IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.

След като миналата година във Франкфурт Renault показа концепцията Fluence Z.E., сега френската фирма официално представи серийната версия на електромобила.

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.
Наред със серийния Fluence Z.E. беше показан и електрически вариант на Kangoo Van Z.E. От френската фирма заявиха, че клиентите в Европа, Сингапур, Русия и Южна Африка, ще могат да закупят електромобилите още през първата половина на 2011 г. 



Електрическият Fluence Z.E. ще се произвежда в завода на OYAK-Renault в Бурса, Турция, където се сглобява и конвенционалната версия на Fluence. Електромобила Fluence е с електрически двигател с мощност 70kW (94 к.с.) и максимален въртящ момент 226Nm. Движението се предава към предните колела. 



Капацитетът на литиево-йонните акумулатори на Fluence Z.E. е 22kW/h. Акумулаторите тежат 250 кг. и са разположени зад задните седалки. Шофьорът може да ги зарежда по три начина – чрез контакт в стандартната електрическа мрежа, при което те ще се заредят напълно за период от 6 до 8 часа, в специални бързи зарядни станции използващи напрежение 32A 400V, при което те се зареждат за около 30 минути и чрез системата QuickDrop, която предвижда замяна изпразнените акумулатори със заредени в специални пунктове. 



Renault започва да развива тази система във Франция и в Израел, като през следващите години такива станции за замяна на акумулатори ще се появят в цяла Европа. Наред с това в автомобила е монтирана и система за преобразуване на кинетичната енергия използвана при спиране, в електроенергия. 



След напълно зареждане Fluence Z.E. може да измине разстояние от около 160 км с максимална скорост до 130 км/час. Електрическата версия на Fluence има дължина 4750 мм, което е със 130 мм повече от дължината на конвенционалния автомобил. Това се е наложило за да се направи място за комплекта батерии зад задната седалка. 

Наред с това електромобилът се отличава по синкавия отенък на фаровете, задните светлини, мигачите и фаровете за мъгла. Виждат се и два входа за зареждане от двете страни на автомобила. Задната броня е с вграден черен дифузьор, а колелата са конструирани така, че максимално да намалят сътресенията при движение. 



В интериора таблото дава информация за оставащото разстояние, което автомобилът може да измине без зареждане.  
0 от 500
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Kiko_rs ( преди 15 години )
    ей момчета я я огледайте малко тая кола ама хубаво и отвътре и отвънка... има един куп недостатъци но е първата. първите коли от преди войнте да не са били с по 500 км пробег и да не е имало навсякъде бензиностанции. На тоя етап колко такива коли могат да се купят и на първата година да ти се изплати от гориво ако едно зареждане струва стотинки... ;)
  • #38
    4 rate up comment 9 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Хе-хе...глей я АГИТКАТА на безработните дилърчета на рено.бг - направо не спи, ами дращи +ве тука!!То другите *** се развалят на всеки километър, та кво остава за това - направо ток ще те блъска... )))
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    келеш ( преди 15 години )
    Ами кой върти алтернатора? Май не си в час....събуди се!
  • #36
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Твойта кола като се движи и пуснеш отоплението или фаровете да не би да смуче от акумулатора? Много ясно че и това си има алтернатор.
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Baro ( преди 15 години )
    Super kola!Bravo na Renault!Tova moje bi e edinstvenoto Renault koito bih si vzel!Krasiva,udobna i ikonomichna bez vredni emisii!Evala!
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    келеш ( преди 15 години )
    Ами тези 160 км пробег не зависят ли от условията - обороти, предавки, дали си на фарове, пуснал ли си отоплението, музика, чистачки, отопление на стъклата и т.н.Защото тук всичко е на ток и смуче от батериите.
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    НН ( преди 15 години )
    Как някой критикар не се е сетил за спиците на джантите - в обратна посока са...Между другото някой карал ли е електричка. Има ли съединител и как става смяната на скорости?
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    megane fen ( преди 15 години )
    Ей ***,ако мозъка ти беше поничка,твоят щеше да е само дупката!
  • #31
    3 rate up comment 10 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Хе-хе...глей я АГИТКАТА на безработните дилърчета на рено.бг - направо не спи, ами дращи + тука!!То другите *** се развалят на всеки километър, та кво остава за това - направо ток ще те блъска... )))
  • #30
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    много е далече от истината това рено