IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ

АМ тества Peugeot RCZ, преди да бъде представен официално.

Френска автоекзотика: първи впечатления от Peugeot RCZ
Peugeot RCZ ще бъде представен у нас този уикенд, но ние имахме привилегията да го изпробваме няколко дни преди официалната церемония.

Става дума за екзотичен, нетипичен, красив автомобил с емблемата на Peugeot. Доскоро „екзотичен“ и „френски“ бяха антоними, но след появата на RCZ това се промени. Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява и със стабилността си.

Част от трасето, което избрахме за тест, включваше магистрала „Тракия“, която предложи много интересни атмосферни условия. Първо валеше проливен дъжд, а после слънцето напече силно. Няма да признаем с каква скорост карахме, но колата искаше още и още...

Завоите се взимаха с лекота и присъщия за французите финес. Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво, вероятно заради ниския център на тежестта, големите колела и широката стъпка. Peugeot RCZ почти не се накланя в завой, дори и при по-агресивно каране, а неравностите по пътя се поемат "по френски" от окачването.

Когато сте с RCZ в града, имате чувството, че сте придружени от фотомодел - наперен и облечен по последна мода. С толкова модерни одежди обаче трябва да се внимава по нашите пътища. Паркирането също не е лесна работа заради издутите арки на калниците, но пък парктроникът е интегриран именно заради това. Алуминиевите колони на тавана, ексцентричното задно стъкло и изобщо формите на колата я правят уникална, нетипична и много различна - Peugeot RCZ изпъква сред останалите автомобили в градския трафик.

И докато говорим за визия, трябва да споменем, че когато автомобилът бе показан за първи път в интернет пространството, се появиха негативни коментари относно предната маска и по-точно за приликите между RCZ и 308. Когато видите RCZ отпред, няма как да го сбъркате - това е Peugeot. И какво лошо има в това? RCZ и 308 си приличат толкова, колкото си приличат Серия 3 на BMW и М3...

За да не ставаме скучни, ще завършим темата за външността на колата така - ако за един офроуд модел например е най-важно да бъде максимално проходим, то кола като RCZ има мисия да привлича внимание. Е, Peugeot RCZ го прави, дори прекалява.


Приятно впечатление прави и салонът на RCZ - вътре е спокойно, тихо и просторно (отпред). В купето е предвидено място за четирима, но отзад местата са по-скоро детски. Седалките, уредите и изобщо стилистиката са стилни и изискани, но силно напомнят на по-обикновения 308. Все пак разполагате с обшито с кожа табло, приятни на допир материали и много екстри, като общото усещане е за високо качество.

Двигателят, който в случая бе 2.0-литров HDI дизел със 163 к.с., почти не се чува, дори когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. Динамиката е на ниво, особено когато преминете на 2-ра предавка... и така до 6-а. Изпреварванията се правят с лекота, като колата ускорява стремглаво още от ниски обороти.

Трансмисията е ръчна с 6-степени, което предполага ниско потребление на гориво по извънградски път. Нашият тест включваше около 100 километра градско каране в София и Пловдив и около още 300 километра по магистрала. Средното потребление на гориво според бордовите уреди беше точно 6.4 литра на 100 км.

RCZ безспорно е много добро предложение, но дали ще успее да се пребори с главния си конкурент - Audi TT.

Двата автомобила имат много близка концепция, но всъщност са доста различни. Audi TT залага на немски, изчистен стил. Предлага и по-мощни двигатели, задвижване на четирите колела, открита версия и не на последно място - традиция в конструирането на такива коли.

Мнозина побързаха да кажат, че RCZ е копие на ТТ, но това не е вярно.

От своя страна RCZ има значително по-футуристичен дизайн. Отличава се с висок комфорт, по-големи размери и по-ниска цена.

Само времето ще покаже кой е по-добър - Audi TT или Peugeot RCZ, въпреки че да сравняваш тези двете коли, е все едно да сравняваш красива блондинка с красива брюнетка :)

И така, RCZ е вече на българската сцена. Предлага се с три двигателя - 1,6 THP с мощност 156 к.с., 1,6 THP с мощност 200 к.с. и 2.0 HDi с мощност 163 к.с.

Бензиновите версии ускоряват до 100 км/ч за 8.0 сек (156 к.с.) и за 7.5 сек (200 к.с.), като изискват средно по съответно 6.7 и 6.9 литра на 100 км. Дизелът, който карахме, е по-икономичен - "харчи" средно по 5.3 литра на 100 километра пробег. За ускорението до 100 км/ч се изискват точно 8.0 сек, а максималната скорост на движение достига 220 км/ч.

Известни са и цените на екзотичното купе на Peugeot. Бензиновите версии започват от 52 341 лева с ДДС, а дизелът - от 55 861 лева с ДДС.


0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Язе ( преди 14 години )
    Ако говорим за Порше не е така това е кола която се използва всеки ден без проблем ! :D
  • #64
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    francuzite pravqt lubov no ne i koli ;)
  • #63
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    говорим за западни рецензии!
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    "Колата не може да се определи като спортна - вози меко и е много комфортна, просторна и тиха. Въпреки това впечатлява със стабилността си.""Пак повтаряме - возията не е твърда, а по-скоро комфортна. Стабилността обаче е на ниво".Спортните коли са шумни, возят много твърдо и въобще не са удобни за ежедневно карене - тва знаеш ли го?Ей такива дето не четат, а само се заяждат най ги обичам
  • #61
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Идете да видите колата в зала "Фестивална" и честно с ръка на сърцето кажете ,че не ви харесва! Може да хвърлите едно око и към ТТ-то кабриолет ,което е доста "по-наточено"и в същото време доста по-невзрачно!
  • #60
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    По-добре кола от оралисти отколкото произведена от психо-фашаги!!!
  • #59
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    до "Аутомедия"-Вие от "Аутомедия" сте големи разбирачи щом определяте колата като въобще не спортна ,след като всички западни рецензии определят колата като много спортна и със стегнато окачване.
  • #58
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Frenski Pich ( преди 14 години )
    do "bylgarina" ti si edno typo selsko par4e i si zavri mnenieto v diviq *** gyz ***!
  • #57
    6 rate up comment 0 rate down comment
    RCZ фен ( преди 14 години )
    Колата е уникална....бих си купил такава за свободното време....страхотна е! Тази кола ми върна вярата във Френските "коли"
  • #56
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Българинът ( преди 14 години )
    Деца, не знам дали четете всички статии в сайта, ама ***-пишковците пак са загубили собственото си 24-часово състезание от швабите и то заради повреда в прехваленото си окачване. Не само са загубили, а не са заявършили дори. Нали не вярвате че карам с 220 с малкия в колата? Просто според книжката мога, а според книжката на нужника не може. Аз в кола проектирана и изработена от оралист не се качвам, щото има само един съвършен детаил - скоростния лост! Познайте защо? Защото не е автомат :)