Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
FORD 1.6 ECOBOOST
Турбодвигателите на Ford, разработени съвместно с германската FEV и Mazda, имат много инженерни достойнства и са печелили доста пъти наградата Международен двигател на годината. Но някои съпътстващи компоненти, монтирани от Ford, доведоха до сериозни проблеми с 1-литровия и особено с 1.6-литровия EcoBoost, и наложиха мащабни сервизни акции, включително и в България. Оказа се, че автомобилите с 1.6-литровия мотор (Mondeo, Focus, Fiesta ST, Kuga и пр.) могат само в рамките на 1000-2000 км да загубят голяма част от охладителната си течност и да прегреят. Бяха регистрирани и доста случаи на самозапалвания и изгаряния, включително и един смъртен случай в ЮАР. Какъв точно е проблемът, можете да се досетите от обявената и в България сервизна акция, която включва "монтиране на нов съд за охладителната течност, датчик за следене нивото на охладителна течност, термостат и два кабела (за 1.6 EcoBoost) и подмяна на маркуч от разширителен съд до термостат (за 1.0-литровия)".
Турбодвигателите на Ford, разработени съвместно с германската FEV и Mazda, имат много инженерни достойнства и са печелили доста пъти наградата Международен двигател на годината. Но някои съпътстващи компоненти, монтирани от Ford, доведоха до сериозни проблеми с 1-литровия и особено с 1.6-литровия EcoBoost, и наложиха мащабни сервизни акции, включително и в България. Оказа се, че автомобилите с 1.6-литровия мотор (Mondeo, Focus, Fiesta ST, Kuga и пр.) могат само в рамките на 1000-2000 км да загубят голяма част от охладителната си течност и да прегреят. Бяха регистрирани и доста случаи на самозапалвания и изгаряния, включително и един смъртен случай в ЮАР. Какъв точно е проблемът, можете да се досетите от обявената и в България сервизна акция, която включва "монтиране на нов съд за охладителната течност, датчик за следене нивото на охладителна течност, термостат и два кабела (за 1.6 EcoBoost) и подмяна на маркуч от разширителен съд до термостат (за 1.0-литровия)".