IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е №1 при луксозните - Mercedes или BMW?

Германските компании изпратиха 2018 с рекордни продажби

Кой е №1 при луксозните - Mercedes или BMW?

2018 се оказа успешна за BMW Group и Mercedes, като германските производители обявиха рекордни продажби и претендират да са №1 сред луксозните автомобили в световен мащаб.

BMW Group отчете общи продажби на BMW, Mini и Rolls-Royce в размер на рекордните 2,49 милиона автомобила и босът на компанията Харалд Крюгер обяви, че BMW Group е най-големият премиум автомобилен производител за 15-а година поред.

В същото време информацията от Daimler сочи, че общите продажби на Mercedes и Smart за миналата година са 2,44 милиона коли. А Дитер Цетче уточни, че продажбите на Mercedes са 2018 са 2,31 милиона коли, което отрежда на марката статут на №1 сред производителите на луксозни коли.

Освен това, Mercedes отчете ръст от 11% в Китай, над една трета от купувачите са избрали SUV модел, а около 25% от клиентите на марката са се спрели на компактен модел.

Продажбите на S-класата са скочили с 12%, но в Европа и Щатите продажбите на Mercedes спадат – съответно с 6,3 и 2,3 процента. Но Китай, най-големият пазар в света, компенсира това.

Много анализатори са на мнение, че съотношението на силите може да се промени в близко бъдеще, основно заради интереса на платежоспособните клиенти към електромобили и все по-модерните автономни системи за движение. Което може да даде възможност на Tesla и други производители да отнемат пазарен дял от германците. Илън Мъск има грандиозни планове за увеличаване на производството на Tesla, включително и в Китай, но за миналата година компанията е доставила малко над четвърт милион коли.

Германските премиум производители също лансират електромобили, но печалбите им идват основно от продажбата на луксозни и спортни модели, задвижвани от мощни бензинови и дизелови двигатели. И това е така от десетилетия.

Най-смелите анализатори дори посочиха, че може да има преразпределение на ролите.

„Ако Tesla стане в автомобилната индустрия, това, в което се превърна Apple при мобилните телефони, то за сегашните доминатори ще остане ролята на Nokia и Blackberry, т.е може да изостанат безнадеждно”, обясни анализаторът Патрик Хумел, който работи за UBS.

Големите автомобилни компании тепърва ще обявяват продажбите си за 2018 година, особено що се отнася до отделните марки и модели в премиум сегмента.
Когато това стане, ще се види колко точно е изоставането на Audi от лидерите и какъв е авансът на Mercedes пред BMW в Китай, защото точно той беше посочен като решаващ за разликата между двете марки в продажбите през миналата година.

0 от 500