IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.

След като миналата година във Франкфурт Renault показа концепцията Fluence Z.E., сега френската фирма официално представи серийната версия на електромобила.

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.
Наред със серийния Fluence Z.E. беше показан и електрически вариант на Kangoo Van Z.E. От френската фирма заявиха, че клиентите в Европа, Сингапур, Русия и Южна Африка, ще могат да закупят електромобилите още през първата половина на 2011 г. 



Електрическият Fluence Z.E. ще се произвежда в завода на OYAK-Renault в Бурса, Турция, където се сглобява и конвенционалната версия на Fluence. Електромобила Fluence е с електрически двигател с мощност 70kW (94 к.с.) и максимален въртящ момент 226Nm. Движението се предава към предните колела. 



Капацитетът на литиево-йонните акумулатори на Fluence Z.E. е 22kW/h. Акумулаторите тежат 250 кг. и са разположени зад задните седалки. Шофьорът може да ги зарежда по три начина – чрез контакт в стандартната електрическа мрежа, при което те ще се заредят напълно за период от 6 до 8 часа, в специални бързи зарядни станции използващи напрежение 32A 400V, при което те се зареждат за около 30 минути и чрез системата QuickDrop, която предвижда замяна изпразнените акумулатори със заредени в специални пунктове. 



Renault започва да развива тази система във Франция и в Израел, като през следващите години такива станции за замяна на акумулатори ще се появят в цяла Европа. Наред с това в автомобила е монтирана и система за преобразуване на кинетичната енергия използвана при спиране, в електроенергия. 



След напълно зареждане Fluence Z.E. може да измине разстояние от около 160 км с максимална скорост до 130 км/час. Електрическата версия на Fluence има дължина 4750 мм, което е със 130 мм повече от дължината на конвенционалния автомобил. Това се е наложило за да се направи място за комплекта батерии зад задната седалка. 

Наред с това електромобилът се отличава по синкавия отенък на фаровете, задните светлини, мигачите и фаровете за мъгла. Виждат се и два входа за зареждане от двете страни на автомобила. Задната броня е с вграден черен дифузьор, а колелата са конструирани така, че максимално да намалят сътресенията при движение. 



В интериора таблото дава информация за оставащото разстояние, което автомобилът може да измине без зареждане.  
0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Случаен ( преди 15 години )
    И ако сте толкова фенове на електричките, поне точете лиги по нещо, което си струва:http://***.teslamotors.com/models/На фона на гореспоменатото ренде, Тесла Модел С изглежда като космически кораб ... И сега ми говорете, че Рено били водещи в технологиите и т.н.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Случаен ( преди 15 години )
    Ц ц ц ц ... ама си фантазирате и не ви дреме. Я сега си помислете, в кое заведение ще ви дадат да си "включите" колата да се зарежда? А сметката за тока кой ще я плаща после? И преди да започнете с коментарите, "ама то ще си има цени" и т.н., помислете много хубаво колко сме изостанали от западна Европа и там до къде са. Та при нас електромобилите ще станат масовки едва след 20-30 години ...
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе ***. Не си купуваш батерийте. Щото ви зная кви сте прости и затова не ви ги продават да не пищите, а ги взимате под наем.
  • #16
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Жицата ( преди 15 години )
    Кое е глупост бре? На времето колко е изминавал първият автомобил с едно зареждане? А колко често е имало бензиностанции? А дядо ви кво ли си е мислел като ги е гледал от голф...аааа каручката си? Къде няма контакти? А вие като сипвате за по 10 лв. на газовите си уредбиди да не би да минавате повече от 160 км? 700 км. искате спокойно и повече ще стане само след 2-3 години.
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    razgradski pop ( преди 15 години )
    6to za tapotiya..ako tozi avtomobil e za izvangradsko, togava 160 km probeg e glupost..a ako e samo za gradsko, togava za6to go pravi6 sas 5m daljina?..a da ne govorim za jivot/sebestoynost na bateriite..sigurno na vseki 3 godini 6te tryabva da pla6ta6 1/3 ot tsenata na nov avtomobil za novi baterii..
  • #14
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Soto ( преди 15 години )
    Така де,в радиус от 160 км. трябва да има контакт,което е адски тъпо!Да не говорим,че едно пътуване София-Варна ще се проточи няколо дни,понеже дори и да намериш контакт в някоя паланка,ще ти трябват 6-8 часа за следващите 160 км. и пак 6-8 часа чарджване.. ..баси ужаса!!!
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    k ( преди 15 години )
    koeto go pi6e i v statiqta ama nqma koi da si napravi truda da 4ete horata sa go izmislili ne si misli 4e 6te mine6 160 i 6te duha6 supata plius tva se obmislq i solaren pokriv koita da sybira s lyn4eva energiq
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    k ( преди 15 години )
    zna4i za sato i dr koito neznaqt da im kaja 4e kolata moje da se zarejda vyv vseki kontakt dokato pie6 kafe primerno a specialnite stancii na reno 6te zapo4nat da se izgrajdat skoro vy0v vseki serviz razlikata v specialnata stanciq i obiknovenniq kontakt e v skorostta na zarejdane
  • #11
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Soto ( преди 15 години )
    именно,минавш 160 км. и ... духаш супата насред полето или планината!Няма ли пробег от поне 700-800 км.,не ми говори!Не случайно другите не се впускат в такива тъпотии.
  • #10
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Laguna fen ( преди 15 години )
    За пореден път "Рено"показват колко напред са в технологиите!Жалко само,че ще се сглобява в Турция,може и да са предразсъдъци,но все пак.......