IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

McLaren представи суперавтомобила МР4-12С

Тази сутрин официално в McLaren показаха новият си суперавтомобил MP4-12C .

McLaren представи суперавтомобила МР4-12С
Той е по-лек, по-екологичен, по-ефективен и по-мощен от двата си главни съперници на пазара - Ferrari 458 Italia и Mercedes SLS AMG



Въпреки презентацията, от фирмата заявиха, че автомобилът ще бъде на пазара след десетина месеци, а сега MP4 влиза във финалния етап на разработка. Колата е изминала над 1 600 000 км тестове, а линията за сглобяване сега се монтира в производствения център на McLaren. 



Цената на MP4 е малко под 175 000 паунда (около 378 000 лева). Босът на McLaren, Рон Денис заявява днес, че купувачите ще получат срещу тези пари изключително бърз и произведен с екстремно високо качество автомобил. 

MP4 е с двигател V8 би-турбо, разработен от фирмата Ricardo, с обем 3.8 литра и мощност 592 к.с. при 7000 об/мин. Максималният въртящ момент е 559 Nm, налични от 3000 об/мин. 80% от максималния въртящ момент са налични между 2000 и 6500 об/мин. За сравнение Ferrari 458 има мощност 562 к.с., а максималният му въртящ момент е 539Nm. При Mercedes-Benz SLS мощността е 563 к.с., а максималният въртящ момент е 649Nm. 



От McLaren заявяват ускорение от място до 200 км/час за под 10 секунди и пълно спиране от 200 км/час за 5 секунди. От 100 км/час до пълно спиране на място на МР4 са нужни 30 м. Вредните емисии от СО2 на McLaren MP4 са под 300 г/км. При Ferrari 458 вредните емисии са 307 г/км, а при SLS те са 314 г/км. 

Трансмисията на МР4 е с два съединителя и седем степени, като праща движението към задните колела. Превключването става от бутони разположени в центъра на волана, в стила на F1. Може да се избира между три режима на управление - Normal, Sport и Тrack. 



Данните на McLaren сочат, че собственото тегло на MP4 е 1300 кг (но без течностите). Дори с масла и други течности МР4 ще е по-лек от Ferrari 458 Italia, който тежи 1485 кг и от SLS - 1620 кг. Дължината на МР4 e 4507 mm, широчината е 1908 mm, а височината е 1199 mm. Колесната база на суперавтомобила на McLaren e 2670mm. 



Според разработващите от McLaren, интериорът на МР4 ще бъде супер луксозен, с голям сензорен дисплей и безжичен интернет Wi-Fi. Автомобилът има две места и разпределя тежестта си между предната и задна оси в съотношение 43:57. 

Рон Денис заявявя при презентацията на МР4 тази сутрин, че това е първият от серия модели, които фирмата ще пусне на пазара в скоро време.
0 от 500
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    За сравнение Ferrari 458 има мощност 562 к.с., а максималният му въртящ момент е 539Nm.....Само са забравили да споменат, че Ферарито е атмосферка, а това - битурбо. Не съм фен на Ферари, но 458кърти мивки
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе щом върви добре, нека си има и климатик ;) Аз без климатик не мога да карам лятото. Хората на възраст, които са и потенциалните купувачи на тая кола, често имат проблеми с топлината и Слънцето. По-добре да се чувствам удобно на хладно, отколкото да нервнича в сауна.
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Не, в Ф1 нямаше климатик заради манията на инженера автомобилът да е лек. Не сравнявай Ф1 с Фиат Панда, климатици се слагат още от 60те години. Просто Макларън Ф1 е замислен като еманация на спортен автомобил - лек, мощен, брутален. Дори комлектът инструменти е от титан за да не тежи. А сега - остана ДВД да сложат.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    То климатици нямаше почти в никой автомобил тогава! Само се сети, че в началото на деветдесетте ABS се смяташе за лукс! Климатикът серийно се появи в повечето автомобили, едва преди година, две! Но тоя Макларън е създаден заради несправедливостта на Бърни Екелстън и сие! Това е отмъщението на Рон Денис.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    А в Макларън Ф1 нямаше дори климатик! Да ме прощават, но щом се хвалят с лукс, това вече не е спортна кола.
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    на мен само задницата малкко не ме кефи. до колкото помня вътре добре са го направили. даже мисля че кокпита е доста подобен на този на 458 с централен аналогов оборотомер и два дисплея отстрани.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    niakoi po dolo beshe go kazal...kato poglednesh tozi Mclaren vijdash prosto nikakav sporten avtomobil...noooo kato poglednesh Ferarri vigdash Ferarri:))))Inache i kefi toia MP4 !
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    да изцеди може дори доста повече. но да се направи турбо мотор с рекордно ниски емисии, т.е. ефективност мерено на конска сила... това мисля че хич не е лесно. а тези в рикардо мисля че са от майсторите. вярно че 458 е по красиво, но на пистата няма да е толкова бързо мисля.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Всеки средностатистически тунер може да изцеди такава мощност от що-годе приличен дурбодвигател. Майсторството е да направиш атмосферен.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    След модела МР4, от McLaren са обявили, че следващият модел ще е Full HD. :D