
Говори се, че покривът на колата и капакът на багажника й са изработени от карбон, но това няма как да бъде проверено от тези шпионски снимки. Както вече сме ви информирали, новият M5 на BMW ще бъде първият, който получава турбодвигател. Това ще е нова версия на познатия от X5 M и X6 M V8 с обем 4.4 литра би-турбо, който ще замени V10 монтиран на сегашния модел.

Все още няма официални данни за новия двигател, но се говори, че при M5, агрегатът V8 ще предлага повече от 555 к.с. и максимален въртящ момент 680Nm, както е при X5 M и X6 M. Споменава се мощност от около 600 к.с. Ако това се окаже вярно, новият двигател ще бъде не само по-мощен, по-компактен и по-лек, но и значително по-ефективен от сегашния V10.

Разходът на гориво и вредните емисии CO2 ще бъдат намалени и чрез технологията EfficientDynamics, включваща системата start & stop, както и електронно управлявани „клапи” в предната част, които могат да се затварят за да се подобри аеродинамиката, Brake Energy Regeneration (система за регенериране на използваната от спирачката енергия) и Electric Power Steering (електрически усилвател на волана).
Наред с новия двигател V8, F10 M5 ще получи и модернизирана версия на използваната от ВWM M3 трансмисия със седем степени и два съединителя (DCT), но ще има и версия с механична трансмисия с шест скорости.
Както и при актуалния модел, и при новия ще има промени в окачването, спирачките и кормилната система, за да се подобри поведението на пътя на новия M5.
Премиерата на новото BMW М5 ще бъде по време на автомобилния салон в Париж през септември, а продажбите в Европа ще започнат още преди края на тази година.


0