IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”

За втора поредна година жури от 65 автомобилни журналисти от 32 държави, обяви за „Най-добър двигател на 2010 година” бензиновия агрегат 1.4 TSI (с механичен компресор и турбина) на Volkswagen.

VW 1.4 TSI отново „Двигател на годината”
Освен общ победител, този двигател е номер едно и в своята категория за двигатели от 1.0 до 1.4 литра. 



Три най-високи награди получиха и двигатели на фирмата BMW. Това са два дизелови би-турбо двигатели, които заеха първите места в категориите с обем 1.8 до 2.0 литра и при 2.5 до 3.0 литра. Третият двигател на Баварската фирма, който е победител в своята категория е 4.0 с осем цилиндъра, който е начели в категория от 4.0 до 5.0 литра. 

Както и през миналата година, атмосферният двигател V8 с обем 6.2 литра използван от AMG модели на Mercedes-Benz, стана победител в класа за двигатели с обем над 5 литра, както и победител в класа за най-добър спортен двигател. 

Първите места в категорията за двигатели с обем до 1.0 литър и от 1.4 до 1.8 литра станаха двигателят на Toyota и 1.6 турбо разработен от BMW и PSA Peugeot Citroen, който се монтира на MINI и на редица модели на френската група. 

За най-добър „зелен” (екологичен) двигател беше обявен бензиновият агрегат с обем 1.8 литра, който се монтира на хибрида Toyota Prius

В категорията „Най-добър нов двигател на 2010” на първо място е бензиновият турбодвигател 1.4 MultiAir, разработен от Fiat. Победител в категорията от 2.0 до 2.5 литра стана двигателят с пет цилиндъра на Audi, монтиран сега на „горещия” TT RS

През миналата година победител беше същият двигател на VW, а преди него за три поредни години начело бяха двигатели от BMW – през 2006 за най-добър беше обявен двигателят с 10 цилиндъра, монтиран на М5 и М6, през 2007 и 2008 най-добър беше би-турбото с обем 3.0 литра.  
0 от 500
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    jony ( преди 15 години )
    dobre e NIKI suglasen sum za opredelenieto ti za dvigatel ,samo 4e 1.4 140bhp ne prosto ne izduhva na magistralata a si e motor osa :) . A kolkoto do Alfa kakvo da ti kaja negramoten si i znaesh kak da stoish pod kapaka postoqnno za da q popravqsh -to4no kolata za teb ;)
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ники Големия Чеп ( преди 15 години )
    ти пак с много информация ме засипа. кой каза че не отговаря на нито едно от тези нешта ? и аз си презнавам че сам неграмотен но това не ми пречи да разбирам от автумобили и двигатели прилично и точно затова карам Алфа Ромео 156 ГТА 3,2
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Е то тоя 1.4 неотговаря на нито едно на нещата които написа ...PS научи как се пише Обслужване!!
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    pirlo ( преди 15 години )
    имаш болни фантазии,това дори на кино го няма
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    това 'не го мислиш' пак е до портфейл//
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ники Големия Чеп ( преди 15 години )
    умници никой не ви говори за вървеж и мощност. за мощните двигатели има категория "над 5 литра". най добриа engine of the year трябва да е максимално преложим в ежедневието, евтин, с нисак разход и приличен варвеж спрямо цената си. трябва сащо и да е издражлив да изкарва много километри и да му е евтино убслужването и кунсумативите а когато семейството реши да отиди на море мотора да не издъхни много на магистралата. това е най добриа двигател - перфектно ти пасва на ежедневето и не го мислиш.
  • #45
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    да имаш да вземаш за старите дизели...имах ескорт 1.6 D,палеше при минус 17,а беше поне на 250 хиляди!А едно "дупе"от блока си взе астра,с дизел на "исузу",на 30000,и при тези температури пръскаше не знам какво в тръбата за въздушния филтър.Виж,баща ми имаше същия ескорт,но с 1.8 дизел,той имаше проблеми.
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    AMG ( преди 15 години )
    малеее,*** ти верно си бил уникално *** ***!Те журналистите големи спецове били по технологии.Това може само невежа селска тиква да го изсере.
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Миле ( преди 15 години )
    И какво искаш да кажеш, че АМГ технологично не става, или не е надежден?!?... Не се излагай... Вярно скъп е и не е икономичен, но това са му единствените недостатъци, иначе цепи и ТСИ, и Мултиеър, АМГ-то е доста над тях.
  • #42
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе кой го интересува, дали колата му е най-добрата? Ще ти дам един пример от днешният брой на АБ. Фабия спечели заради новият си двигател и мястото отзад. В другите неща или губи или е наравно. А ся ми кажи. Кой *** ще си вземе малка кола, за да вози колегите или тъста си отзад, че да има място за тях? Може ли една кола, която е по-добра в един тест, да е с по-лошо окачване, управление, място отпред, дизайн и въпреки всичко да печели заради мотора си, който е с 0,1 литър по-икономичен, но за сметка на това много по-скъп? Сори, но макар Фиеста да е на второ място след Фабия, аз бих си взел Фиеста, заради най-доброто окачване като комфорт и динамина в класа си, заради най-добрата позиция на седене отпред, заради по-доброто кормилно управление и заради по-ниската цена. Ти какво би избрал? Каруца като Фабия, която вози твърдо,по-зле се представя на пътя и въобще отстъпва в пътно поведение, но въпреки това има повече МЯСТО ОТЗАД и по-добър мотор? Сори, но на мен не ми трябва кола за другите, а за мен! А Фиеста е идеалната, каквото и да говорят хора като теб! Просто, новата Фиеста е най-добрият автомобил в класа си! А ако искам на цената на Фабия спортна Фиеста, ще вчема 1.6 литровата версия със 120 к.с., която къса шортите отвсякъде на тоя 1.2 TSI!