IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

На фирмената писта на Alfа Romeo, Balocco, беше предоставена възможност за тестване на новия „горещ” хечбек на Giulietta, наречен Quadrifoglio Verde.

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Това е най-силният модел на Giulietta, който е обозначен със зелена детелинка в бял триъгълник на предните калници. 



Като цяло QV не се отличава съществено от базисния модел и това е изненадващо, като се имат предвид „горещите” му характеристики. Различни са летите джанти с размер18 цола и по-големите спирачни дискове, вижда се и още един накрайник на ауспуха. 



В интериора всичко е като при стандартния модел и за съжаление няма промени в седалките, които са широки, но без стабилна странична подкрепа за тялото, което е проблем при един „горещ” модел. 



За сметка на това механичната скоростна кутия с шест степени е просто идеална, с лек и бърз ход, изключително точна. Досега скоростните кутии при Alfa винаги са били проблемни. Сега изглежда този проблем е решен. 



Това допринася за още по-силно усещане на удоволствието при шофиране, идващо от двигателя с мощност 235 к.с. и максимален въртящ момент 340Nm. Динамиката е впечатляваща, поведението на колата по пътя безукорно. 



Двигателят с обем 1.8 литра подобрява динамиката си с нарастване на оборотите, но силата му (и включването на турбината) се усеща едва при 4500 об/мин, а електрониката се включва и го ограничава след 6250 об/мин. 



За съжаление откриваме, че при „горещата” Giuliettа не може да се изключи системата за стабилизация. В кокпита въобще липсва подобен бутон и това определено направи управлението на колата на писта по-трудно. При излизането от завоите с газ електрониката не помагаше, а напротив, включваше спирачната система. 



Друга недотам приятна изненада за търсещите силни изживявания с „горещата” Alfa е окачването. Настройката му е прекалено комфортна. Наистина не предизвиква някакви екстремни наклони на колата при пистово каране, но при резки завои силно я разклаща, което отново води до активиране на системата за стабилизация. 



За сметка на това кормилната система е страхотна – точна, лека, реагираща мигновено, а между крайните положения на волана са само две и една четвърт обиколки. За доброто поведение на колата на пътя заслуга има и изключително добрата платформа. 



QV е с много добро задно окачване, при влизане в завой с по-висока скорост е достатъчно леко да се отпусне педала за газ, колата се опира на задните пружини и излиза от завоя в същото добро темпо. 



Giulietta с четирилистна детелина на калника е с изключителни спирачки, остри и ефективни, което помага за динамичното управление на колата, защото не изисква честата им употреба. 



Като цяло може да се заключи, че QV е изненадващо комфортен, с перфектна платформа и силен, но тих двигател, с точна трансмисия и ефективни спирачки, с перфектна кормилна система. За съжаление, при всичко това налице, няма как колата да е изключително спортна, тя е по скоро някаква версия на Gran Turismo. 














 
0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 0 rate down comment
    anko ( преди 15 години )
    super e Alfetkata,navsakade po 4usdestrannata presa a hvalat,lo6oto e 4e namame pati6a i pari za takiva hubavi koli,dano nakoi den dojiveem...;)
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Аиде да не се обиждаме,прочети първо статията :-седалките били еди какви си-в завой била мека-развъртала се чак на 4500 ама свършвала на 6250-нямало копче за спиране на стабилизацията и това пречело.Алооооо ,вие с всичкия ли сте бе?
  • #6
    5 rate up comment 16 rate down comment
    mun_cho ( преди 15 години )
    Тва не е алфа а просто напудрен фиат. Не че фиат е лоша марка, проблема е че тва си е гавра със алфа-ромео. А и тая консерва със сигурност ще струва 25000 - 30000 Е.
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    botzi ( преди 15 години )
    Добре де нали има DNA бутон, слагате го на динамичен режим и би трябвало електрониката да не се намесва така грубо? нали за това е този селектор до скоростния лост (затова и няма бутон за изключване на ESPто)..... В другите сайтови казват ,че колата се държи доста спортно ?
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Тъпчо ( преди 15 години )
    Нещо не разбирам къде automedia са казали, че колата е зле? Ти сигурно си надрусан от сутринта. Аман от друсани ***
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Абсолютно! Колата е без забележки:)
  • #2
    18 rate up comment 4 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Аутомедиа,какви са тез глупости ,колата я хвалят във всички чуждестранни статии и казват ,че е перфектна.Нещо не сте превели вярно някои неща.
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    X ( преди 15 години )
    Ами хубав автомобил е, не мога да си изкривя душата!