IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.

След като миналата година във Франкфурт Renault показа концепцията Fluence Z.E., сега френската фирма официално представи серийната версия на електромобила.

Renault официално представи електрическия Fluence Z.E.
Наред със серийния Fluence Z.E. беше показан и електрически вариант на Kangoo Van Z.E. От френската фирма заявиха, че клиентите в Европа, Сингапур, Русия и Южна Африка, ще могат да закупят електромобилите още през първата половина на 2011 г. 



Електрическият Fluence Z.E. ще се произвежда в завода на OYAK-Renault в Бурса, Турция, където се сглобява и конвенционалната версия на Fluence. Електромобила Fluence е с електрически двигател с мощност 70kW (94 к.с.) и максимален въртящ момент 226Nm. Движението се предава към предните колела. 



Капацитетът на литиево-йонните акумулатори на Fluence Z.E. е 22kW/h. Акумулаторите тежат 250 кг. и са разположени зад задните седалки. Шофьорът може да ги зарежда по три начина – чрез контакт в стандартната електрическа мрежа, при което те ще се заредят напълно за период от 6 до 8 часа, в специални бързи зарядни станции използващи напрежение 32A 400V, при което те се зареждат за около 30 минути и чрез системата QuickDrop, която предвижда замяна изпразнените акумулатори със заредени в специални пунктове. 



Renault започва да развива тази система във Франция и в Израел, като през следващите години такива станции за замяна на акумулатори ще се появят в цяла Европа. Наред с това в автомобила е монтирана и система за преобразуване на кинетичната енергия използвана при спиране, в електроенергия. 



След напълно зареждане Fluence Z.E. може да измине разстояние от около 160 км с максимална скорост до 130 км/час. Електрическата версия на Fluence има дължина 4750 мм, което е със 130 мм повече от дължината на конвенционалния автомобил. Това се е наложило за да се направи място за комплекта батерии зад задната седалка. 

Наред с това електромобилът се отличава по синкавия отенък на фаровете, задните светлини, мигачите и фаровете за мъгла. Виждат се и два входа за зареждане от двете страни на автомобила. Задната броня е с вграден черен дифузьор, а колелата са конструирани така, че максимално да намалят сътресенията при движение. 



В интериора таблото дава информация за оставащото разстояние, което автомобилът може да измине без зареждане.  
0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Kiko_rs ( преди 15 години )
    dano ne sum
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Kiko_rs ( преди 15 години )
    истината е, че каквото и да става надали някой ще те остави да си караш за по 50 стотинки на 200 километра ( въпреки че си нямам идея колко ток може да иска една такава батерия да се зареди) след като може да ти вземат поне по 5 лева за 200 километра. Обаче е сигурно че точно това рено поставя началото на края на веремената когато се газарчехме пред *** по светофарите със звука на бензинките си .... времето ще покаже прав ли съм колегииииииииииииииииии ;) :D:D:D
  • #47
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    някой обясняваше наскоро тук,че Рено щели да праввят станции,където има готови батерии и ти я сменят за 3 мин. срещу 80 евро.80 евро за 160 км. голяма икономия,няма що!Ще бъде чудо ако до 2020 има сериозен електромобил.Особено след като стана ясно,че запасите от петрол не са толкова намалели.Първо ще се наложат хибридите.
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами станции веднага ще направят, предприемчивите бизнесмени ;) Щом е за пари, всичко става за максимум 3 месеца. Обаче въпросът е друг. Наистина ли тия, електрически возила, икономисват? Аз бих казал, че ще затормозят енергийната ни мрежа, която се нуждае от ресурси, защото никой не го е еня за Белене. Ако имаме Белене, ОК, нека всички тръгнем по жицата! И без това ченгетата само дебнат, кой ще наруши ограничението от 50 по международен път извън града!
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kiko_rs ( преди 15 години )
    ami az kakvo kazvah. oba4e za tezi koito ne jelaqt daje da proverqt za kakvo sporeqt ..... moga da im kaja da si 4e6at ezicite s pove4e vnimanie... taka po hubavo si na4esva krastata 4ovek ;)
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    хи,хи,сложи една туба ток,.... много точно казано,браво!160 км. е крайно несериозен пробег.
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Choveche spoko ti sam go spomena v nachalot na 20vek zorata na avtomobila kogato horata sa videlia parvite kareti bez kon koito pushili reviali i papleli edvam,edvam sashto sa se smeeli i sa kazvali che s tova neshto do nikade nima da stignat i nima nishto po-hubavo ot konia ama samo sled nikolko desetiletia dosal kraia na transporta s jiva tiaga:))Eee sega vremenata sa sashtite:)) idva kraia na MPStata zadvijvani s energiata na fosilnite goriva:))I idva erata na vazstanoviaemite en.iztichnici:)
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Kiko_rs ( преди 15 години )
    Това не е първата серийна електрическа кола, първата е Nissan Leaf. Нисан е дал технологии на Рено за ел.колите според мен. Все пак са един алианс,а и японците са много напред в електрониката, ел.колите и т.н.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Kiko_rs ( преди 15 години )
    *** е този дето разсъждава по плоско и от кон с капаци. Наблегнах на това че колата се самоизплаща и това е НАЙ-ДОБРАТА И СТРАНА. не казах че е най- доброто. а и надолу по коментарите сумати хора се хванаха вече за темата за пробега на колата и това не е толкова оригинално. Научи се да спориш и заповядай пак.
  • #40
    3 rate up comment 5 rate down comment
    SL55 ( преди 15 години )
    а бе,стига с тая тъпотия колко километра минавали колите след войната!Нали са можели като си сложиш една туба в багажника и минаваш 1500 км.Хайде сложи на това ренде една туб ток в багажника!***!