IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Наддаването за Volvo продължава

Geely подкрепя сериозните си намерения да закупи от Ford шведската марка Volvo с кредит в размер на 1 милиард долара, който ще вземе от китайски банки.

Наддаването за Volvo продължава
Според информация от китайски медии, три са банковите институции готови да участват във финансирането на сделката. И трите са държавни – Китайска банка, Китайска строителна банка и Импортно-експортна китайска банка. Кредитът ще бъде даден за срок от пет години.

Сумата предлагана от Geely за Volvo е 1.8 милиарда долара.
Освен китайската фирма, за шведската марка се бори и американският консорциум  Crown, начело с бившия директор на Ford Майкъл Дигман. Според нова информация, американците са подобрили значително офертата си и вече предлагат за Volvo между 2 и 2.5 милиарда долара.
Ако китайците купят Volvo, те ще пренесат производството на марката в Китай и обещават да инвестират във Volvo 3 милиарда долара. Наред с това от Geely са се споразумели с Ford за правото на собственост на технологиите на Volvo.
Доскоро от Ford изразяваха явно предпочитание да продадат Volvo на китайската фирма, но наскоро след като от консорциума Crown подобриха своето предложение, сега отново не е ясно кой ще бъде новия собственик на шведската марка.
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Malin ( преди 16 години )
    ti mai na lunata si gi tarsil tea marki 6tom ne spomena zenith, ina4e za drugoto si prav, evala 4e niakoi v toia sait e 4uval za facel vega, ama se nadiavam samo..
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Nenor ( преди 16 години )
    "Made in" не може да бъде критерий.Специално за вноса от Китай хората са предубедени, защото в голямата си част е нискокачествен. Китай се развиват супер бързо от 20тина години, БВП на страната скача с 7-8% всяка година, строят се едни от най-високите сгради в света, мостове, съоръжения, машини. В тази държава се цени качеството. А когато става въпрос за автомобили със средна цена 50 000 Е, няма място за компромис.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 16 години )
    Мине ли Волво в китайски ръце - всичко е загубено. Имидж,концепция, дори и качество ще изчезнат. Колите Волво не са батерии за GSM,нито маратонки NIKE. Китайската промишленост още не е готова да произвежда в големи серии нещо толкова високотехнологично за скъпите пазари. Добри продажби най-вероятно ще има само в Китай. В щатите,северна Европа и Япония очаквам марката буквално да изчезне.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    В104 ( преди 16 години )
    Ами преди 50 г. никой не познаваше японската електроника, да не говорим за японските коли. Всеки търсеше Филипс и Грундиг. Нещата се промениха с течение на 20-на години..После дойде ред на Корея, а сега е ред на Китай. Дали са японци, корейци или китайци все са възпитани по един начин - да работят много и всеотдайно. Въпрос на време е и китайското да стане символ на високо качество. Между другото къде са направени елементите на компютъра ти?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 16 години )
    Защо се предпочита тогава даден артикул, на който пише Мade in Japan пред Мade in China. Не мисля че си прав
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    К ( преди 16 години )
    Я да разкарате тая грозотия горе в ляво на статията!!!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 16 години )
    Не съм убеден, че ще пренесат цялото производство в Китай. Мисля си, че ще е само част от производството, колкото да задоволяват местния и евентуално американския пазари.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Malin ( преди 16 години )
    maratonki i kola e kato neandertalets i rumen ov4arov
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Nenor ( преди 16 години )
    дори и катайците да купят Волво, това въобще не значи, че ще падне качеството. Почти всички големи марки имат производство в Китай. Nike си е Nike, няма значение къде е правенСамо цената на 1 час труд е различна !
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фитипалди ( преди 16 години )
    Ако жълтурите купят "Волво" това ще е посленото "Волво",което карам!Ще трябва да се сменя марката...