Неуспешният старт на електронните винетки в България донесе три уволнения, масово недоволство и една купчина доказателства за слабости в работата на държавната администрация. Но това е само началото на сериозните проблеми, тъй като количеството на трудностите предстои рязко да се увеличи.
Според информация на СБА, срокът на действие на 80% от хартиените винетки изтича до края на месец януари. Което означава, че много повече шофьори ще трябва да се борят със системата на АПИ за покупка на електронна винетка и това може да има много по-сериозни последици от оставката на един или друг неадекватен шеф.
Покрай спора за това дали ще има или не гратисен период за покупка на винетки, все още няма сериозен отговор на това как ще се решат проблемите, които вече бяха отбелязани. Кога ще заработят всички 500 терминала за покупка на е-винетки и кога ще се появят в бензиностанциите? А по границите?
Кога сайтът и мобилното приложение, чрез които се купуват винетки ще заработят като хората? Кога полицаите ще могат да контролират кой кара с винетка и кой няма?
Добре поне, че конвертирането на хартиените винетки отпадна, след като стана ясно, че софтуеърът за тази операция е твърде уязвим за хакерски атаки и дори във фейсбук се появи алгоритъм за оправянето му.
Още веднъж – 80% от винетките изтичат до края на януари, дали крехката електронна система на АПИ ще издържи масовото пазаруване на винетки, което предстои?
Снимка: bgtoll.bg