IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari и Lamborghini не искат турбини

Ferrari и Lamborghini ще запазят атмосферните двигатели при новите поколения на повечето си модели, поради предпочитанията на клиентите си.

Ferrari и Lamborghini не искат турбини
Досега се очакваше всички бъдещи поколения на Ferrari да използват турбодвигатели на базата на различни версии на V8. 



Шефът на фирмата Амадео Фелиса (Amedeo Felisa) обаче заяви, че новото Ferrari Enzo ще продължи да използва атмосферния V12. За да намалят Gallardo Superleggera разхода и вредните емисии, много вероятно в италианската фирма ще комбинират V12 с електродвигател. 



„Това е причината да разработваме хибридни технологии. Хибридните технологии означават спасение за V12”, заявява Фелиса. 

От своя страна шефът на Lamborghini, Щефан Винкелман (Stephan Winkelmann), потвърди, че макар фирмата да анализира възможностите на всички технологии за двигатели, засега не предвижда въвеждането на турбини при агрегатите за своите модели. 



Вместо турбините, в Lamborghini ще се борят с високия разход и високите емисии CO2 с по-ниско собствено тегло на своите модели. В Женева през март фирмата показа Gallardo Superleggera, за която се счита, че поставя ново начало в областта на използваните супер леки материали в производството на автомобили.
0 от 500
  • #56
    6 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И двете са скъпи, но системата KERS вече е разработена и не се използва. Не мислиш лио, че тук парите играят роля, а не клиентите? каквото предложиш на клиентите, това е. Те искат име (Ферари), а не нещо точно определено. Ако Ферари кажат, че 3 предавки са по-добре от осем, шейховете ще им повярвеат и няма да бъдат далеч от истината. Заблуждаваш се, че клиентите определят, какво да произвежда Ферари. Това изявление е за балъците, които не са навътре в нещата.
  • #55
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    &&&
  • #54
    6 rate up comment 2 rate down comment
    azzzzz ( преди 15 години )
    li4i ti na tebe kolko si gramoten 1800-2000,taka moje da e pri tvoita kola ne q slagai do tezi tuk bre daskale.kakvo ti stava glavata li te boli ili guza ti e 6irok???
  • #53
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Няма да е зле да си помислиш пак кое е по-скъпо. Слагането на турбокомпресор или монтирането на електромотор (електромоторИ) по-точно. Производство на турбо мотор не е откриване на топлата вода. Маааалко по сложно може би е ДВГ на едната ос и два ел-мотора на другата и най елементарната задачка-закачка да работят синхронно. На мен това не ми звучи нито като ЛЕСНО, нито като ЕВТИНО!!!
  • #52
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    По вероятната причина за отказ от турбо е това, че и двете марки са супер спортни и тръпката е във високите обороти(над 6-7000), а при високи обороти ефективноста на турбото пада. Видял ли си турбо мотор който да работи на повече от 7000 оборота!? За електромоторите, точно за подпомагащо действие ще са! При резките ускорения се обогатява много гориво-въздушната смес и се вдига разхода на гориво, а от там и въглеродните окиси.
  • #51
    6 rate up comment 4 rate down comment
    dgdgs ( преди 15 години )
    Ferrari nikoga ne sa mogli da napravqt 4itav turbomotor. Kude bqha kogato ima6e turbo vuv F1? Na opa6kata, 20 godini bez 6ampion. Taa ne 4e ne iskat prosto tradicionno pravqt atmosferni motori i ne im se zanimava i har4i v druga nasoka...
  • #50
    3 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Май си прав. Жалко, че ще комбинират бензинов с ел.мотор. Дано да е нещо като системата на сегашната S-klasa, която има само подпомагащо действие при ускорение и да няма изцяло движение на електричество. Или може би системата на Порше с маховик, вместо акумулатори би била по-добрият вариант за спортен автомобил. Обаче аз си мисля друго. Може би Ферари биха взели решение за турбомотор, ако нямаха разработена и прахясваща в някой ъгъл система KERS, която ползваха миналата година във F1. За мен това е по-вероятната причина за отхвърлянето на турбината.
  • #49
    8 rate up comment 2 rate down comment
    az ( преди 15 години )
    mnogo pravilno re6enie, bravo 4e zapazvat tradiciite jivi...
  • #48
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    Май малко изместихме темата на статията! С оглед новите технологии и периспективи в бензиновите мотори, наистина Ферари и Ламбо с турбо ще е като да разширят асортимента и към SUV автомобили като Порше. Явно ще си останат верни на традицията, без да е за сметка на технологичност, а що се отнася до ел. моторите, то именно хибридните системи ще са бъдещето за не много малък период от време.
  • #47
    3 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Да, всички производители се надяват да използват разработките си максимално в серийното производство. Така е и с турбомоторите на Фолксваген, както и с тия на Форд. Шефът на VW спомена в едно интервю, че едросерийното производство ще намали цената на моторите им, затова и ще ги въведат при всички модели от концерна. Форд също възнамеряват до 2-3 години да използват главно EcoBoost мотори. Не случайно продадоха Волво с новите технологии. Много фирми се кооперират в разработването на нови двигатели. Например PSA и BMW. Наистина системата на ФИАТ е революционна и вероятно всички производители в близко или далечно бъдеще ще я въведат. А Valvetronic е описана подробно тук, макар и на руски :http://***.bmwgtn.ru/carsystem/valvetronic.php