IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нови EcoBoost двигатели на Ford

Днес от Ford Motor официално съобщиха за разширяване на семейството на бензиновите двигатели EcoBoost с три нови агрегати.

Нови EcoBoost двигатели на Ford
В специално съобщение до медиите се казва, че сред тях е нов четирицилиндров двигател с обем 1.6 литра. На европейските пазари този двигател ще се появи за първи път с компактния ван С-Мах. 



Втората новина ще бъде двулитров четирицилиндров двигател, предназначен за моделите Explorer и Edge от ново поколение. 

Третият нов двигател при семейство EcoBoost ще бъде V6 с обем 3.5 литра, който ще се монтира на модификацията със задно предаване на пикапа F-150. 

Засега от Ford не дават техническите характеристики на трите нови двигатели, но в съобщението до медиите се казва, че мощността на EcoBoost V6 с обем 3.5 литра ще отговаря на тази при обикновените (без системата за пряко впръскване на горивото), двигатели с осем цилиндъра. 

Очаква се в близките дни да бъдат съобщени техническите характеристики на новите двигатели, като това ще направи на специално събиране в Детройт вицепрезидентът на Ford, отговарящ за разработката на двигатели, Барб Самарджич. 

Сега четирицилиндровите двигатели от семейство EcoBoost са три: два с обем 1.6 литра с мощност 150 и 180 к.с. и двулитров агрегат с мощност 203 к.с. Има и един EcoBoost V6 с обем 3.0 литра и мощност 355 к.с. (при Ford Taurus SHO неговата мощност е 365 к.с.). 

Във Ford се говори също и за създаването на двигател EcoBoost с обем 1 литър, който ще има мощност 89 и 108 к.с. Двигателите от семейство EcoBoost комбинират система за непосредствено впръскване на горивото и турбина, което намалява разхода на гориво в сравнение с атмосферните двигатели с около 20%. Вредните емисии СО2 намаляват с около 15%. 

След три години, фирмата Ford планира да произвежда годишно по 1.5 милиона двигатели EcoBoost, като постепенно през следващите години измести останалите бензинови двигатели от моделите си.
0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    rade ( преди 15 години )
    dal imate turbo fort tranzit 94 god.kolku leva
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Пич, твоите коментари за Хюндай, май ги скриха. Затова темата се напълни с други коментари,с които се опитват да ти отговорят.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Казваш така за шофьорската си книжка, защото ще я сменяш ;) Хюндай нямат ценова листа в момента и няма как да разберем ;) Така като гледам,тук се предлага само 3.3 литров мотор с 250 к.с., работещ с БЕЗОЛОВЕН бензин! И това ако е сайт на сериозен вносител...
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Прав си, може и така да се е получило.Изписах доста добри думи и за Хюндайчето, обаче :)
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    RS1200 ( преди 15 години )
    дразни,ама ти напълна темата за хюндай с някакви зле прикрити рекламни постове на смешната фиеста.Сякаш някой го интересува!
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Тоя пич със Сонатата вече дразни. Бре ти да не продаваш такива?Ако ми покажеш откъде може да се купи Соната 2.0 турбо 274 коня, ще си изям шофьорската книжка.Сегашното поколение е голяма, семпла, евтина, но е далееееч от най-добрите.Новото изглежда много по-обещаващо.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    МАй трите неща успяха да ги обединят само VW с 1.2 TSI отпреди няколко месеца, BMW с новия си мотор от тоя месец, ако е вярна информацията ми. Поне така писаха в АБ и ФИАТ също от няколко месеца насам. Форд имат тоя мотор отпреди половин година с новия Линкълн. Не знам кой е изостанал в надпреварата, но определено не са тия три производители. Ако има и друг, поправете ме. Може и да греша ;)
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Форд също имат турбомотори от много години ( ST и RS на Фокус, ST на Мондео), както и такъв с директно впръскване отпреди 6 години( 1.8 SCI на Мондео със 130 к.с.). Имат и с променливо газоразпределение. Примерно 1.6 л мотор на Фиеста със 120 к.с. Сега вече и трите технологии са обединени, за да се получи по-добър резултат. Ето това е целта на новите мотори EcoBoost.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Мондео имат директно впръскване от 2004 година. Ето и линк. На български е. http://***.temanews.com/index.php?p=tema&iid=297&aid=7213
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Мисля, че засегнах и тоя въпрос в предния ми пост. При новите мотори на Ford са използвани и трите технологии - Турбопълнене, директно впръскване и променливо газоразпределение. Няма нужда да се води "война" между турбомоторите и тия с променливо газоразпределение.