Петото поколение на Renault Clio ще дебютира на салона в Женева през март, а моделът е повече от важен за френския гигант. При лансирането на четвъртата генерация на колата през 2013 година продажбите бяха 275 000, а след това растат от година на година, като през 2018 достигнаха 365 000. В Европа повече продажби за миналата година има само VW Golf.
Един от козовете на новото Clio, което ще е изградено върху модернизиран вариант на платформата на неговия предшественик, ще са технологиите, които ще са на разположение на водача и пасажерите на борда на субкомпактния модел.
Масовото навлизане на съвременните технологии, особено тези за свързаност, е нещо, от което живо се интересуват купувачите на Clio, а над 80% от колите от четвъртото поколение са били поръчани с по-големия 7-инчов тъчскрийн. Тази тенденция ще бъде продължена и от новото Clio.
„Петото поколение на Clio събира най-добрите черти на предишните поколения – обясни главният дизайнер на Renault Лорън ван ден Акер пред списание Car. – Тук е просторният интериор на Clio II техническите решения от горния клас автомобили, използвани в Clio I, динамиката на третото поколение и естествено, емоционалния и динамичен стил на четвъртата генерация.”