IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ

АМ тества Peugeot RCZ, преди да бъде представен официално.

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ
Peugeot RCZ ще бъде представен у нас този уикенд, но ние имахме привилегията да го изпробваме няколко дни преди официалната церемония.

Става дума за екзотичен, нетипичен, красив автомобил с емблемата на Peugeot. Доскоро „екзотичен“ и „френски“ бяха антоними, но след появата на RCZ това се промени. Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява и със стабилността си.

Част от трасето, което избрахме за тест, включваше магистрала „Тракия“, която предложи много интересни атмосферни условия. Първо валеше проливен дъжд, а после слънцето напече силно. Няма да признаем с каква скорост карахме, но колата искаше още и още...

Завоите се взимаха с лекота и присъщия за французите финес. Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво, вероятно заради ниския център на тежестта, големите колела и широката стъпка. Peugeot RCZ почти не се накланя в завой, дори и при по-агресивно каране, а неравностите по пътя се поемат "по френски" от окачването.

Когато сте с RCZ в града, имате чувството, че сте придружени от фотомодел - наперен и облечен по последна мода. С толкова модерни одежди обаче трябва да се внимава по нашите пътища. Паркирането също не е лесна работа заради издутите арки на калниците, но пък парктроникът е интегриран именно заради това. Алуминиевите колони на тавана, ексцентричното задно стъкло и изобщо формите на колата я правят уникална, нетипична и много различна - Peugeot RCZ изпъква сред останалите автомобили в градския трафик.

И докато говорим за визия, трябва да споменем, че когато автомобилът бе показан за първи път в интернет пространството, се появиха негативни коментари относно предната маска и по-точно за приликите между RCZ и 308. Когато видите RCZ отпред, няма как да го сбъркате - това е Peugeot. И какво лошо има в това? RCZ и 308 си приличат толкова, колкото си приличат Серия 3 на BMW и М3...

За да не ставаме скучни, ще завършим темата за външността на колата така - ако за един офроуд модел например е най-важно да бъде максимално проходим, то кола като RCZ има мисия да привлича внимание. Е, Peugeot RCZ го прави, дори прекалява.


Приятно впечатление прави и салонът на RCZ - вътре е спокойно, тихо и просторно (отпред). В купето е предвидено място за четирима, но отзад местата са по-скоро детски. Седалките, уредите и изобщо стилистиката са стилни и изискани, но силно напомнят на по-обикновения 308. Все пак разполагате с обшито с кожа табло, приятни на допир материали и много екстри, като общото усещане е за високо качество.

Двигателят, който в случая бе 2.0-литров HDI дизел със 163 к.с., почти не се чува, дори когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. Динамиката е на ниво, особено когато преминете на 2-ра предавка... и така до 6-а. Изпреварванията се правят с лекота, като колата ускорява стремглаво още от ниски обороти.

Трансмисията е ръчна с 6-степени, което предполага ниско потребление на гориво по извънградски път. Нашият тест включваше около 100 километра градско каране в София и Пловдив и около още 300 километра по магистрала. Средното потребление на гориво според бордовите уреди беше точно 6.4 литра на 100 км.

RCZ безспорно е много добро предложение, но дали ще успее да се пребори с главния си конкурент - Audi TT.

Двата автомобила имат много близка концепция, но всъщност са доста различни. Audi TT залага на немски, изчистен стил. Предлага и по-мощни двигатели, задвижване на четирите колела, открита версия и не на последно място - традиция в конструирането на такива коли.

Мнозина побързаха да кажат, че RCZ е копие на ТТ, но това не е вярно.

От своя страна RCZ има значително по-футуристичен дизайн. Отличава се с висок комфорт, по-големи размери и по-ниска цена.

Само времето ще покаже кой е по-добър - Audi TT или Peugeot RCZ, въпреки че да сравняваш тези двете коли, е все едно да сравняваш красива блондинка с красива брюнетка :)

И така, RCZ е вече на българската сцена. Предлага се с три двигателя - 1,6 THP с мощност 156 к.с., 1,6 THP с мощност 200 к.с. и 2.0 HDi с мощност 163 к.с.

Бензиновите версии ускоряват до 100 км/ч за 8.0 сек (156 к.с.) и за 7.5 сек (200 к.с.), като изискват средно по съответно 6.7 и 6.9 литра на 100 км. Дизелът, който карахме, е по-икономичен - "харчи" средно по 5.3 литра на 100 километра пробег. За ускорението до 100 км/ч се изискват точно 8.0 сек, а максималната скорост на движение достига 220 км/ч.

Известни са и цените на екзотичното купе на Peugeot. Бензиновите версии започват от 52 341 лева с ДДС, а дизелът - от 55 861 лева с ДДС.


0 от 500
  • #15
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Относно конкурента ( преди 15 години )
    Лека справка. Най-евтиното ТТ е 1.8 бензин със 160к.с. Ускорение от 0-100км. 7,2 сек. среден разход 6,7л. вярно е че цената му с ДДС е 64000лв. но е доста повече кола. Едва ли Пежо ще могат да се борят с ТТ, най-малкото защото човек ,когато иска такава кола ,то е защото иска спортно усещане от спортна кола. А когато най-мощния двигател на това Пежо е по-бавен от най-бавното ТТ, какво да коментираме? А и заключението на редактора е достатъчно:"Колата не може да се определи като спортна"
  • #14
    4 rate up comment 7 rate down comment
    йок ( преди 15 години )
    Krasiva e kolata nqma spor,no predpo4itam Audito.
  • #13
    10 rate up comment 8 rate down comment
    X ( преди 15 години )
    Предпочитам немските пред френските автомобили, но този специално ми харесва много повече от ТТ!
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    RS6 ( преди 15 години )
    Французите се опитват да конкурират Audi TT,а корейците се целят във VW Scirocco,инфо от днес http://***.worldcarfans.com/110061026742/hyundai-veloster-spied-next-to-vw-scirocco
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Khoen ( преди 15 години )
    Как да не е висок,6.4 дизел,при уж добра аеродинамика и ниско тегло.Френска работа!
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    и на мен ми се вижда висок разхода.карано е през 75 % извънградско, тая кола едва ли тежи повече от 1000 - 1200 кила, явно сте поддържали към 150 - 160 (за сравнение - един полувидиотен мой много добър приятел, един път кара с постоянна скорост 90км/ч от София до Бургас, без значение град или магистрала, колата е полицейска астра, дизел, беше му дала разход 3.8 - 3.9/100)
  • #9
    27 rate up comment 2 rate down comment
    До авторчето ( преди 15 години )
    Авторчето на статията - В дълбока грешка си и не знам кой ти е разрешил да пишеш изобщо.Френски и екзотичен доооста отдавна не са антоними - питай някой знащ да ти обясни за Citroen DS , 2 CV и т.н. Не знам на тия псевдо журналистчета кой им дава заплати...
  • #8
    24 rate up comment 13 rate down comment
    VAYK ( преди 15 години )
    Изглежда доста по-добре от ТТ-то....
  • #7
    28 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    За колегите от АМ.Давайте малко по -обективно. Налагаето на мнение от журналист не е особенно препоръчително. И в предишната статия и в тази прозира тотално пристарстие. Когато Ви поканят на тест драйв някъде, явно трябва да се одблагодарите с голямото ***. Дразнещо е !!! Повечето от нас са достатъчно зрели за да изградят собствено мнение. Имаме нужда от впечталения, не от констатации от рода на " Вие може да си мислите еди какво си, но това не е така " Позволете ми, да мисля каквото искам :)
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Трябва да се отчете положителното - франзузите направиха един чудесен на вид автомобил, а и тестовете показват задоволителни данни - тази кола е глътка свеж въздух, да продължават все така. 200 коня за мен, моля :)