IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум клас – все по-компактен и ефективен?

Автомобилите от луксозния клас не се продават вече толкова добре по света.

Премиум клас – все по-компактен и ефективен?
Това разбира се, се дължи на икономическата криза и опасенията за околната среда. Най-нови изследвания на предпочитанията на купувачите в САЩ и западната част от Европа показват сходни насоки на промяна. 



Когато избират нов автомобил, все по-често и все повече купувачите мислят и за фактори влизащи в една група, наречена „социална коректност”. Тук се включват неща като влияние на автомобила върху околната среда, разход на гориво, вредни емисии, разход на фирмени средства и др. подобни. 

Именно поради засилващото се влияние на тези фактори, модели като Mercedes-Benz S600 с двигател V-12, Porsche Carrera S с мощност 355 к.с. или Cadillac Escalade ESV Platinum с разход от 18.5 литра на 100 км се търсят все по-малко. Рационалността започва да играе все по-голяма роля и в сегмента на луксозните автомобили. 



Всичко това започва да променя и маркетинговата стратегия на производителите в „премиум” клас. 

Президентът на Audi of America, Йохан де Нийсхен (Johan de Nysschen) казва, че продажбите на луксозни модели като Audi A8, BMW 7-Series, Lexus LS и Mercedes-Benz S-Class са паднали значително в САЩ през последните 1-2 години. 

Продажбите на Lexus LS са се понижили с 44% през 2009, на Mercedes S-Class с 37%. Макар и по-малко, понижение има и при BMW 7 и Audi A8/S8. 

Според Нийсхен това се дължи на промяна в поведението на бизнесмените, които в условия на криза чувстват, че за подобна покупка сега не е време. Според тях закупуването на нов автомоибл от подобен клас би показало, че те са „социално неотговорни” и не се съобразяват с „усилията да спрат промените в климата”, нито са „съпричастни с хората загубили едно или друго при кризата”. 

Според Нийсхен подобни настроения могат да променят разбирането за луксозните автомобили и те да стават все по-практични, компактни и ефективни.  
0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    A KOLKOTO DO TEBE,TAQ FIESTA TI E WE4NATA TEMA,AKO 6TE ZA OPRA6WANETO NA CWETQTA DA SE GOWORI TI 6E SE POQWI6 I 6TE PO4NE6 DA OBQSNQWA6 KAK SI KAZAL NA NZ SI KOI SI,4E 6E SI ZIMA6 FIESTA,TOI TI E KAZAL,4E 6E SGRE6I6,NO NE SI I FIESTATA IZLEZLA NAI-SPOLU4LIWATA KOLA.......
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    E DA BE,TOWA S EKOLOGIQTA SA SAMO PRAZNITE PRIKAZKI NA PRIRODOZA6TITNICITE,NIKOI NE GO EE ZA PRIRODATA,WSEKI GLEDA DA IZKARA PARI,A DALI WREDI NA PRIRODATA NE GO INTERESUWA,AKO TIQ OT BMW,BENZ,AUDI,LEXUS BQHA ZAGRIJENI ZA PRIRODATA 6TQHA IZOB6TO DA SPRAT TIQ KOLI.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Пав си, преди 4 години, когато казах на шефа си, (който кара A8, GL и разни други тогава), че мисля да взема нова Фиеста, той ми каза - " Защо Фиеста, вземи си Рено!). Няма да си купи Фиеста, но ще вземе Рено ;) Рено не взеха, но Дачии да. И сега какво? Всички пак критикуват тия с Дачиите, защото това е преразход на фирмата. Карат ги *** и Пульо, а една стои зарината в снега от седмици. Пунта Мара е тая екология и загриженост за човека. Страх за *** е това!
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    W TOZI KLAS KAKWOTO DA WZEME6 NQMA DA SBURKA6,DALI 6TE E LS,S,7,A8 WSE STRA6NO DOBRI AWTOMOBILI,A TI KATO NE HARESWA6 A8 KAJI NA KOLKO A8-CI SI SE WOZIL I KAKWO TI E WPE4ATLENIETO?
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    kir4o ( преди 15 години )
    emi ti 6te si edinstveniq
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    nikolay ( преди 15 години )
    emi 6to pak da e kofti mene me kefi poe4e ot mercedes s500 i m5
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    FlipSs ( преди 15 години )
    Това все пак са луксозни автомобили и небитрявало да са на "всеки мутрински гъзар". Това че в България са на всяко кръстовище е вярно, но и все пак на по 5-10-15год. както и останалите коли. Новите такива автомобили са рядкост и така трябва да бъде!(Дай боже всекиму по една такава било то и на по 5-10год.:)
  • #12
    4 rate up comment 13 rate down comment
    kir4o ( преди 15 години )
    ne kupuvat A8 za6toto e kofti kola
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    I KOI RAZBRA,4E NOWITE SUPERLUXOZNI KOLI STAWALI PO-MALKI I PO-EFEKTIWNI,4E TO NOWOTO A8 IZLEZE PO-TEJKO I PO-GOLQMO OT SWOQ PRED6ESTWENIK,E WQRNO E,4E I PO-MALKO HAR4I......
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ddd ( преди 15 години )
    "Мениджъри слизат от Х5 на Х3".... ей,*** мухляр,излез от интернет и се огледай навън!Ти си абсолютно неадекватен.Интернет и Аутобилд не са света,ясно