IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari и Lamborghini не искат турбини

Ferrari и Lamborghini ще запазят атмосферните двигатели при новите поколения на повечето си модели, поради предпочитанията на клиентите си.

Ferrari и Lamborghini не искат турбини
Досега се очакваше всички бъдещи поколения на Ferrari да използват турбодвигатели на базата на различни версии на V8. 



Шефът на фирмата Амадео Фелиса (Amedeo Felisa) обаче заяви, че новото Ferrari Enzo ще продължи да използва атмосферния V12. За да намалят Gallardo Superleggera разхода и вредните емисии, много вероятно в италианската фирма ще комбинират V12 с електродвигател. 



„Това е причината да разработваме хибридни технологии. Хибридните технологии означават спасение за V12”, заявява Фелиса. 

От своя страна шефът на Lamborghini, Щефан Винкелман (Stephan Winkelmann), потвърди, че макар фирмата да анализира възможностите на всички технологии за двигатели, засега не предвижда въвеждането на турбини при агрегатите за своите модели. 



Вместо турбините, в Lamborghini ще се борят с високия разход и високите емисии CO2 с по-ниско собствено тегло на своите модели. В Женева през март фирмата показа Gallardo Superleggera, за която се счита, че поставя ново начало в областта на използваните супер леки материали в производството на автомобили.
0 от 500
  • #66
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не ви се меся в спора, но Ако има спортна кола, която да е практична то Порше оглавява класацията, има много по-практични и по-мощни спортни коли като RS6,RS4,М5,М3-седан,E55AMG, С63AMG и т.н. да не изброявам, но всички карали Порше казват едно. Тази кола може да се кара и като обикновенна, Астра 1.6 в ежедневието, може и да се кара спортно.Никоя друга спортна кола не може да го направи. Всички коли с над 350-400к.с. при потегляне превъртат и отцепват много рязко, Порше потегля плавно и спокойно
  • #65
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    Бих желал да ми подскажеш!
  • #64
    9 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    :)хехе абе човече посочи ми една логична връзка между практичността и един супер спортен автомобил..:) Говорисш смешки:))Когато някой ден станеш клиент на един такв автомобил ти ще си го купиш именно защтото не е практичен а различен,екзотичен, динамичен...просто защото е феррари...:))Апропо не смяташ ли че е тъпо да нареждаш Порше сред практичните автомобили? Аз сам фен на Феррари но смятам че порше един страхотен спортен автомобил,е не е ферарри но...:)! Аа и кой е казал че Порш е икономичен:)
  • #63
    3 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    алфист, дизелаците не са ограничени от обороти защото бавно им гори горивото, а по друга причина.
  • #62
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Пък можем и да си купим едно RS6 V10 biturbo за 120 000 евро (евтин е, М5 G-power Hurricane и Brabus Rocket са 400 000 евро +), а тунинга до 750 коня от МТМ ти струва само 10 000 евро (голЕм ресурс има тоя мотор с тея турбини - 750 коня се стигат само с подмяна на софт, два downpipe-а и два панелни филтъра)... Е тогава идва мястото и на някое Porsche 911 с доработки от RUF и Dahlback с 900+ коня, ама така можем да продължаваме до безкрай :D
  • #61
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Тогава си купуваме от Underground Racing едно Lamborghini Gallardo/Audi R8 V10 Stage 3 с 1500 коня и оставяме всички вейрони, поршета, и Ф1 болиди "у десната лента" :Dhttp://***.undergroundracing.com/vehicles/lamborghini-gallardo.html
  • #60
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Да, но в един момент практичните хора ще си купят Поршета с турбини, които издухват Ферари-то на старт и повечето клиенти, закупили Ферари ще се замислят и ще го сменят с Порше, защото видимо ще е по-бързо. В крайна сметка хората и в града избиват комплекси, не само извън него.Тогава какво правим? :)
  • #59
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    Въпроса не е в това дали е възможно да бъде направен, а дали малко по-голямата полза от него оправдава излишните килограми от допълнителни железа!? При високи обороти, турбо ефект се получава и от удължени всмукателни колектори.
  • #58
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Според правилата и логиката на пазарната икономика точно негово величество клиента е главен и определящ за каквото и да е на пазара!!! Обаче и твоето мнение не е съвсем безпочвено. Специално за Ферари може и да си е така... Все пак цялата автомобилна индустрия си "сверява часовника" точно с макароните когато става въпрос за супер спортни автомобили с бомбастична цена.
  • #57
    4 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ако някой си постави цел да направи турбомотор на 8-9000 оборота, ще го направи. Не се заблуждавай и ти, че това е причината.