IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шеф на Volkswagen: Автомобилът става лукс, а не средство за придвижване!

Вината е на еколозите, които ни принуждават да вдигаме цените, заяви Ханс-Дитер Петч

Шеф на Volkswagen: Автомобилът става лукс, а не средство за придвижване!

„Автомобилите постепенно се превръщат в лукс, а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите”, заяви шефът на Надзорния съвет на концерна Volkswagen – Ханс-Дитер Петч в интервю за вестник Welt am Sonntag. И допълни, че заради новите правила за вредни емисии СО2 възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Сега „зелените” успяват да се преборят за по-жестоки екологични норми, но изобщо не мислят за обикновените граждани, които могат да си позволят единствено бюджетна кола. Затова, съвсем скоро такива автомобили просто няма да останат, което ще ощети много хора и ще се превърне в огромен проблем.

„Нашата цел е да направим електромобил, който да бъде достъпен за широките слоеве от населението. Това обаче е много трудно задача, тъй като, ако един автомобил е оборудван с електрически двигател, той няма как да бъде евтин. Съответно, ще се стиге до значителен ръст на цените дори в сегмента на малките автомобили”, обясни Петч.

Според новите правила в ЕС, приети през декември, през 2030 г. нивата на вредните емисии СО2 трябва да спаднат до 37,5 към 2030 г. Затова, например, Volkswagen по това време трябва да има 40% електромобили в цялата си гама. Те обаче няма как да бъдат евтини и това ще се отрази на мобилността на гражданите.

„За съжаление, нито Европейския парламент, нито Съветът на ЕС, обръщат внимание на тези проблеми. През 2030 г. нивата на парникови газове, в това число и на СО2, трябва да бъдат съкратени наполовина. Съответно, тези 60% неелектромобили, които Volkswagen ше произвежда, ще могат да бъдат купени от клиентите на по-ниска цена, но пък издръжката им ще се окаже много висока, тъй като екологичните изисквания ще стават още по-строги и това ще се отрази на стойността им”, каза още един от шефовете на Volkswagen.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дошо: еколозите винаги са виновни на полудържавните перачници като СОЦваген и рено за цените! Друг е въпросът когато пенсионират някой разкрит мошеник от управата - напр. Гон от рено, и го изпратят с "обещетение" 25-30млн€ и "социална" пенсийка от некви си 700 000€/месечно!!!
  • #18
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да бе, те еколозите и за дизелгейт са виновни нали! Виновни са алчните фирмички, като вашата, които с китайски части за без пари и дюнерджии, които са на конвейра, произвеждате калпава продукция на висока цена и после си раздавате бонуси и дивиденти с милиони от реализираните печалби. Вместо да ги вкарате в иновации, вие си разпределяте парите, купувате журналисти, медии, тестове и подкупвате кого ли не. И за това ли са ви виновни еколозите?
  • #17
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пише отминава а не че е отминало. Тоест бъдещето не е розово и дава пример защо, скъпите електромобили. Вероятно ще има Дачия за под 20000 евро но кой брои дачия за кола? И какъв ще е пробега и? 200км.?
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Аз искам да му отбележа на тоя, че Фиат, Дачия, Рено имат коли за доста под 20000евро.Даже новото Типо май имаше базова версия за 22000 ама лева.Да не говорим след няколко години какво ще направят китайчетата.изобщо някой от Фолксваген говори ли ти нещо му тегли една и си замини и това е.
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Китайците ще пуснат по 10 000лв и вие си е...майката
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Рено са винаги насееща евтини и добри!
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    аз затова карам ФВ за 500лв.... да си возя задника до бачкане е голям лукс и после в самото бачкане един лукс като ме обвземе.... да го духат от ФВ... щом не могат да правят евтини коли ще си купуваме Румънски, Китайски, Индийски :D
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Батерията на Тесла S най-малката с 400км. проебег струва 45000 долара. най-голямата на 100D може и 60000 долара да струва.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе не знам кой лъже и колко са евтини ел колите, но на Тесла S батерията и струва 47000 долара или 80000лв. Айсиктир на евтиния. Дефакто половината цена на Тесла е батерията. Така, че батериите, когато батериите поевтинеят и ел.колите ще станат евтини. За сега е скъпотия, че са и консуматив.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Нали е една ламаринена коруба със закачени гуми ел мотор и батерия." Нали?! а сега някой да обясни защо реално се продава за 77000лв.?