IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”

За втора поредна година жури от 65 автомобилни журналисти от 32 държави, обяви за „Най-добър двигател на 2010 година” бензиновия агрегат 1.4 TSI (с механичен компресор и турбина) на Volkswagen.

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”
Освен общ победител, този двигател е номер едно и в своята категория за двигатели от 1.0 до 1.4 литра. 



Три най-високи награди получиха и двигатели на фирмата BMW. Това са два дизелови би-турбо двигатели, които заеха първите места в категориите с обем 1.8 до 2.0 литра и при 2.5 до 3.0 литра. Третият двигател на Баварската фирма, който е победител в своята категория е 4.0 с осем цилиндъра, който е начели в категория от 4.0 до 5.0 литра. 

Както и през миналата година, атмосферният двигател V8 с обем 6.2 литра използван от AMG модели на Mercedes-Benz, стана победител в класа за двигатели с обем над 5 литра, както и победител в класа за най-добър спортен двигател. 

Първите места в категорията за двигатели с обем до 1.0 литър и от 1.4 до 1.8 литра станаха двигателят на Toyota и 1.6 турбо разработен от BMW и PSA Peugeot Citroen, който се монтира на MINI и на редица модели на френската група. 

За най-добър „зелен” (екологичен) двигател беше обявен бензиновият агрегат с обем 1.8 литра, който се монтира на хибрида Toyota Prius

В категорията „Най-добър нов двигател на 2010” на първо място е бензиновият турбодвигател 1.4 MultiAir, разработен от Fiat. Победител в категорията от 2.0 до 2.5 литра стана двигателят с пет цилиндъра на Audi, монтиран сега на „горещия” TT RS

През миналата година победител беше същият двигател на VW, а преди него за три поредни години начело бяха двигатели от BMW – през 2006 за най-добър беше обявен двигателят с 10 цилиндъра, монтиран на М5 и М6, през 2007 и 2008 най-добър беше би-турбото с обем 3.0 литра.  
0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    Da de,ne si mi pro4el komentara-za da zameni6 nqkoi dwigatel trqbwa da si go imal,a ti samo atmosferkata ;)
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе пичове, не разбрахте ли, че това не е класация само за най-нови мотори на пазара, защото нали се сещате, че един мотор има среден живот 15-20 години с модернизациите си? Няма как всяка година да се появяват нови мотори, които да участват в дадена класация. Затова тук си има категории. Моторът се продава на пазара, значи участва в класацията. Това е.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Всъщност, карал съм и V8.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Не, говорех за Ecoboost.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Fiat спечели приза "Най-добър нов двигател на 2010" КЛАСИРАНЕ В КАТЕГОРИЯТА "НАЙ-ДОБЪР НОВ ДВИГАТЕЛ НА ГОДИНАТА"1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta)- 228 точки2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia)- 200 точки3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST,
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    Za da zameni6 trqbwa da si karal,a twoq nai-warhow dwigatel deto si karal e na Fiesticata atomosferkata.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А ето и какво казах снощи, изпреварваяйки Аутомедия :Phttp://news.automedia.bg/read/9908.html
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Аз си мълча в тая тема, защото Форд ги няма никакви :P Честито на победителите. Явно моторчетата им наистина са добри. Все пак, не бих заменил нито един Ecoboost за кой да е мотор от описаните по-горе :P
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Като пусна този линк:http://trabant.rychle.cz/magazin/clanek.phtml?id=15980феновете на Ваг гласуват с по 20 минуса- ама от простотия!!!Като кликвате на минус и какво???Да не би от утре да спре производството на мотори и трансмисии за ВАГ в компаниятаMLADOBOLESLAVSKA MOTORARNA няма!!!Ще си карате коли с германски табелки и чешки мотори и трансмисии, докато Ви се завие свят!Да са живи и здрави ВИЕТНАМЦИТЕ, който работят в Млада Болеслав, че без тях как ще си хвалите германските коли не знам
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Пак опити за похвала на "германски" двигател в Бг,ама блудкави.Двигателите 1.4TSI бяха спрени от производство в Чехия на 18.11.2009.На тази стара вече база е конструиран мотора 1.2TSI, който се произвежда само тук в Чехия и е базов за Шкода Йети.На Български ви е написано в AUTOMEDIA- да сте го чели, когато трябва, ама не сте... Ай на ви го пак:http://news.automedia.bg/read/7516.htmlИзобщо феновете на VW, не искат да свикнат с мисълта, че ВСИЧКИ базови мотори на групата се правят в ЧЕХИЯ