На специално мероприятие в Хамбург компанията Volkswagen представи официално обновения Passat, който ще се появи на пазара в Европа в края на лятото. За разлика от модела за САЩ, показан през януари в Детройт, европейският Passat е построен на платформата MQB и е оборудван само с турбомотори.
Промените в дизайна не са много, като са засегнали предимно предната броня. Във всички нива на оборудване моделът ще се предлага с матрични светодиодни елементи, като те ще бъдат стандартни или адаптивни. Задните светлини също са променени, като при натискане на спирачката те не увеличават яркостта си, а променят вида си.
В салона на обновения Passat се е появил нов цифров приборен панел с подобрена графика, както и обновена мултимедия с голям избор от онлайн-сервизи и развлекателни приложения. Благодарение на нея, водачът може да си пазарува от разстояние, като плаща за паркиране, например. Освен това, системата позволява постоянно наблюдение на системите на автомобила, както и използване на електронния ключ от други хора, които трябва да бъдат упълномощени от собственика.
За модела вече се предлага и цял набор от асистенти на водача, които немците са обединили под суббренда IQ.Drive. С тяхна помощ Passat става полуавтономен, като може самостоятелно да се движи по магистрала, да поддържа зададена скорост и да завива, като следи маркировката. Също така, системата позволява на автомобила автономно движение в задръствания.
В окачването на машината са се появили адаптивни амортисьори с настройки, подобни на тези на VW Arteon. От гамата двигатели отпада 1,4-литровият TSI със 150 к.с., който е заменен от 1,5 TSI със същата мощност. Бензиновата алтернатива са 2,0-литрови TSI със 190 и 272 к.с.
Предлагат се и няколко дизела – 1,6 TDI със 120 к.с., както и 2,0 TDI, развиващ 150, 190 или 240 к.с. Всички мотори отговарят на екологичния стандарт Евро-6.
Единствената версия, която ще продължи да използва 1,4 TSI мотор е „зареждащият” се хибрид Passat GTE. При него има и електромотор със 115 к.с., като съвкупната мощност на задвижващата система е 218 к.к. Само на ток тази модификация изминава до 70 км по цикъла NEDC.
Снимки: Volkswagen