IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ

АМ тества Peugeot RCZ, преди да бъде представен официално.

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ
Peugeot RCZ ще бъде представен у нас този уикенд, но ние имахме привилегията да го изпробваме няколко дни преди официалната церемония.

Става дума за екзотичен, нетипичен, красив автомобил с емблемата на Peugeot. Доскоро „екзотичен“ и „френски“ бяха антоними, но след появата на RCZ това се промени. Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява и със стабилността си.

Част от трасето, което избрахме за тест, включваше магистрала „Тракия“, която предложи много интересни атмосферни условия. Първо валеше проливен дъжд, а после слънцето напече силно. Няма да признаем с каква скорост карахме, но колата искаше още и още...

Завоите се взимаха с лекота и присъщия за французите финес. Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво, вероятно заради ниския център на тежестта, големите колела и широката стъпка. Peugeot RCZ почти не се накланя в завой, дори и при по-агресивно каране, а неравностите по пътя се поемат "по френски" от окачването.

Когато сте с RCZ в града, имате чувството, че сте придружени от фотомодел - наперен и облечен по последна мода. С толкова модерни одежди обаче трябва да се внимава по нашите пътища. Паркирането също не е лесна работа заради издутите арки на калниците, но пък парктроникът е интегриран именно заради това. Алуминиевите колони на тавана, ексцентричното задно стъкло и изобщо формите на колата я правят уникална, нетипична и много различна - Peugeot RCZ изпъква сред останалите автомобили в градския трафик.

И докато говорим за визия, трябва да споменем, че когато автомобилът бе показан за първи път в интернет пространството, се появиха негативни коментари относно предната маска и по-точно за приликите между RCZ и 308. Когато видите RCZ отпред, няма как да го сбъркате - това е Peugeot. И какво лошо има в това? RCZ и 308 си приличат толкова, колкото си приличат Серия 3 на BMW и М3...

За да не ставаме скучни, ще завършим темата за външността на колата така - ако за един офроуд модел например е най-важно да бъде максимално проходим, то кола като RCZ има мисия да привлича внимание. Е, Peugeot RCZ го прави, дори прекалява.


Приятно впечатление прави и салонът на RCZ - вътре е спокойно, тихо и просторно (отпред). В купето е предвидено място за четирима, но отзад местата са по-скоро детски. Седалките, уредите и изобщо стилистиката са стилни и изискани, но силно напомнят на по-обикновения 308. Все пак разполагате с обшито с кожа табло, приятни на допир материали и много екстри, като общото усещане е за високо качество.

Двигателят, който в случая бе 2.0-литров HDI дизел със 163 к.с., почти не се чува, дори когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. Динамиката е на ниво, особено когато преминете на 2-ра предавка... и така до 6-а. Изпреварванията се правят с лекота, като колата ускорява стремглаво още от ниски обороти.

Трансмисията е ръчна с 6-степени, което предполага ниско потребление на гориво по извънградски път. Нашият тест включваше около 100 километра градско каране в София и Пловдив и около още 300 километра по магистрала. Средното потребление на гориво според бордовите уреди беше точно 6.4 литра на 100 км.

RCZ безспорно е много добро предложение, но дали ще успее да се пребори с главния си конкурент - Audi TT.

Двата автомобила имат много близка концепция, но всъщност са доста различни. Audi TT залага на немски, изчистен стил. Предлага и по-мощни двигатели, задвижване на четирите колела, открита версия и не на последно място - традиция в конструирането на такива коли.

Мнозина побързаха да кажат, че RCZ е копие на ТТ, но това не е вярно.

От своя страна RCZ има значително по-футуристичен дизайн. Отличава се с висок комфорт, по-големи размери и по-ниска цена.

Само времето ще покаже кой е по-добър - Audi TT или Peugeot RCZ, въпреки че да сравняваш тези двете коли, е все едно да сравняваш красива блондинка с красива брюнетка :)

И така, RCZ е вече на българската сцена. Предлага се с три двигателя - 1,6 THP с мощност 156 к.с., 1,6 THP с мощност 200 к.с. и 2.0 HDi с мощност 163 к.с.

Бензиновите версии ускоряват до 100 км/ч за 8.0 сек (156 к.с.) и за 7.5 сек (200 к.с.), като изискват средно по съответно 6.7 и 6.9 литра на 100 км. Дизелът, който карахме, е по-икономичен - "харчи" средно по 5.3 литра на 100 километра пробег. За ускорението до 100 км/ч се изискват точно 8.0 сек, а максималната скорост на движение достига 220 км/ч.

Известни са и цените на екзотичното купе на Peugeot. Бензиновите версии започват от 52 341 лева с ДДС, а дизелът - от 55 861 лева с ДДС.


0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Тука па винаги се пръква един дето я работи в автомобилни концерни, я е car dealer от бебешка възраст. Всяка сутрин става и вместо гимнастика започва да търси в коя статия да се изкаже "компетентно". Що работиш като продавач консултант в Мтел, а не в АМ?
  • #34
    2 rate up comment 5 rate down comment
    your mother fucker ( преди 15 години )
    не разбра ли,че това беше въдичка,***!Тази снимка я има в още 3 чужду сайта,или и те са снимали колата в София,аааааа.....!!!!!! Бил я видял по Сливница..... На лъжата краката са къси,***!
  • #33
    5 rate up comment 4 rate down comment
    phantom user ( преди 15 години )
    v43ra vidqh kolata na bul. slivnica a na kolegite deto razbirat tolko i predpo4itat nemskite avtomobili moga da im kaja ak ne sa pro4eli 4e tozi avtomobil e po golqm ot kasetkata za domati TT po luksozen a i nai krasiviq avtomobil za 2010
  • #32
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимни охлюви ( преди 15 години )
    И кой е предишният модел? 207 CC, 307 CC, 308 CC. Какво общо има с КАБРИОЛЕТИТЕ? Аман от празноглавци и празнодумци...
  • #31
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    а бе само на мен ли ми мяза на 207 и 307 СС? кво толкова ново и уникално видяхте в тоя кош? Лигавите купета не вървят на пазара и аре сега вижте к,во що брутално сме направили... звяр. Да, ама не, поредният избързан модел, щото продажбите на предишния не вървят по план... пак
  • #30
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Driver ( преди 15 години )
    Всеки случай е 100пъти над всекви рена и подобни. Нищо, че е френска мента..
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Има нещо в тази кола, но... имам усещането че са минали много близо до страхотната идея, но все пак встрани от нея. И макар да не съм фен на Ауди, според мен Пежото не е конкуренция на ТТ.
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    the_DJ ( преди 15 години )
    Няма да коментирам евтината пласмаса в купето, колата отстрани и особено отзад изглежда доста интересна, но няма ли вече да махнат тази изключително противна предна маска, кочто я налагат от 10 години на всички пежа от 2 и 3-та серия адски са противни тези фарове, само ТТ има по-гадни
  • #27
    7 rate up comment 5 rate down comment
    пръч ( преди 15 години )
    видял си в София,.. видял си на дъртия пръч космясалите мъде,лигав гей
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    пич ( преди 15 години )
    хаха, malewhore, ти си много *** бе, не може ли от Peugeot да вкарат за тест предпремиерно кола с френски номера, аз лично видях тази кола в София, кой сега е смешника от класа, а :)))