IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    А не е ли това най-важното в един автомобил за удоволствие?
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Току що прегледах някои видеоклипчета с RS. На един от тях видях баща с малката си дъщеричка на предната седалка. Не знам за какви богаташчета ми говориш, след като тоя Фокус струва 80 000 лева в БГ, което е в пъти по-малко от луксозни или спортни модели на МБ, БМВ...Аз пък съм чел, че окачването не е толкова твърдо и то точно в твоя АБ. Тая статия, дето ми разправяш, я четох оня ден. Там се представяха няколко RS поколения. Но четох и друго! " RS те кара да се усмихваш".
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    A S KAKWO BI GO PREDPO4EL FOCUS RS,OT NQKOQ I DRUGA KARTINKA LI ILI PROSTO ZA6TOTO IMA6 FORD I NIKOI NE MOJE DA TE UBEDI,4E NQMA PO-DOBRI KOLI,ILI,4E SI 4EL PO AUTOBILD,4E FORD IMA MN DOBRO POWEDENIE NA PUTQ,4E TI NA KWO DRUGO SI SE KA4WAL,4E DA SUDI6 DRUGITE MARKI?HAHAHAHA,TO4NO TAKIWA ROBUWANIQ NA MARKI SA TOLKOWA SME6NI,4E NQMA NAKUDE
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    MOJE DA NE WI HARESWA,MOJE DA WI HARESWA,NO VAG DIKTUWAT MODATA PRI MALKITE I KOMPAKTNITE AWTOMOBILI,NE SA NITO NAI-KRASIWITE,NO PUK KATO CQLO SA NAI-BALANSIRANITE.AZ 4ETOH ZA FOCUS RS W AUTOBILD GO SRAWNQWAHA SUS STARITE MU SUBRATQ-RS I KAZAHA,4E PROSTO E NEDOMISLENA KOLA-305 KONQ NA PREDNO PREDAWANE RAZKAZWAT IGRATA NA GUMITE,NIKAKUW KOMFORT NA OKA4WANETO,PROSTO E ZA NQKAKWI BOGATA6I DA SI GO KUPQT I DA GO IZKARWAT 1 PUT W MESECA
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 15 години )
    Незнам обаче на мен лично от тези трите Голфа наи ми харесва и на ваншен вид!Друг е вапроса че срува 70 бона
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    До шофера е мой човек ;) Ускорението на Фокус на хартия е 5.9 секунди до 100 км/ч. Нали не мислиш, че англичаните мерят ускорението до 100? Те го мерят до 60 мили/ч, което е 96 км/ч. Но не това е най-важно. Тук въпросът е до предпочитания и майсторлък. Ако ще и 500 коня Голф да тунинговаш, щом не можеш да го държиш в пътя с ниските си шофьорски умения, закъде си? Иначе, ако ще със 100 точки да победи Голф, пак бих предпочел Fokus RS.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Bandit ( преди 15 години )
    ВАГ обмисляли да прехвърлят производството на Голф модела в град Перник България :)))
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    F.Piech ( преди 15 години )
    Тука във /форума/все се дърлим,че Аутобилд бил фирмено издание на ВАГ и за това все те печелели по тестовете.Пък те и самите билдовци признават че екстериора на голфа е супер скучен но всичко останало няма конкуренция.Тук теста е правен от британци/ по беспристрастни от тях,аз не мога да си представя, еднакво мразят и французи и германци/.На края пак Голфа печели.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    кур до колене ( преди 15 години )
    очаквах британците да класират форда първиОчеВадно обаче Голфа е нодостижим !!!!
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    И трите автомобила са "бегачки".А това,че от ФВ са надули цените и на серийните си автомобили не се базира на нещо толкова стабилно,което да отговори на претенциите им за това "високо качество",за което говорят и се дуят.