Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
FIAT CHRYSLER 3.0 V6 ECODIESEL
След много десетилетия партньорство с щатския производител на мотори Cummins, Fiat-Chrysler реши да смени доставчика и да заложи на италианската VM Motori (от инициалите на създателите й Ванчини и Мартели). Трилитровият V6 дизел на италианците, монтиран в Jeep Grand Cherokee, Ram 150 и Maserati Ghibli, действително е впечатляваща разработка, която спечели наградата Двигател на годината на Ward в три поредни години. Немалко собственици обаче се оплакаха от проблеми с лагери и обтегачи, които водят до изплъзване на ангренажа или дори на зъбчатката на коляновия вал. Резултатът е пълно самоунищожение на мотора, често дори в движение, изпочупени клапани и бутала, пробили блока. Това бе достатъчно на Асоциацията за автомобилна защита в САЩ да обяви пикапа Ram 1500 за "лимонка", тоест трошка.
След много десетилетия партньорство с щатския производител на мотори Cummins, Fiat-Chrysler реши да смени доставчика и да заложи на италианската VM Motori (от инициалите на създателите й Ванчини и Мартели). Трилитровият V6 дизел на италианците, монтиран в Jeep Grand Cherokee, Ram 150 и Maserati Ghibli, действително е впечатляваща разработка, която спечели наградата Двигател на годината на Ward в три поредни години. Немалко собственици обаче се оплакаха от проблеми с лагери и обтегачи, които водят до изплъзване на ангренажа или дори на зъбчатката на коляновия вал. Резултатът е пълно самоунищожение на мотора, често дори в движение, изпочупени клапани и бутала, пробили блока. Това бе достатъчно на Асоциацията за автомобилна защита в САЩ да обяви пикапа Ram 1500 за "лимонка", тоест трошка.