IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari и Lamborghini не искат турбини

Ferrari и Lamborghini ще запазят атмосферните двигатели при новите поколения на повечето си модели, поради предпочитанията на клиентите си.

Ferrari и Lamborghini не искат турбини
Досега се очакваше всички бъдещи поколения на Ferrari да използват турбодвигатели на базата на различни версии на V8. 



Шефът на фирмата Амадео Фелиса (Amedeo Felisa) обаче заяви, че новото Ferrari Enzo ще продължи да използва атмосферния V12. За да намалят Gallardo Superleggera разхода и вредните емисии, много вероятно в италианската фирма ще комбинират V12 с електродвигател. 



„Това е причината да разработваме хибридни технологии. Хибридните технологии означават спасение за V12”, заявява Фелиса. 

От своя страна шефът на Lamborghini, Щефан Винкелман (Stephan Winkelmann), потвърди, че макар фирмата да анализира възможностите на всички технологии за двигатели, засега не предвижда въвеждането на турбини при агрегатите за своите модели. 



Вместо турбините, в Lamborghini ще се борят с високия разход и високите емисии CO2 с по-ниско собствено тегло на своите модели. В Женева през март фирмата показа Gallardo Superleggera, за която се счита, че поставя ново начало в областта на използваните супер леки материали в производството на автомобили.
0 от 500
  • #36
    10 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Точно в световен мащтаб феррари е можеби най-малкият замрсител :)) сас сигорност замарсява 10000ди пати по малко от всеки савременен малолитражен и икономичен модел на пазара:) поради простата причина че на хиляди малолитражки се пада по едно феррари :))да не говорим че обикновенно едно ферарри става собственност на човек които има поне осще 10тина и повече скъпи возила в гаражат си и колкто и абсурдно да е тези зверове проектирани да летяат по писти и магистрали обикновенно прашасват в гаража:)
  • #35
    5 rate up comment 5 rate down comment
    nikky ( преди 15 години )
    Да им имам проблемите. Не стига, че са свръхскъпи и надценени, и това обаче не интересува клиентите им, защото те си купуват Ферари или Ламбо точно защото са зверски коли, ами търсят как да ги правят по-еко и евтини.Ламборгини и Ферари в световен мащаб замърсяват сигурно колкото някои реисове от преди войната, които се използват и в София.
  • #34
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    Пичове, май всички пропуснахте MultiAir технологията с която Фиат правят революция в бензиновите мотори, като тази в дизела с коман рейл-а! Разни Ванос-и, VVTI-та и пр. отиват напрово в историята, защото отварянето и затварянето на клапаните се качва на компютър и плюс всичко това се елиминира дроселовата клапа, която винаги е била най-голяма пранга за атмосверните двигатели и специално за този тип автомобили като им вдигнат оборотния диапазон до 10-12000 оборота и турбото се обезсмисля!
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    pi4ove ne se karaite-tezi s parite ne vlizat tuk za da 4etat kakvo si pi6em-tqh ne gi interesuva tova-vajnoto e da sa s takava kola....haide leka na vsi4ki
  • #32
    12 rate up comment 2 rate down comment
    re ( преди 15 години )
    Говориш глупости при това неграмотно! Идвала силата на момента... особено на 1800-2000 такава сила идва, че...
  • #31
    8 rate up comment 7 rate down comment
    azzzz ( преди 15 години )
    atmosverniq dvigatel vinagi e po-dobar ot turbodvigatelq po-zdrav i t.n.pri nego nqma iz4akvane da nadvi6i6 nekvi oboroti i togava da postapva silata na dvigatelq.pri atmosverniq dvigatel ima6 cqlata mo6tnost na momenta i taka natatak...
  • #30
    10 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Не че нещо ама говориш врели некипели:))Феррари отдавна имат турбодвигатели това 1во :)после да проектираш един зверски високоефективен атмосверен двигател е истинско изкуство и вапорс на много- повече технологиа от колкото да сложиш едно турбо,това го прави всиака по свиастна тунерска фирма а камоли феррари:))не ме разбираи погрешно далеч не съм пторив турбото:)Но хората ясно ти го написаха става въпрос за традиция:) а хибридната система е парлама за да не са извън законодателстовото :)))
  • #29
    6 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А ти мислиш ли, че една "специализирана" фирма няма да одере кожата на Ферари? За 5000 компресора годишно, никой няма да си хвърля труда за разработки. Ако не си запознат, дори от Фолксваген заявиха, че се надяват да избият разходите за разработка на турбомотори с едросерийно производство. Затова и всички фирми в близките 2-3 години повсеместно ще минат на турбомотори. Целта е съкращяване на разходите при производство!
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе...ако щете вярвайте, но истината е, че след турботехнологията така или иначе ще се въвежда хибридната. От тия фирми предпочитат да си спестят разходите за разработка на турбомотори, коато директно преминат на хибридна техника. Но има и друго. Разработката на турбокомпресор е много по-скъпа от вграждането не ел,мотор.
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    еми колега ако ферари и ламбо не могат да правят турбини да попитат сааб те поне са пионерите на тая технология па може и някой друг мотор да им сглобят :))това ако стане ще е голям резил :))))