IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ

АМ тества Peugeot RCZ, преди да бъде представен официално.

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ
Peugeot RCZ ще бъде представен у нас този уикенд, но ние имахме привилегията да го изпробваме няколко дни преди официалната церемония.

Става дума за екзотичен, нетипичен, красив автомобил с емблемата на Peugeot. Доскоро „екзотичен“ и „френски“ бяха антоними, но след появата на RCZ това се промени. Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява и със стабилността си.

Част от трасето, което избрахме за тест, включваше магистрала „Тракия“, която предложи много интересни атмосферни условия. Първо валеше проливен дъжд, а после слънцето напече силно. Няма да признаем с каква скорост карахме, но колата искаше още и още...

Завоите се взимаха с лекота и присъщия за французите финес. Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво, вероятно заради ниския център на тежестта, големите колела и широката стъпка. Peugeot RCZ почти не се накланя в завой, дори и при по-агресивно каране, а неравностите по пътя се поемат "по френски" от окачването.

Когато сте с RCZ в града, имате чувството, че сте придружени от фотомодел - наперен и облечен по последна мода. С толкова модерни одежди обаче трябва да се внимава по нашите пътища. Паркирането също не е лесна работа заради издутите арки на калниците, но пък парктроникът е интегриран именно заради това. Алуминиевите колони на тавана, ексцентричното задно стъкло и изобщо формите на колата я правят уникална, нетипична и много различна - Peugeot RCZ изпъква сред останалите автомобили в градския трафик.

И докато говорим за визия, трябва да споменем, че когато автомобилът бе показан за първи път в интернет пространството, се появиха негативни коментари относно предната маска и по-точно за приликите между RCZ и 308. Когато видите RCZ отпред, няма как да го сбъркате - това е Peugeot. И какво лошо има в това? RCZ и 308 си приличат толкова, колкото си приличат Серия 3 на BMW и М3...

За да не ставаме скучни, ще завършим темата за външността на колата така - ако за един офроуд модел например е най-важно да бъде максимално проходим, то кола като RCZ има мисия да привлича внимание. Е, Peugeot RCZ го прави, дори прекалява.


Приятно впечатление прави и салонът на RCZ - вътре е спокойно, тихо и просторно (отпред). В купето е предвидено място за четирима, но отзад местата са по-скоро детски. Седалките, уредите и изобщо стилистиката са стилни и изискани, но силно напомнят на по-обикновения 308. Все пак разполагате с обшито с кожа табло, приятни на допир материали и много екстри, като общото усещане е за високо качество.

Двигателят, който в случая бе 2.0-литров HDI дизел със 163 к.с., почти не се чува, дори когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. Динамиката е на ниво, особено когато преминете на 2-ра предавка... и така до 6-а. Изпреварванията се правят с лекота, като колата ускорява стремглаво още от ниски обороти.

Трансмисията е ръчна с 6-степени, което предполага ниско потребление на гориво по извънградски път. Нашият тест включваше около 100 километра градско каране в София и Пловдив и около още 300 километра по магистрала. Средното потребление на гориво според бордовите уреди беше точно 6.4 литра на 100 км.

RCZ безспорно е много добро предложение, но дали ще успее да се пребори с главния си конкурент - Audi TT.

Двата автомобила имат много близка концепция, но всъщност са доста различни. Audi TT залага на немски, изчистен стил. Предлага и по-мощни двигатели, задвижване на четирите колела, открита версия и не на последно място - традиция в конструирането на такива коли.

Мнозина побързаха да кажат, че RCZ е копие на ТТ, но това не е вярно.

От своя страна RCZ има значително по-футуристичен дизайн. Отличава се с висок комфорт, по-големи размери и по-ниска цена.

Само времето ще покаже кой е по-добър - Audi TT или Peugeot RCZ, въпреки че да сравняваш тези двете коли, е все едно да сравняваш красива блондинка с красива брюнетка :)

И така, RCZ е вече на българската сцена. Предлага се с три двигателя - 1,6 THP с мощност 156 к.с., 1,6 THP с мощност 200 к.с. и 2.0 HDi с мощност 163 к.с.

Бензиновите версии ускоряват до 100 км/ч за 8.0 сек (156 к.с.) и за 7.5 сек (200 к.с.), като изискват средно по съответно 6.7 и 6.9 литра на 100 км. Дизелът, който карахме, е по-икономичен - "харчи" средно по 5.3 литра на 100 километра пробег. За ускорението до 100 км/ч се изискват точно 8.0 сек, а максималната скорост на движение достига 220 км/ч.

Известни са и цените на екзотичното купе на Peugeot. Бензиновите версии започват от 52 341 лева с ДДС, а дизелът - от 55 861 лева с ДДС.


0 от 500
  • #55
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Българинът ( преди 15 години )
    Деца,Не всички дето четат сайта все още си мечтаят за шофьорски книжки. Да не говорим че не всички го четат от България. По света има държави в които пътищата не са бойно поле и карането с 224 км/ч с дете в колата не е необичайно. Нямам намерени да обсъждам автомобила си с вас. Има коли с ръчни скорости(Пежо, които автомата го пишат екстра) и други автомобили, при които ако искап може и с ръчни. Съдейки по себе си за останалия свят, се мислите за велики, но не сте.
  • #54
    0 rate up comment 9 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 15 години )
    ne e krasivaF O R D StreetKa otpredi 10 godini e mnoooooooooo po-napred bateta!
  • #53
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    i az vidqh kolata v sofiq phantom mn e krasiva
  • #52
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    "Според тази статия, на магистралата шофьора на тоя нужник ще му падне ченето, след като го изпреваря, защото аз съм с комби..."Хаха сигурно си мечтаеш като вземеш книжка да караш Голф комби ТДИ за да си гъъзар на село.
  • #51
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до Българинът ( преди 15 години )
    Важното е че караш дизел и то комби на 20 год.,защото си селянин!
  • #50
    4 rate up comment 2 rate down comment
    е ( преди 15 години )
    ..забравих и за цената, на пръв поглед и на мен ми изглеждаше скъпа 27000-32000 евро, но в последствие разбрах, че не отстъпва с нищо на конкурентите си.
  • #49
    5 rate up comment 1 rate down comment
    e ( преди 15 години )
    ама че големи разбирачи са се събрали... говоря като човек, който е карал тази прекрасна кола. В Германия колата бече представена преи доста време. Карах я преди месец на рекламно изложение и мога да кажа само, че освен прекрасния си дизайн колата вози перфектно,кожените седалки са перфектни, копие от Каррера...единствения недостатък на колата, и то ако може да се каже недостатък е, че почти е невазможно да се вози 1,80 висок човек на задните седалки, но като се имат предвид колите с подобен диз
  • #48
    18 rate up comment 3 rate down comment
    до селянина ( преди 15 години )
    караш немски автомобил,...но е стар колкото теб,...150 к.с. някой друг път.Някоя астра-комби 1.4 бензин от 1990,олекотен вариант от ръждата,ха,ха,ха!.Единствения чип-тунинг е в селската ти ***.
  • #47
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Sigismund Freud ( преди 15 години )
    Aз не бих возил "малкия" с 224 км/ч.Ама ти си безмозъчен *** с чип в черепчето. И не вярвам да можеш да го изпревариш това с немския си "нужник".Ама знам ли,шофера на френския "нужник" може да е културен и да има мозъче,та да кара със 130 км/ч. Е,тогава "малкия" ще му маха,ама малкия като порастне ще стане по-голям *** и от тебе.
  • #46
    4 rate up comment 22 rate down comment
    Българинът ( преди 15 години )
    Аз карам немски автомобил, комби, дизел с автоматична трансмисия, 150 кс заводски, максимална скорост от 224 км/ч и ускорение 0-100 9.6 сек. Според тази статия, на магистралата шофьора на тоя нужник ще му падне ченето, след като го изпреваря, защото аз съм с комби, имам автомат и със скромния чиптунинг до към 190 коня ще го обикалям, а малкия ще му маха за довиждане от задната седалка на комбито. Говорим за дизела! А пък той имал и задни седалки, които не може да използва и ръчна трансмисия.