IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

На фирмената писта на Alfа Romeo, Balocco, беше предоставена възможност за тестване на новия „горещ” хечбек на Giulietta, наречен Quadrifoglio Verde.

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Това е най-силният модел на Giulietta, който е обозначен със зелена детелинка в бял триъгълник на предните калници. 



Като цяло QV не се отличава съществено от базисния модел и това е изненадващо, като се имат предвид „горещите” му характеристики. Различни са летите джанти с размер18 цола и по-големите спирачни дискове, вижда се и още един накрайник на ауспуха. 



В интериора всичко е като при стандартния модел и за съжаление няма промени в седалките, които са широки, но без стабилна странична подкрепа за тялото, което е проблем при един „горещ” модел. 



За сметка на това механичната скоростна кутия с шест степени е просто идеална, с лек и бърз ход, изключително точна. Досега скоростните кутии при Alfa винаги са били проблемни. Сега изглежда този проблем е решен. 



Това допринася за още по-силно усещане на удоволствието при шофиране, идващо от двигателя с мощност 235 к.с. и максимален въртящ момент 340Nm. Динамиката е впечатляваща, поведението на колата по пътя безукорно. 



Двигателят с обем 1.8 литра подобрява динамиката си с нарастване на оборотите, но силата му (и включването на турбината) се усеща едва при 4500 об/мин, а електрониката се включва и го ограничава след 6250 об/мин. 



За съжаление откриваме, че при „горещата” Giuliettа не може да се изключи системата за стабилизация. В кокпита въобще липсва подобен бутон и това определено направи управлението на колата на писта по-трудно. При излизането от завоите с газ електрониката не помагаше, а напротив, включваше спирачната система. 



Друга недотам приятна изненада за търсещите силни изживявания с „горещата” Alfa е окачването. Настройката му е прекалено комфортна. Наистина не предизвиква някакви екстремни наклони на колата при пистово каране, но при резки завои силно я разклаща, което отново води до активиране на системата за стабилизация. 



За сметка на това кормилната система е страхотна – точна, лека, реагираща мигновено, а между крайните положения на волана са само две и една четвърт обиколки. За доброто поведение на колата на пътя заслуга има и изключително добрата платформа. 



QV е с много добро задно окачване, при влизане в завой с по-висока скорост е достатъчно леко да се отпусне педала за газ, колата се опира на задните пружини и излиза от завоя в същото добро темпо. 



Giulietta с четирилистна детелина на калника е с изключителни спирачки, остри и ефективни, което помага за динамичното управление на колата, защото не изисква честата им употреба. 



Като цяло може да се заключи, че QV е изненадващо комфортен, с перфектна платформа и силен, но тих двигател, с точна трансмисия и ефективни спирачки, с перфектна кормилна система. За съжаление, при всичко това налице, няма как колата да е изключително спортна, тя е по скоро някаква версия на Gran Turismo. 














 
0 от 500
  • #18
    11 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Тоя тест да не го е правил някой български псевдомайстор дето ремонтира жигули,или по скоро пак не сте превели както трябва статията,нещо с езика ли имате проблем,че сте написали сумати глупости
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Така е. Модерните турбодвигатели имат линейно разгръщане на мощността, подобно на голям атмосферен.Няма съществена турбо дупка, не се усеща включване и рязко потръгване като се развърти компресора.
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    botzi ( преди 15 години )
    Предполагам е и с променлива геометрия, управлява се електронно и явно тестпилота не го усеща да дръпва, като на кола с изразена турбодупка ..... просто статията е пълна с недомислици ......
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Повечето турбокомпресори и при бензинови и при дизелови съвременни двигатели работят постоянно и не се включват/изключват.
  • #14
    16 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Може ли да напишете името на автора-тестпилот, за да знам вече да не чета нищо от него! Без да съм карал тази кола - няма начин турбото да се включва при 4500! Това е нов бензинов турбодвигател и максималният въртящ момент се роализира още преди 2000 оборота. Това няма как да стане без включване на турбото!!! А простотията за това, че досега скоростните кутии на Алфа били проблемни е безгранична!
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 15 години )
    Vklu4vaneto na turbinata bi trqbvalo ve4e da ne se usesta pri 4500, zastoto togava ve4e nqma nikakav smisul ot neq. Celta na turboto e da ti dade tqga v niskite obotroti, kakuvto e i slu4aqt tuka, zastoto maximumat im - 340NM e nali4en oste ot 1900oborota. Eto linkhttp://***.autoweek.nl/carbase_data.php?id=56273&cache=no
  • #12
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе като сте такива добри пилоти, хващайте жигулата на дядо ви и карайте без електроника. Те хората са я сложили, за да не се убият *** като вас и да не убиете и други. Като ви е мерак да се трепете, хвърлете се отнякъде или отивайте на пистата и се размажете където ви душа иска. Електрониката ви била виновна. Аман, от "разбирачи" и "професионалисти"
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    brum brum ( преди 15 години )
    Hey, niakoi shte kaje li dali mashinata e 4WD. Ostanal mi e spomena che detelinata pri Alfa oboznachava dvoino predavane. Blagodaria i sorry za maimunicata :)
  • #10
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    "Досега скоростните кутии при Alfa винаги са били проблемни. Сега изглежда този проблем е решен. "Това пък що за идиотщина беше?
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    silverJohn ( преди 15 години )
    Izglejda dobre,no za ka4estvata na avtomobila bih komentiral ako mi padne da go ma4kam malko i da mu izvad9 du6icata.