IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За дефектните газ педали в България

Стартира превантивна проверка на всички засегнати автомобили.

За дефектните газ педали в България
Успокоителното е, че на територията на България не е регистриран нито един случай на дефектирал газ педал, съобщават от компаниите Toyota, Peugeot и Сitroen.

"Потенциалният проблем с педала на газта се проявява само в изключително редки случаи", допълниха от централата на Toyota в България.

Въпреки това, за да бъдат клиентите абсолютно спокойни и сигурни в автомобилите си, компаниите започват превантивни проверки. Те ще стартират до броени дни, като всички засегнати ще бъдат уведомени своевременно.

Вчера стана ясно, че е намерен ефективен и бърз начин за отстраняване на проблема, като ремонтът няма да отнема повече от 30 мин.

Засегнатите модели на Toyota са: AYGO, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis и RAV4. При Peugeot и Сitroen са съответно 107 и С1.

Toyota съветва клиентите, които имат съмнения, да се свържат с отдел „Обслужване на клиенти“ на Toyota за съдействие, преди инструкциите за специализираната сервизна кампания.

От Peugeot съобщиха, че в България, на превантивна проверка подлежат около 15 автомобила. Клиентите, за които кампанията се отнася, ще бъдат уведомени с писмо.

Сitroen пък поясниха, че до момента не е съобщено за нито един подобен случай, като добавиха, че дизеловите версии на С1 се екипират с различен газ педал и при тях такъв дефект е невъзможен. Евентуален проблем може да се прояви само при някои бензинови версии.

При засегнатите автомобили съществува възможност определени механизми на педала на газта, в редки случаи, механично да заседнат в полу-натиснато състояние или да се върнат бавно в начална позиция.

Причината за това е възможното износване на засегнатите механизми на педала на газта. Това постепенно износване, съчетано с определени климатични и експлоатационни условия може да предизвика увеличено триене в механизма, което в редки случаи може да доведе до: по-трудно натискане, по-бавно връщане или в най-лошия случай, засядане в полу-натиснато състояние, съобщават от Toyota.
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    27ico ( преди 15 години )
    При автоматични скоростни кутии е опасно. Ако заседне *** на гаста, спирачките не могат да спрат автомобила напълно. Изхода е да изключите на "N". При неподготвен водач и/или стресова ситуация последствията са ПТП. При мен се е случвало с VW JETTA, не спрях на СТОП, но за късмет другия водач спря. Опасността е реална!!!
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Ами все едно четеш някои коментари от тоя форум :))) Например за *** с аудито и оня с хуйдая. Нищо ново под слънцето. Няма да се учуда, ако хората са едни и същи или поне се занимават с едно и също.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Добре де, признавам, че карам най-измислената марка форт ( Макар да незнам, какво значи това. Да не би да имаш предвид Форд?). Момче бях преди 20 години, когато карах шофьорските курсове. Все пак благодаря за комплимента :) ( за инструмента няма да споменавам). Само не разбрах кого да оставям намира. Вас, анонимните ли? че вие си стоите на мира, никой не ви знае, а и да ви обиди нещо, все едно е обидил 100 човека. Какво ли ви *** тая работа? Айде кажи кой си и тогава се пери. Може и ръчно.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    G ( преди 15 години )
    Not long after the dust seemingly settled on the investigation of the faulty pedals and floor mats causing unintended acceleration in millions of Toyotas, a new report is suggesting that the U.S. Department of Transportation is now looking into a possible electronics-based problem as another possible source of unintended acceleration. The unofficial investigation stems from the several cases of apparent unintended acceleration that have been documented without floor mats or pedals at fault.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Питбул ( преди 15 години )
    Хайде да покараш първо малко автоматик и тогава да се пробваш да се изказваш неподготвен как хем се дава газ до дупка, хем се натиска спирачката!!!!Ако няма какво смислено нещо да кажеш, по-добре въобще не се обаждай!
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dido ( преди 15 години )
    Особенно, ако си с АТ, както са 99,99% от Американците, доста ще натискаш съединителя :)
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Абе човек, я си представи, че те изненада и се изстреляш през кръстовището!Никой нормален човек не очаква подобно нещо и я имаш време да реагираш, я не. То и 5 метра са достатъчни да те сложат на пътя на някой грамаден пикап или ТИР. Смъртни случаи има.Освен това, не всеки американец е с твоите светкавични реакции и шофьорско майсториство...То много лесно тук да си разправяме отстрани.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Влаев ( преди 15 години )
    Когато и да се случи нещо с *** на газта винаги можеш да натиснеш съединителя и да предотратиш рискове, освен този двигателя да достигне максимални обороти и да се случи нещо с него(това е в случай че *** заседне в средно или долно положение). Ако се случи при автоматична трансмисия - пак по същия начин, но с натискане на *** на спирачката. Това може да се случи на всеки автомобил, а това че само тези няколко производителя си признават за опастността е вече друга тема на разговор.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Абе така е. При определени условия няма да е проблем спирането.Но я си представи, че се изстреляш от светофар на червено и те отнесе някой камион.Или изпреварваш и газта не се връща.Кофти работа.Имало над 2000 случая докладвани.Нищо де, поели са си отговорността и ше си го оправят. Може да се случи на всеки.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    американските гейове раздухаха историята и от мухата стана слон....как колите ускорявали, как не можели да спрат, ставали неуправляеми....абе ***, няма кола с изправна спирачна система, която да не може да спре! да, тойота има проблем и ще го отстрани. и пак ще бъде номер едно. а американските гей-удари под пояса само ще й помогнот да възвърне имиджа си.