Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
JAGUAR V12
През 50-те години британците нахвърлят набързо планове за мощен двигател, който да задвижва състезателните им коли в Льо Ман. После тези планове са прибрани в шкафа за почти две десетилетия, за да се възродят през 1971 в сериен мотор, създаден за по-спортните предложения в гамата.
Проблемът е, че с цел по-голяма компактност и запалването, и горивната помпа са разположени в силно нагорещяващата се вътрешност на V-то. Това води до множество проблеми с течение на времето. Електрическата система също страда от високата температура - кабелите се топят и нагарят, предизвиквайки всевъзможни бъгове. Въпреки това отделни версии на този двигател се монтират в серийни модели чак до 1997.
През 50-те години британците нахвърлят набързо планове за мощен двигател, който да задвижва състезателните им коли в Льо Ман. После тези планове са прибрани в шкафа за почти две десетилетия, за да се възродят през 1971 в сериен мотор, създаден за по-спортните предложения в гамата.
Проблемът е, че с цел по-голяма компактност и запалването, и горивната помпа са разположени в силно нагорещяващата се вътрешност на V-то. Това води до множество проблеми с течение на времето. Електрическата система също страда от високата температура - кабелите се топят и нагарят, предизвиквайки всевъзможни бъгове. Въпреки това отделни версии на този двигател се монтират в серийни модели чак до 1997.