IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова революционна платформа при група Fiat

Новата архитектура на моделите от група Fiat - Compact Global Modular Architecture, използвана при Alfa Romeo Giulietta и модифицирана за по-голямата Giulia, е ключова за бъдещето на групата.

Нова революционна платформа при група Fiat
Бъдещите модели на Fiat, Lancia, Alfa, Chrysler и Dodge ще разчитат на нея. В основата й са набор от модулни части, които ще позволят да се създават различни нови модели от компактен и среден клас. 



Новата архитектура ще бъде в основата на новото поколение на Fiat Bravo и ще преминава през целия моделен ред нагоре, до изцяло нови луксозни SUV автомобили. Същественото при новата конструкция е, че на нея ще може да се произвеждат автомобили с различна колесна база, но също така и с различна големина на следата. 

Наред с това, конструкторите от Fiat ще имат възможността при тази модулна платформа да избират между две дължини на предния превес и поне две базисни височини за челното стъкло на моделите, както и възможността да получат по-голямо място за колелата на SUV моделите. 

Новата модулна компактна платформа ще има обща за всички модели челна структура за поглъщане на евентуален удар. Когато трябва да бъде удължена, в нея може да се включи допълнителен модул между централната и задната й част. В зависимост от вида на автомобила за който ще се използва, предната й част може да се „моделира” с различни елементи, чрез които да се избира позицията на челното стъкло и захващането на предните врати. 

Елементите в задната част на модулната платформа позволяват да се „пренареждат” така, че да поемат колела с различна големина и да обслужват автомобили с различна колесна база. 

Според информацията от Fiat, всички автомобили използващи новата модулна платформа ще имат отпред окачване тип MacPherson, докато отзад може да е многораменно окачване или по-евтин вариант, в зависимост от модела.
0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    97ма го сложиха на Алфа 156 и след това продадоха лиценза за производство на BOSCHModern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    ... може би искаш да кажеш в Alfa, а не "BOSCH" (иначе не схващам идеята в думите ти). Относно технологията - почти всички купуват помпи, инжектори, рейки и тн части от BOSCH. Само че след това всеки си разработва собствена технология за внедряване, та: - Blue ... BlueTec (на Мерцедес) и BlueMotion на VW е еднаква технология, на база на "Common rail" (UniJet и MultiJet при Fiat);- можеш да погледнеш различните характеристики при различните производители, в следствие на различните технологии.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Фиат първи я внедряват при сериини автомобили,при камиони я има преди това,но говорим за коли.И тъй като са в криза 96-97ма продават технологията и начина на разработка на Комън рейл при автомобилите на BOSCH ,след това се пръква и при Ц класа.Така че не е много вярно че всеки сам си я разработва....Марките в концерна Фиат са дали толкова много иновации за автомобилостроенето колкото никоя друга марка
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    Системата "Common rail" е създадена (developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland) много преди Fiat да са чували за нея и внедрена пак преди тях (The first successful usage in production vehicle began in Japan by the mid-1990s) справка тук http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail . След това всяка фирма си разработва собствена технология (не говоря за принцип, а технология). Защо VW ползват помпа-дюза - сравни динамичните и характеристиките на разхода и сам ще си дадеш отговор.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Fiiatadjia ( преди 15 години )
    Sme6nik a za6to comon rail sistemata (izmislena ot FIAT i MM) ve4e se izpolzva ot vsi4ki aaa. Tapacite ot Vw do posledno praveha iarmomela4ki s pompa duza no vidiaha kade e istinata. Da ne izbroiavam kolko drugi sistemi izmisleni ot FIAT i do den dne6en se vlagat v koli
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Vasilev ( преди 15 години )
    Създадоха Common-Rail системата и сега всички я използват. Това сега ми се струва, че е поне толкова добра идея. Винаги съм се чудил защо всички производители правят различни шасита за всеки модел. Тази модулна система изглежда ще реши съществуващите проблеми и може би ще намали и цените на автомобилите...
  • #3
    2 rate up comment 18 rate down comment
    zz-zz ( преди 15 години )
    Всичко революционно при Фиат след три години е в калта.При тях е традиция,няма изключение.Добре,че никой вече не ги взема на сериозно.
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    zzz ( преди 15 години )
    FIAT FOREVER !
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Браво на Фиат