IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум клас – все по-компактен и ефективен?

Автомобилите от луксозния клас не се продават вече толкова добре по света.

Премиум клас – все по-компактен и ефективен?
Това разбира се, се дължи на икономическата криза и опасенията за околната среда. Най-нови изследвания на предпочитанията на купувачите в САЩ и западната част от Европа показват сходни насоки на промяна. 



Когато избират нов автомобил, все по-често и все повече купувачите мислят и за фактори влизащи в една група, наречена „социална коректност”. Тук се включват неща като влияние на автомобила върху околната среда, разход на гориво, вредни емисии, разход на фирмени средства и др. подобни. 

Именно поради засилващото се влияние на тези фактори, модели като Mercedes-Benz S600 с двигател V-12, Porsche Carrera S с мощност 355 к.с. или Cadillac Escalade ESV Platinum с разход от 18.5 литра на 100 км се търсят все по-малко. Рационалността започва да играе все по-голяма роля и в сегмента на луксозните автомобили. 



Всичко това започва да променя и маркетинговата стратегия на производителите в „премиум” клас. 

Президентът на Audi of America, Йохан де Нийсхен (Johan de Nysschen) казва, че продажбите на луксозни модели като Audi A8, BMW 7-Series, Lexus LS и Mercedes-Benz S-Class са паднали значително в САЩ през последните 1-2 години. 

Продажбите на Lexus LS са се понижили с 44% през 2009, на Mercedes S-Class с 37%. Макар и по-малко, понижение има и при BMW 7 и Audi A8/S8. 

Според Нийсхен това се дължи на промяна в поведението на бизнесмените, които в условия на криза чувстват, че за подобна покупка сега не е време. Според тях закупуването на нов автомоибл от подобен клас би показало, че те са „социално неотговорни” и не се съобразяват с „усилията да спрат промените в климата”, нито са „съпричастни с хората загубили едно или друго при кризата”. 

Според Нийсхен подобни настроения могат да променят разбирането за луксозните автомобили и те да стават все по-практични, компактни и ефективни.  
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Общо взето си прав, въпреки, че познавам и обратни примери в БГ - Мениджъри слизат от Х5 на Х3 водени от желанието да предатат послание на подчинените си: криза е все пак!
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    koi4o ( преди 15 години )
    основна причина продажбите на S класа да спаднат толкова много е , че новите Е и С класа просто ... "къртят мивки" !!!
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Анонимен, България, може и да е така, защото живееш ти и е пълно с други *** прости ***, точно като теб. Но в белия свят има много начини за контрол, както от страна на обществото така и от държавата и те много лесно пращат *** като теб на борсата или в гетото.
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    Аз бих го разгледал от друга гледна точка. Ако "по-ефективен" означава да замърсява по-малко - ОК. Един ден няма да има автомобили с ДВГ. Може да са с водородни клетни и електрически, но това едва ли би направило един автомобил от клас "Премиум" по-малко премиум.
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    ...... ( преди 15 години )
    И все пак не искам луксозните автомобили да стават по-ефективни и практични - това значи да се придвижат към по-долния клас. Освен, разбира се, ако не се промени и разбирането за "лукс" като цяло.
  • #4
    20 rate up comment 3 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    Това е най-малкото. На запад от Сърбия съм виждал катаджии с хибридни автомобили... БГ реалността не се нуждае от коментар. Друг е въпроса защо аджеба, един лек автомобил, трябва непременно да е с 8, 10 или 12 цилиндъра под капака?! Но това е друга тема...
  • #3
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Vapski ( преди 15 години )
    Абе фиеста може да не си купи, но ще търси по - рационална алтернатива за период на криза, все пак колата е да ни вози от точка до точка със доспъпен комфорт и безопасност.
  • #2
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Symnqvam se che ako nqkoi ima pari za s600 shte si kupi fiesta samo za da byde korekten kym obshtestvoto
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    dd ( преди 15 години )
    тука немаме такива проблеми :D Наште мутри едва ли знаят какво означава тоя израз социална коректност, важно е гъзария да има