IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко струва поддръжката на Bugatti Veyron?

Всички завиждаме на малкото „богоизбрани” притежатели на суперавтомобила Bugatti Veyron.

Колко струва поддръжката на Bugatti Veyron?
Британско издание обаче си е направило труда да изчисли колко струва да поддържаш този автомобил, след като за да го закупиш си платил поне 1.2 милиона евро.

Тези сметки може и да ви накарат да се чувствате по-добре и да не завиждате на притежателите на Veyron. Да започнем с разходите за получаване на автомобила. Този който го е закупил и не живее относително близо до завода производител, получава колата със самолет или специален автопревоз.

Когато се налага да бъде направен технически преглед или  не дай си Боже ако е нужен не планиран ремонт, операцията с превозването на колата се повтаря, защото съвсем не е изгодно тя да изминава големи разстояния на собствен ход. Собственикът разбира се лети със самолет (това естествено не е проблем, защото 90% от собствениците на Veyron притежават и самолет). 

Сега за ежегодните разходи по поддръжката. Да започнем от гумите. Това са специална изработка Michelin Pilot Sport 2, създадени само за Veyron. Цената на комплекта е около 28 000 евро. От Bugatti препоръчват гумите да се сменят на 4000 км, а на всеки 20 000 км е добре да се сменят и джантите, чиято цена е около 40 000 евро.
Така ако за една година изминете 20 000 км със своето Bugatti, ще трябва да смените комплекта гуми пет пъти, а джантите един път. Това струва към 180 000 евро. Това обаче не е всичко. Трябва да водите своето Bugatti на годишен преглед, чиято цена е около 16 000 евро и да се молите да няма причина за влизане в сервиза.

Непреките разходи също са плашещи. С всеки изминат километър, благодарение на екстремната амортизация, се губят купища пари. Годишната застраховка е между 3 и 7 % от цената като нов, т.е. от около 40 000 до малко под 100 000 евро.
Разходите за гориво няма да ги броим, защото в сравнение с казаното до тук са пренебрежителни. Въобще, не им е леко на милионерите имащи Bugatti Veyron, заключава британското издание.
0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай ГанЮ ( преди 14 години )
    Дяца, туй е фрьенска марка брички. Тоз дека я е създал е италианец емигрирал във Французия. На, четете:Fate Sold to Hispano-Suiza in 1963Founded 1909Founder(s) Ettore BugattiHeadquarters Molsheim, FranceKey people Ettore Bugatti (founder)Jean BugattiIndustry AutomotiveProducts Automobiles, airplane partshttp://en.wikipedia.org/wiki/BugattiСамо един болт от туй чудо струва 150евро, оти е праен от титан...
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GS ( преди 14 години )
    Това с DSG ли е?Много ме съмнява,бях чел,че скоростната кутия е много различна.Какво ти DSG,те за 200 коня не могат да го направят да издържа,какво остава за 1000!
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 14 години )
    Преди кризата гледах едно филмче за бума в продажбите на яхти в световен мащаб не само в БГ.Най ми хареса изказването на един продавач"Строенето на една яхта отнема 3 до 5 години от слючването на договора до крайната доставка.Когато сте на 70,а любовницата ви е на 25 и искате да се изкефите на живота,плащате двойната цена сега и получавате продукта." затова цените не са нормални,ама кой му пука,като нема време да чака.../чисто биологично/
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    Този въпрос стой с пълн сила не само при Бугати, примерно интревала за сервизно обслужване на едно Ферари 430 е 5 ооо км. Вярно е 4е не караш всеки ден и вероятно го правиш веднъж годишно но ... а гумите , особенно задние изкарват ... мм, един ден :) Найстина са 2 800 Е комплекта на 28 000, но пак си е цифра . Убеден съм че повечето вейрон-и стоят в някой гараж , пободре обзаведен от моя хол и се показват на гостите на гордия собственик, като музеен експонат !
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    osven che e 1000konq, DSG i izglejda kato civina kola s cd, klimatronik, aerbagove i e seriina... Prav si osven tiq drebolii nqma koi znae kvo... Ti lud li si be ?!?!? qsno e che si nqmash ideq kolko vsushtnost e trudno da se postignat tezi neshta... ne na prazno nqma druga po roda si... i struva tolkova zashtoto e marka i imidj... na armani parcalite da ne mislish realnata im stoynost e 300lv primenro :D
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анти гоуф ( преди 14 години )
    Поредното недоразумение на VW. Бугати трябваше да си остане италянска, за да не сме свидетели сега на "екстремната амортизация" идващо от "супер високото качество" на VW.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Бъдете сигурни,че себестойността и не надхвърля 100 000 евро,дори и е много.Няма нищо кой знае колко технологично в нея,което да струва 1 000 000.Всичко над 100 хил. е яка лапачка за мазните ***.То за това нямат и 100 бр. продадени,колкото нови алфи са купени в БГ...:))) същата трагедия!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Филип ( преди 14 години )
    ДИМОВ, ти ако мислиш че при другите супер-спортни автомобили е различно!!! Ферари са същата работа....... Не е от марката, а от предназначението на колата!
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 14 години )
    С две думи - тази кола е само за фукня, но не и за каране. Този, който се метна в едно езеро с неговия Вейрон трябва да го е направил нарочно да се отърве от тази ламя. Ако са му дали пари в брой от застрахователната компания, трябва да е щастлив.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    John ( преди 14 години )
    Е за това не си купх такова. Хем не може да се спи в него, хем не остват пари за семки!