Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
OLDSMOBILE V8 ДИЗЕЛ
Този двигател, правен в три модификации между 1978 и 1985, рядко е стъпвал на европейска земя. Но той има главната заслуга американците в продължение на десетилетия да избягват дизеловата технология.
През 70-те инженерите на вече изчезналата компания решават да предложат икономичен дизел за по-големите си модели. Но вместо да го разработят от нулата като дизелов агрегат, те предпочитат просто да приспособят набързо един бензинов мотор. Резултатът е тежък V8 с работен обем 5.7 литра, но с трогателно скромните 120 конски сили максимална мощност. Икономисано е от почти всички компоненти и в резултат двигателят често буквално се разпада. Масово са докладвани проблеми с веригата на горивната помпа, довеждащи до блокаж на двигателя след едва 50-ина хиляди километра пробег. Заради този мотор срещу Oldsmobile се водят множество колективни дела от клиенти, а политиците създават първия от т. нар. lemon laws - закони, предпазващи потребителите от твърде калпави автомобили ("лимонки").
Този двигател, правен в три модификации между 1978 и 1985, рядко е стъпвал на европейска земя. Но той има главната заслуга американците в продължение на десетилетия да избягват дизеловата технология.
През 70-те инженерите на вече изчезналата компания решават да предложат икономичен дизел за по-големите си модели. Но вместо да го разработят от нулата като дизелов агрегат, те предпочитат просто да приспособят набързо един бензинов мотор. Резултатът е тежък V8 с работен обем 5.7 литра, но с трогателно скромните 120 конски сили максимална мощност. Икономисано е от почти всички компоненти и в резултат двигателят често буквално се разпада. Масово са докладвани проблеми с веригата на горивната помпа, довеждащи до блокаж на двигателя след едва 50-ина хиляди километра пробег. Заради този мотор срещу Oldsmobile се водят множество колективни дела от клиенти, а политиците създават първия от т. нар. lemon laws - закони, предпазващи потребителите от твърде калпави автомобили ("лимонки").