IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

На фирмената писта на Alfа Romeo, Balocco, беше предоставена възможност за тестване на новия „горещ” хечбек на Giulietta, наречен Quadrifoglio Verde.

Зад волана на Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Това е най-силният модел на Giulietta, който е обозначен със зелена детелинка в бял триъгълник на предните калници. 



Като цяло QV не се отличава съществено от базисния модел и това е изненадващо, като се имат предвид „горещите” му характеристики. Различни са летите джанти с размер18 цола и по-големите спирачни дискове, вижда се и още един накрайник на ауспуха. 



В интериора всичко е като при стандартния модел и за съжаление няма промени в седалките, които са широки, но без стабилна странична подкрепа за тялото, което е проблем при един „горещ” модел. 



За сметка на това механичната скоростна кутия с шест степени е просто идеална, с лек и бърз ход, изключително точна. Досега скоростните кутии при Alfa винаги са били проблемни. Сега изглежда този проблем е решен. 



Това допринася за още по-силно усещане на удоволствието при шофиране, идващо от двигателя с мощност 235 к.с. и максимален въртящ момент 340Nm. Динамиката е впечатляваща, поведението на колата по пътя безукорно. 



Двигателят с обем 1.8 литра подобрява динамиката си с нарастване на оборотите, но силата му (и включването на турбината) се усеща едва при 4500 об/мин, а електрониката се включва и го ограничава след 6250 об/мин. 



За съжаление откриваме, че при „горещата” Giuliettа не може да се изключи системата за стабилизация. В кокпита въобще липсва подобен бутон и това определено направи управлението на колата на писта по-трудно. При излизането от завоите с газ електрониката не помагаше, а напротив, включваше спирачната система. 



Друга недотам приятна изненада за търсещите силни изживявания с „горещата” Alfa е окачването. Настройката му е прекалено комфортна. Наистина не предизвиква някакви екстремни наклони на колата при пистово каране, но при резки завои силно я разклаща, което отново води до активиране на системата за стабилизация. 



За сметка на това кормилната система е страхотна – точна, лека, реагираща мигновено, а между крайните положения на волана са само две и една четвърт обиколки. За доброто поведение на колата на пътя заслуга има и изключително добрата платформа. 



QV е с много добро задно окачване, при влизане в завой с по-висока скорост е достатъчно леко да се отпусне педала за газ, колата се опира на задните пружини и излиза от завоя в същото добро темпо. 



Giulietta с четирилистна детелина на калника е с изключителни спирачки, остри и ефективни, което помага за динамичното управление на колата, защото не изисква честата им употреба. 



Като цяло може да се заключи, че QV е изненадващо комфортен, с перфектна платформа и силен, но тих двигател, с точна трансмисия и ефективни спирачки, с перфектна кормилна система. За съжаление, при всичко това налице, няма как колата да е изключително спортна, тя е по скоро някаква версия на Gran Turismo. 














 
0 от 500
  • #28
    13 rate up comment 1 rate down comment
    botzi ( преди 15 години )
    интериора може би е едно от най-яките неща в трази алфа, супер, а за проблемните скорости кутии ами освен 33 и на 75 бяха такива ;) ..... и донякъде селеспийда роботизираната им също беше капризна :) .... ама голф с планки зад волана още май няма, а алфата от 2001 си го има със селеспийда :) .....
  • #27
    11 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами някой е карал. Имам съмнение кой е той, но ще замълча. изказал е впечатленията си и какво от това? На един му харесва едно, на друг друго. Точно затова се тества един автомобил преди да се купи. Може максимален брой точки да събира на някой тест, но след като не ти легне на душата - просто не се купува и се отива при конкурентите. Това е. Направете си вие тест и изказвайте впечатленията си. Вместо това, предпочитате да плюете, защото някой в чужбина казал нещо си.
  • #26
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Kiko ( преди 15 години )
    le le taka e , takiva knopki ima i v tankovete T55 , T65 i T75 Golqma inovacia ot Alfa , mnogo sa zle jabarite
  • #25
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Maybach owner ( преди 15 години )
    Превключвателите на светлините са директно свалени от руските БТР-и и МТЛБ-та и се наричат тумблери.Мъка,мъка...
  • #24
    9 rate up comment 2 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Не е като на Майбах ама ще го преглътнем.Най големия парадокс е че дори нямаш пари за тази кола,обаче си много компетентен и отсега знаеш ,че като пораснеш ще си купиш ГОЛ-Ф
  • #23
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Maybach ( преди 15 години )
    Вътрешният дизай е отчайващо посредствен!
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Бакалов ( преди 15 години )
    За проблемни кутий съм чувал единствено за Алфа 33, ама това е кола отпреди 25 години, няма начин да не е решен този проблем толкова време!!! Страхотна е машинката, дано дожия и аз да се порадвам на такава кола някой ден!
  • #21
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Joro ( преди 15 години )
    Automedia izlagate se qko! Nqma li nqkoi kompetenten koito da vi proverqva statiite predi da gi puskate !
  • #20
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Я виж пак дали е с две врати! Голям си "експерт", няма що! :)))
  • #19
    2 rate up comment 33 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Grozen italqnski *** s dve vrati i predno predavane.... Ne e li BMW ne mi go hvali!