.jpg)
Когато избират нов автомобил, все по-често и все повече купувачите мислят и за фактори влизащи в една група, наречена „социална коректност”. Тук се включват неща като влияние на автомобила върху околната среда, разход на гориво, вредни емисии, разход на фирмени средства и др. подобни.
Именно поради засилващото се влияние на тези фактори, модели като Mercedes-Benz S600 с двигател V-12, Porsche Carrera S с мощност 355 к.с. или Cadillac Escalade ESV Platinum с разход от 18.5 литра на 100 км се търсят все по-малко. Рационалността започва да играе все по-голяма роля и в сегмента на луксозните автомобили.

Всичко това започва да променя и маркетинговата стратегия на производителите в „премиум” клас.
Президентът на Audi of America, Йохан де Нийсхен (Johan de Nysschen) казва, че продажбите на луксозни модели като Audi A8, BMW 7-Series, Lexus LS и Mercedes-Benz S-Class са паднали значително в САЩ през последните 1-2 години.
Продажбите на Lexus LS са се понижили с 44% през 2009, на Mercedes S-Class с 37%. Макар и по-малко, понижение има и при BMW 7 и Audi A8/S8.
Според Нийсхен това се дължи на промяна в поведението на бизнесмените, които в условия на криза чувстват, че за подобна покупка сега не е време. Според тях закупуването на нов автомоибл от подобен клас би показало, че те са „социално неотговорни” и не се съобразяват с „усилията да спрат промените в климата”, нито са „съпричастни с хората загубили едно или друго при кризата”.
Според Нийсхен подобни настроения могат да променят разбирането за луксозните автомобили и те да стават все по-практични, компактни и ефективни.


0