IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ

АМ тества Peugeot RCZ, преди да бъде представен официално.

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ
Peugeot RCZ ще бъде представен у нас този уикенд, но ние имахме привилегията да го изпробваме няколко дни преди официалната церемония.

Става дума за екзотичен, нетипичен, красив автомобил с емблемата на Peugeot. Доскоро „екзотичен“ и „френски“ бяха антоними, но след появата на RCZ това се промени. Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява и със стабилността си.

Част от трасето, което избрахме за тест, включваше магистрала „Тракия“, която предложи много интересни атмосферни условия. Първо валеше проливен дъжд, а после слънцето напече силно. Няма да признаем с каква скорост карахме, но колата искаше още и още...

Завоите се взимаха с лекота и присъщия за французите финес. Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво, вероятно заради ниския център на тежестта, големите колела и широката стъпка. Peugeot RCZ почти не се накланя в завой, дори и при по-агресивно каране, а неравностите по пътя се поемат "по френски" от окачването.

Когато сте с RCZ в града, имате чувството, че сте придружени от фотомодел - наперен и облечен по последна мода. С толкова модерни одежди обаче трябва да се внимава по нашите пътища. Паркирането също не е лесна работа заради издутите арки на калниците, но пък парктроникът е интегриран именно заради това. Алуминиевите колони на тавана, ексцентричното задно стъкло и изобщо формите на колата я правят уникална, нетипична и много различна - Peugeot RCZ изпъква сред останалите автомобили в градския трафик.

И докато говорим за визия, трябва да споменем, че когато автомобилът бе показан за първи път в интернет пространството, се появиха негативни коментари относно предната маска и по-точно за приликите между RCZ и 308. Когато видите RCZ отпред, няма как да го сбъркате - това е Peugeot. И какво лошо има в това? RCZ и 308 си приличат толкова, колкото си приличат Серия 3 на BMW и М3...

За да не ставаме скучни, ще завършим темата за външността на колата така - ако за един офроуд модел например е най-важно да бъде максимално проходим, то кола като RCZ има мисия да привлича внимание. Е, Peugeot RCZ го прави, дори прекалява.


Приятно впечатление прави и салонът на RCZ - вътре е спокойно, тихо и просторно (отпред). В купето е предвидено място за четирима, но отзад местата са по-скоро детски. Седалките, уредите и изобщо стилистиката са стилни и изискани, но силно напомнят на по-обикновения 308. Все пак разполагате с обшито с кожа табло, приятни на допир материали и много екстри, като общото усещане е за високо качество.

Двигателят, който в случая бе 2.0-литров HDI дизел със 163 к.с., почти не се чува, дори когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. Динамиката е на ниво, особено когато преминете на 2-ра предавка... и така до 6-а. Изпреварванията се правят с лекота, като колата ускорява стремглаво още от ниски обороти.

Трансмисията е ръчна с 6-степени, което предполага ниско потребление на гориво по извънградски път. Нашият тест включваше около 100 километра градско каране в София и Пловдив и около още 300 километра по магистрала. Средното потребление на гориво според бордовите уреди беше точно 6.4 литра на 100 км.

RCZ безспорно е много добро предложение, но дали ще успее да се пребори с главния си конкурент - Audi TT.

Двата автомобила имат много близка концепция, но всъщност са доста различни. Audi TT залага на немски, изчистен стил. Предлага и по-мощни двигатели, задвижване на четирите колела, открита версия и не на последно място - традиция в конструирането на такива коли.

Мнозина побързаха да кажат, че RCZ е копие на ТТ, но това не е вярно.

От своя страна RCZ има значително по-футуристичен дизайн. Отличава се с висок комфорт, по-големи размери и по-ниска цена.

Само времето ще покаже кой е по-добър - Audi TT или Peugeot RCZ, въпреки че да сравняваш тези двете коли, е все едно да сравняваш красива блондинка с красива брюнетка :)

И така, RCZ е вече на българската сцена. Предлага се с три двигателя - 1,6 THP с мощност 156 к.с., 1,6 THP с мощност 200 к.с. и 2.0 HDi с мощност 163 к.с.

Бензиновите версии ускоряват до 100 км/ч за 8.0 сек (156 к.с.) и за 7.5 сек (200 к.с.), като изискват средно по съответно 6.7 и 6.9 литра на 100 км. Дизелът, който карахме, е по-икономичен - "харчи" средно по 5.3 литра на 100 километра пробег. За ускорението до 100 км/ч се изискват точно 8.0 сек, а максималната скорост на движение достига 220 км/ч.

Известни са и цените на екзотичното купе на Peugeot. Бензиновите версии започват от 52 341 лева с ДДС, а дизелът - от 55 861 лева с ДДС.


0 от 500
  • #25
    7 rate up comment 6 rate down comment
    malewhore ( преди 15 години )
    мдааа, разкрихме ви лъжливи *** от автомедията! уж вии карате тая колица а снимките ви чужди и с чужди номера. поредния ви фалшив тест.Смешници от класа!
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    на лъжливия ( преди 15 години )
    няма начин да не си карал,на баща ти москвича,нищо повече
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    bravo automedia ;)
  • #22
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    при Пежо също, дори ESP се доплаща а до скоро дори се доплащаше за десен аербег и дори ABS беше екстра при Пежо 206 до преди 3г. а при 90% от марките от 20г ABS е база.
  • #21
    12 rate up comment 14 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Пичове от автомедията, мен не ме интересува колите карате ли ги или не....Аз съм карал коли с по над 700 коня и въпреки, че не са мои, имам достатъчно впечатления от тях. Но да сравнявате коли от различни класове - това пежо и Ауди ТТ си е тотална аматьорщина.....
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Миле ( преди 15 години )
    Ами в тия 64,000 хилки няма нищо... Прочети просто колко от нещата, които влизат в цената на Пежото при Ауди са опция, която се плаща... Само за цвят 1,000.
  • #19
    3 rate up comment 6 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    AMI TT PO4WA OT 63-4 HILKI ZA 1,8T 160 PS.KAK TAKA NQMA DA STAPI POD 75 000 MOJE LI DA MI OBQSNI6 ;)
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Миле ( преди 15 години )
    По-напред са откъм цени, едно ТТ трудно ще стъпи под 75,000. За разлика от Ауди, цените на Пежо са доста по-близки до крайните, а при Ауди и някои други марки от базовата цена тепърва почва товаренето. Пежо са по-земни автомобили.
  • #17
    5 rate up comment 8 rate down comment
    az ( преди 15 години )
    Готино е отвътре ама на външен вид ТТ доста повече ме кефи и защо за бога са го направили тва пежо да прилича на ТТ толква и да са на 1 цена горе долу като пежо са много по-назад от АУДИ във всяко едно отношение?
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Xtrax ( преди 15 години )
    По-евтиния ТТ, освен че изглежда по-евтино, не отстъпва по нищо друго... Но все пак оригинала си е по-респектиращ.