно дори не е способен да се доближи до нея. И все пак, този автомобил има вид, заради който си струва да умреш, и до момента на пенсионирането му през 1974 г., 412 бройки от него си намират купувачи.