IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”

За втора поредна година жури от 65 автомобилни журналисти от 32 държави, обяви за „Най-добър двигател на 2010 година” бензиновия агрегат 1.4 TSI (с механичен компресор и турбина) на Volkswagen.

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”
Освен общ победител, този двигател е номер едно и в своята категория за двигатели от 1.0 до 1.4 литра. 



Три най-високи награди получиха и двигатели на фирмата BMW. Това са два дизелови би-турбо двигатели, които заеха първите места в категориите с обем 1.8 до 2.0 литра и при 2.5 до 3.0 литра. Третият двигател на Баварската фирма, който е победител в своята категория е 4.0 с осем цилиндъра, който е начели в категория от 4.0 до 5.0 литра. 

Както и през миналата година, атмосферният двигател V8 с обем 6.2 литра използван от AMG модели на Mercedes-Benz, стана победител в класа за двигатели с обем над 5 литра, както и победител в класа за най-добър спортен двигател. 

Първите места в категорията за двигатели с обем до 1.0 литър и от 1.4 до 1.8 литра станаха двигателят на Toyota и 1.6 турбо разработен от BMW и PSA Peugeot Citroen, който се монтира на MINI и на редица модели на френската група. 

За най-добър „зелен” (екологичен) двигател беше обявен бензиновият агрегат с обем 1.8 литра, който се монтира на хибрида Toyota Prius

В категорията „Най-добър нов двигател на 2010” на първо място е бензиновият турбодвигател 1.4 MultiAir, разработен от Fiat. Победител в категорията от 2.0 до 2.5 литра стана двигателят с пет цилиндъра на Audi, монтиран сега на „горещия” TT RS

През миналата година победител беше същият двигател на VW, а преди него за три поредни години начело бяха двигатели от BMW – през 2006 за най-добър беше обявен двигателят с 10 цилиндъра, монтиран на М5 и М6, през 2007 и 2008 най-добър беше би-турбото с обем 3.0 литра.  
0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ники Големия Чеп ( преди 15 години )
    *** може да сам неграмотен ама ти си по прос от мене. двегателите не се оценяват по литри или по коне а се оценяват по специални коефициенти като разход/вървеж, цена/модерност на технологията, инженерни и проектантски нововъведения, надеждност и разни такива неща дето нито аз нито ти ги разбираме.
  • #40
    2 rate up comment 13 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    Bre,5,6 na sto,ti ne6to mai si sunen o6te?
  • #39
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Форда може да е всякакъв, но двигателите им са здрави! Ако плюеш колата, добре, ама да ми кажеш, че мотора не става... Вярно, старите дизели зимата са проблем, ама горят 5-6/100 градско. Какво искаш повече? :)
  • #38
    4 rate up comment 1 rate down comment
    nikky ( преди 15 години )
    Щом 6.2 литровото чудовище на АМГ е на 3то място, няма смисъл от коментар.Тази награда, както и останалите, които се раздават, не се получават обективно, а от този който плати най-много.
  • #37
    2 rate up comment 16 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    Ne se zaqjdam,prosto ti kazwam istinata w o4ite,4e ne twoqta marka e nai-dobrata.I prosto da ne se izhwarlq6,karai s udowolstwie,no ne q prewaznasqi.
  • #36
    19 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Сега заяждаш ли се или какво? Точно пък моторите на Форд ( бензиновите) са с дълъг живот. Що се отнася до дизелите, погледни статистиката през последните години. Виж как замръзваха моторите на Фолксваген, как се пукаха блокове, как се запушваха помпи -дюзи, как не работеше софтуера нормално, включително и при Ауди и как Фолксваген решиха проблема, като промениха кривата на въртящият момент чрез ъпдейт на софтиера, което доведе до умрели реакции на тоя мотор! Хайде, не се изхвърляй така...
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    Samiq Ford ne e po-dobar ot VW,kamo li motor4encata.6oto sled 20 godini ako na VW raboti motora na Ford 6e e preturpql 5 osnovni remonta
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Не е точно така. Една класация нищо не решава. Не съм карал Ecoboost, така е. Разбрах те още от първи прочит. Но и твоето твърдение, че TSI е по-добър от Ecoboost не е основателно, защото не си се докосвал до фордовия мотор.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И още нещо. Най-добър двигател на годината е повече от най-добър нов двигател на годината! Това означава, че TSI е над всички, участвали в тая класация. Прочетете и днешният брой на АБ. Там 1.4 TB на Алфа май не се представя много добре, що се отнася до разхода на гориво. От друга страна, 1.2 TSI На Шкода гори само с 0,1 литра по-малко от "атмосферният" двигател на Фиеста.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    SuzukiMaruti ( преди 15 години )
    E,ecoboost ne si karal,puk i 100% ne e po-dobar ot dokazalite se TSI taka,4e prosto izostanalta ti marka se opitwa da dogoni lidera VW