IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова революционна платформа при група Fiat

Новата архитектура на моделите от група Fiat - Compact Global Modular Architecture, използвана при Alfa Romeo Giulietta и модифицирана за по-голямата Giulia, е ключова за бъдещето на групата.

Нова революционна платформа при група Fiat
Бъдещите модели на Fiat, Lancia, Alfa, Chrysler и Dodge ще разчитат на нея. В основата й са набор от модулни части, които ще позволят да се създават различни нови модели от компактен и среден клас. 



Новата архитектура ще бъде в основата на новото поколение на Fiat Bravo и ще преминава през целия моделен ред нагоре, до изцяло нови луксозни SUV автомобили. Същественото при новата конструкция е, че на нея ще може да се произвеждат автомобили с различна колесна база, но също така и с различна големина на следата. 

Наред с това, конструкторите от Fiat ще имат възможността при тази модулна платформа да избират между две дължини на предния превес и поне две базисни височини за челното стъкло на моделите, както и възможността да получат по-голямо място за колелата на SUV моделите. 

Новата модулна компактна платформа ще има обща за всички модели челна структура за поглъщане на евентуален удар. Когато трябва да бъде удължена, в нея може да се включи допълнителен модул между централната и задната й част. В зависимост от вида на автомобила за който ще се използва, предната й част може да се „моделира” с различни елементи, чрез които да се избира позицията на челното стъкло и захващането на предните врати. 

Елементите в задната част на модулната платформа позволяват да се „пренареждат” така, че да поемат колела с различна големина и да обслужват автомобили с различна колесна база. 

Според информацията от Fiat, всички автомобили използващи новата модулна платформа ще имат отпред окачване тип MacPherson, докато отзад може да е многораменно окачване или по-евтин вариант, в зависимост от модела.
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    Веселяк, виждам че ти е много весело :-), само че виж какво казват другите, точно по обсъждания въпрос:http://news.automedia.bg/serial/11/8497.htmlАмериканска (за да не кажеш те немците ...) фирма прави: "Тази година, най-важни за журито от Wardsauto.com са ефективността, икономичността и екологичността на двигателите."Резултатът, е че няма нито един Фиат-ски двигател в тази класация, а за мое огромно съжаление (искрен съм) има Хюндай (евала им). Това е само един малък пример, а има много ...
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Шишарка, познанията ти са непълни.Пообразовай се малко.Ако искаш да разбереш повече за ефективността на комън рейла на Фиат, погледни битурбо ДВГ на Ланча Делта, който се слага и на СААБ и в Опел Инсигниа. А и Комън Рейла на Фиат вече е с 8 впръсквания за такт. Другите на колко са?
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    За фирмите, които изброяваш съм почти съгласен, но това не променя факта, че двигателите на Фиат са по-малко ефективни - какво вече ти писах можеш сам да провериш параметрите.карал съм Алфа с точно такъв двигател, карал съм и Пасат с двигател с характеристики подобни на тази Алфа - до морето и обратно разхода на Алфата беше с 1.5л/100 по-голям от на Пасат при еднакви условия - това ти дава и отговор защо VW ползваха помпа-дюза толкова дълго време. Форд не е в ГМСузуки е 20% собственост на VW.
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    В момента с дизелови мотори на фиат карат:ОпелСааб,Форд,Сузукии други марки в ГМПознай защо не си разработват собствени,и дали моторите на ФИат са не ефективни.карам 115 коня JTD след ремап става към 140+,познай защо не го правят серйино.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    няма как това, което казваш да е истина по една проста причина - докато не излезе от R&D, няма как да влезе в производство, а още по-малко в масово производство. За такъв тип разработка се искат $ стотици милиони и години труд
  • #14
    1 rate up comment 6 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    такива модулни платформи, по другите фирми са реалност отдавна. За common rail както виждаш от тук изложените факти, а и от стуацията на пазара, Фиат са само ползватели. Multiair - можеш да погледнеш анализите за тази система - все още не е това, което рекламните агенти на Фиат, се опитват да представят.Фиат все още не са успели да постигнат ефективността на common-rail, която са постигнали другите фирми - справка: избери си няколко производителя и сравни данните.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    shisharkov ( преди 15 години )
    Първо е продаден после е вграден в Алфаили английският ти не е добър или го ползваш тенденциозно-"After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production." - накратко - след започнатото от Фиат, прототипът е придобит от Bosch (СЛЕД КОЕТО) за довършване и усъвършенстване за пускане в масово производство (ако не вярваш на превода ми, както се казва "Питай Гуугъл" за превод).
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Фиат винаги са имали добри идеи и са вадили иновации,но никога не са имали име и възможност да продават на по-високи цени.Това понякога ги е ограничавало в някои отношения.Но откакто Маркиони пое кораба,нещата изглеждат все по-балансирани и целенасочени,макар че в крайна сметка винаги е важна печалбата
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 15 години )
    FIAT shte otvori o4ite na vsi4ki ostanali proizvoditeli,common rail,multiair,novata platforma sega, dat4ik v gumite na pirelli,FIAT sa inteligentni prosto
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[4]