IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест драйв - Audi e-Тron

Автокритикът Dan Neil подкара мощното електрическо возило.

Тест драйв - Audi e-Тron
Според Neil, концептуалното возило е всъщност напълно завършен автомобил с климатична система, MMI навигация, изцяло оборудван салон, работещ футуристичен въздухозаборник и много други - все неща, които рядко виждаме на борда на прототип. За сега обаче концепцията е само "муле", което използва тялото на супермашината R8.

Пробното шофиране на Dan Neil е продължило само няколко минути, но все пак видеото разкрива интересни подробности за e-Тron.



Да напомним, че e-Tron Concept е електрически автомобил с quattro задвижване, който използва 4 електрически двигатели, по един за всяко колело. Може да изминава до 250 км с едно зареждане на литиево-йонните си акумулатори.

Те се зареждат, чрез plug-in система, като за пълното им зареждане в домашни условия са необходими между 6 и 8 часа. При използването на високо напрежение (440 волта, 63 ампера) са необходими само 2.5 часа.

Максималната мощност на електромобила на Audi е 230 kW (313 к.с.), а максималният въртящ момент - 4 500 Нм. (ограничен на "само" 750 Нм.). Електрическата сила се разпределя към предния и задния мост в съотношение 70 към 30, в полза на задните колела.

Автомобилът е с две места и ускорява от място до 100 км/час за 4.8 секунди и от 60 до 120 км/час за 4.1 секунди. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.

Тестваният автомобил тежи около 1600 килограма, но продуктовата версия на e-Tron ще свали поне 150 кг., като общата й маса няма да надхвърля 1,4 тона.

Audi e-Тron трябва да бъде напълно завършен до две години, преди края на 2011 година. Цената не е ясна, но от возилото ще бъдат произведени едва 100 екземпляра, което ни навежда на мисълта, че e-Тron ще бъде достъпен само за определена прослойка хора.
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Знам, че куатрото е механично (не знам как точно работи, знам, че не е електроника), но идеята е, че нали Е-трона е 4х4 и си слагат познатата за хората емблема Куатро. То най-вероятно си има вече някакво заводско название, може и EL-4, какво значение има. Идеята е, обикновените хора, да знаят, че този електромобил е 4х4, а не, че не ползва куатро системата, а някаква друга. Така си мисля аз де, скоро ще разберем истината :)
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Българинът ( преди 15 години )
    Колеги, въртящия момент е ограниче, за да може да се придаде от колелата към пътя, иначе само ще боксува или трябват много широки гуми. Нещо като скоростна кутия или 4 такива не е изключено, тъй като ел.двигателите не са с безкрайни обороти.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 15 години )
    Не разбирам от електротехника, но не могат ли да сложат по-малък двигател, който постига същата ъглова скорост, но има по-нисък въртящ момент, особено като държим сметка за правата "права" - обороти/въртящ момент. Има нещо мътно в тази работа, може и да се дължи на журналистическа глупост. Ако въртящият момент силно нараства с оборотите, виждам смисъл от голям и съответно ограничен въртящ момент. Иначе не, особено това, че го пишат, а не може да се използва.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ben ( преди 15 години )
    Всъщност електромобилите ползват неодимови магнити а не алкалоземни...
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURВО ( преди 15 години )
    Ще има KERS. Май само с KERS е.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURВО ( преди 15 години )
    Синко,тези двигатели (или електромеханични преобразуватели) просто са с чудовищен въртящ момент и няма начин да се направят с малък такъв. Колекторния двигател има права товарна права,сиреч,въртящият момент почти не зависи от ъгловата скорост. Двигателите на авдито са,най-вероятно,линейни с алкалоземни магнити,нищо ново и революционно. Гъделът е в баКтериите...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Expert ( преди 15 години )
    Приятел,ел. моторите са на колелата,няма скоростна кутия.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бартер де Слива ( преди 15 години )
    Куатро е механична система, а в един ел. автомобил колелата не се свързват механично, ако имаме двигател за всяко колело. Просто двигателите се управляват електронно. А за въртящия момент, не разбирам защо го пишат, след като не може да се ползва и защо въобще ще произвеждат двигател с такъв висок въртящ момент, който ще бъде неизползваем. Отделно - във външния дизайн няма никаква новост, освен 1-2 детайла. Имам чувството, че правят тази кола за да не изглежда, че са изостанали от осталите...
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nippon ( преди 15 години )
    смесени чувства....няма подробна информация за механика, спирачки...ще има ли керс...мисля, че е много рано да го възхваляваме или отричаме.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Въртящият момент е ограничен, иначе ще счупи скоростната кутия. Преди години Мерцедес са имали проблем с АМГ моторите над 1000 нютонметра и премодифицирали скоростна кутия от влекач на тир. А в днешно време Куатро-то не е същото, като едно време. Може би всичкото 4х4 се управлява от ел.моторите, както каза. Никой нищо не знае, още е прототип!