IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.

След като миналата година във Франкфурт Renault показа концепцията Fluence Z.E., сега френската фирма официално представи серийната версия на електромобила.

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.
Наред със серийния Fluence Z.E. беше показан и електрически вариант на Kangoo Van Z.E. От френската фирма заявиха, че клиентите в Европа, Сингапур, Русия и Южна Африка, ще могат да закупят електромобилите още през първата половина на 2011 г. 



Електрическият Fluence Z.E. ще се произвежда в завода на OYAK-Renault в Бурса, Турция, където се сглобява и конвенционалната версия на Fluence. Електромобила Fluence е с електрически двигател с мощност 70kW (94 к.с.) и максимален въртящ момент 226Nm. Движението се предава към предните колела. 



Капацитетът на литиево-йонните акумулатори на Fluence Z.E. е 22kW/h. Акумулаторите тежат 250 кг. и са разположени зад задните седалки. Шофьорът може да ги зарежда по три начина – чрез контакт в стандартната електрическа мрежа, при което те ще се заредят напълно за период от 6 до 8 часа, в специални бързи зарядни станции използващи напрежение 32A 400V, при което те се зареждат за около 30 минути и чрез системата QuickDrop, която предвижда замяна изпразнените акумулатори със заредени в специални пунктове. 



Renault започва да развива тази система във Франция и в Израел, като през следващите години такива станции за замяна на акумулатори ще се появят в цяла Европа. Наред с това в автомобила е монтирана и система за преобразуване на кинетичната енергия използвана при спиране, в електроенергия. 



След напълно зареждане Fluence Z.E. може да измине разстояние от около 160 км с максимална скорост до 130 км/час. Електрическата версия на Fluence има дължина 4750 мм, което е със 130 мм повече от дължината на конвенционалния автомобил. Това се е наложило за да се направи място за комплекта батерии зад задната седалка. 

Наред с това електромобилът се отличава по синкавия отенък на фаровете, задните светлини, мигачите и фаровете за мъгла. Виждат се и два входа за зареждане от двете страни на автомобила. Задната броня е с вграден черен дифузьор, а колелата са конструирани така, че максимално да намалят сътресенията при движение. 



В интериора таблото дава информация за оставащото разстояние, което автомобилът може да измине без зареждане.  
0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Случаен ( преди 15 години )
    След три месеца колата ще се продава в БГ. Та купувам си я и тръгвам за морето (сега да не кажеш, че е само за градско - я й виж габаритите) и стигам Пловдив, където ми свършват батериите. Та къде я зареждам? Аз незнам да има построени такива станции, ама явно ти знаеш. Та осведоми ни къде се намират ... ***!
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Чудесен автомобил. Браво! Кога ли ще дойдат и у нас?
  • #7
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Aman ( преди 15 години )
    Нека, нека да има такива разработки и да го осъвършенстват. Тея араби с тоа петрол у *** да си го излеят. Баси цените баси чудото.
  • #6
    3 rate up comment 22 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 15 години )
    поредният цирков номер на францетата :-)
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Otsega zapisvaite zvuci na LAMBO ,AMG ,M POWER,FERRARI i dr.,4e kato stanat masovi teq el4eta da si naduvate muzikata i da se se6tate za dobrite stari vremena
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Aabsoliutno...! izminavaneto na 160 kilometra shte ti struva "jalti stotinki"Razhodite za potdrajka shte spadnat glavolomno nima da ima nujda da davash greshni pari za dosadnite konumativi kato masla remaci filtri:)) elmotora e pociti vechen:))Bravo na reno kolkoto po-barzo vavedat tazi sistema tolkova po-dobre za vishki ni! Aa i tehnologiata shte se razvie i probegat na elavtomobila shte dostigne savsem skoro tozi na avtomobilite s vatreshno gorene. Ochakva ni svetlo badeshte :))
  • #3
    27 rate up comment 3 rate down comment
    цецо ( преди 15 години )
    абе умньо не може да пиеш кафе или да хапнеш нещо ли с таз кола рено ви показва за кво стаа въпрос тва е БЪДЕЩЕТО
  • #2
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Zarejda6 i prodaljava6 ,ko praim kai
  • #1
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    и след 160 км. какво правим..????това е идиотщина.