IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #80
    3 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    TO MANI GO FORD FIESTATA,TOI PREDPO4ITA FORD PRED WSI4KO,TOI E BOLEN MOZUK S FIESTA START
  • #79
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Пичове, тоя спор стана махленски. И трите автомобила са страхотни, Ford Fiesta би предпочел RS-а. Какво толкоз!? Всеки си има фаворити. Тестовете са също повече или по-малко субективни, ерго коментара за точките (дето даж не фигурират в тоя тест).
  • #78
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бля,бля,бля.. ( преди 15 години )
    Форд е Немския Москвич. От това по-смотано в Германия няма. Какви са ти я клетви, какво е това фенство. Не, че Рено са по стойностни или Голф не, че не е и той шир потреба. Ама Голфа поне минава за марка в Германия, Форд е служебен автомобил вижте поицаите в БГ с кво са?! С Опели в Германия са с Фордове.
  • #77
    3 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    DA AMA KATO KAPAK TOI KAZWA,4E TIQ TESTOWE SA GLUPAWI I FORDA E PO-DOBUR
  • #76
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Udan ( преди 15 години )
    Ти въобще прочете ли какво ми е писал и защо съм му отговорил така. Ако не си ще ти го преразкажа. С две думи каза ,ако ще Голфа и със 1000 точки да бие Фокуса ,пак ще избера Фокуса! Това какво ти говори? Това не е ли промит мозък и робуване на марки? Все едно ако ще и най-големия *** да е пак ще избера него. Хайде, да е твоя фирмата ясно ама от Форд хабер да си нямат от теб а ти да им се кълнеш до гроб! Да си поставяш цел в живота да караш само Форд? Тъпо е и детинско.
  • #75
    3 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    WQRNO E,WSEKI ZAKWOTO IMA PARI,OBA4E AZ KATO IMAM KOLA I NE Q IZKARWAM NAI-QKATA I NE IZKARWAM HORATA S PO-SKAPI I HUBAWI KOLI OT MENE,4E SA MALUMNI 6OTO SA DALI MN PARI ZA LUXOZNA KOLA
  • #74
    3 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    AU KOLKO IM E ZLE NA HORATA DETO SA ZELI PO 1,2,3 MILIONA,LELE KAK TI ZAWIJDAT I ISKAT DA SA S 4ISTATA TI SUWEST I S HLQBA TI,KAK IM SE ISKA WMESTO DA SE WOZQT NA SKUPITE KOLI I QHTITE I DA 4UKAT STRA6NITE PTKI DA IMAT FORD FIESTA I DA SI LQGAT DO MUSTAKATATA 200 KILOGRAMOWA TODORKA PHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  • #73
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Аз не сравнява "бойлера", защото първо на първо не е "бойлер". Има си цвят. Второ, ти почна да се заяждаш с мен, споменавайки, каква кола карам. За разлика от теб, аз работя яко и здравето ми заминава. Не съм взел парите от въздуха, нито съм крал от други, както повечето със скъпи BMW, MB и тем подобни. Затова се гордея с постигнатото - почнал съм от нула с 0 лева в джоба и храна - хляб и сол. Айде скрий се, мамино синченце!!!! Отивам да бачкам, че трябва да изплащам още тая кола!!!! СКРИЙ СЕ!!!
  • #72
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Егати чата се заформи!Е нямаш право да обиждаш на човека колата. Кой каквото му харесва и за каквото има пари, това ще кара.М/у другото, Фиестата му е отличен автомобил и наистина е много приятна за каране. Управлението е много директно и прецизно, а поведението на пътя, особено в завой е трепач. Подходяща е за хора дето обичат да карат с бюджет 20 000 лв. за нова кола.Знам, че горепосоченото ви звучи несериозно, но е факт. Пробвайте и/или прочетете.П.С. Жена ми има подобна Фиеста.
  • #71
    3 rate up comment 1 rate down comment
    magelan05 ( преди 15 години )
    DA BE,6TOM NEMA EL OGLEDALA I FAROWE ZA MUGLA TA DORI I ABS QSNO KOLKO E AMBIENTE,NAI-MNOGO DA E START,STIGA PISA GLUPOSTI,A MOTOR NA SIMSONKA E PO-DOBUR OT TOQ